Ga naar inhoud
  • 0

ruitenwissers


kevert

Vraag

Hi,

weet iemand of het mogelijk is de instellingen van de intervalstand/regensensor te veranderen? Naar mijn smaak gaat de ruitenwisser te snel over van interval naar continu aan en ook te snel naar de snelle stand. Wat mij betreft zou de regensensorkoppeling er misschien ook wel vanaf kunnen en gewoon met een regelbare interval werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hi,

weet iemand of het mogelijk is de instellingen van de intervalstand/regensensor te veranderen? Naar mijn smaak gaat de ruitenwisser te snel over van interval naar continu aan en ook te snel naar de snelle stand. Wat mij betreft zou de regensensorkoppeling er misschien ook wel vanaf kunnen en gewoon met een regelbare interval werken.

De gevoeligheid kan je toch met het schuifknopje op je ruitenwisserhendel verstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De gevoeligheid kan je niet verder afstellen in VAGCOM. Waar eventueel nog een oorzaak in zou kunnen zitten is de sensor die achter het raam zit. Als deze niet goed bevestigd is dan registreert ie onjuist wat kan resulteren in snel wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan de gevoeligheid van de regen en lichtsensor WEL aanpassen! En wel als volgt :

 

de code is bv "00217165" (dec) = "03504D" (hex)

Byte 00 = 4D (hex) = 77 (dec) = Regensensorcorrectie is 77%

Byte 01 = 50 (hex) = 80 (dec) = Lichtsensorcorrectie is 80%

Byte 02 = 03 (hex) = 03 (dec) = 01+02 = 01 (Autoweglicht) en 02 (Regenlicht) - Voor wie het interesseert : +4 is regensluiten.... (moet ook nog in comfortmodule aangezet worden).

 

Let op : de bytes worden van rechts naar links gelezen!

 

Dus : je leest je regensensor uit, neemt je PC, start de rekenmachine op, zet hem op wetenschappelijk.

Geef de code in bij de rekenmachine en klikt dan op 'Hex' en je ziet hoe deze gecodeerd is.

 

Andersom gaat het ook zo : Je geeft de nieuwe code in in 'Hex', klikt op 'Dec' en het getal dat tevoorschijn komt is je nieuwe code. Een beetje experimenteren is aan de orde natuurlijk...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden