Ga naar inhoud

wat te doen? 2.0 tdi 140/170pk of 2.0T van oosterburen


kaspar

Aanbevolen berichten

Zoek een 2.0 TDI 140pk met een roetfilter, dan heb je een 8v kop met Bosch verstuivers.

 

Heb een Passat 3c 2.0 TDI met roetfilter maar heb veel problemen met de verstuivers gehad en de dealer wist van geen coulance regeling, niet zeuren betalen, bij mij koste de verstuiver incl inbouwen 916 euro

Hoe kun je trouwens zien welke kop je heb?

 

 

Zover ik weet hebben alle 3C's met een roetfilter een 8-kleps kop met Bosch computer en verstuivers. De 16v's hebben een Siemens computer en verstuivers. Alleen voor de Siemens rommel bestaat een coulance regeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al meer gezegd: eerst eens met de verschillende uitvoeringen een proefrit maken, dan weet je al een hoop meer! Voordeel van diesel is dat je zonder al te veel kosten meer dan 20k kunt rijden mocht dat nodig zijn. Bij een benzine lopen de kosten dan sneller op, maar heb je ook minder vaste kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben fan van diesel, maar ik moet zeggen kijk goed rond op het forum. De 2L T zijn weinig dingen over rond gegaan volgens mij omdat merendeels diesel rijdt. Ik hoorde dat diesel al uit kan bij 8.000 km in het jaar ;). Het verschil is redelijk klein maar een highline is zwaarder misschien een trendline en bouwen naar highline scheeld volgens mij in gewicht. En je moet niet vergeten dat het budget de invoerkosten ook moet betalen ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees net dit stukje

 

Het gerechtshof in Arnhem heeft bepaald dat de berekening van BPM op een uit het buitenland ingevoerde auto zo goedkoop mogelijk moet uitvallen voor de consument.

Consumenten, ondernemers en importeurs die auto’s uit het buitenland importeren zijn voortaan zo’n 500 euro goedkoper uit dan voorheen. Dat meldt De Telegraaf van vandaag. De Hoge Raad heeft bepaald dat bij de berekening van de BPM niet de verkoopprijs maar de inkoopprijs van een auto centraal moet staan. De stichting BPM Claim Nederland heeft hierover de afgelopen jaren procedures gevoerd tegen de fiscus.

Voorheen liet de fiscus bij het bepalen van de waarde van een auto alleen Auto Telex toe. Voortaan wordt ook Xray gebruikt. Die waardebepaler komt bij de autobranche zelf vandaan en geeft vaak een lagere waarde aan voor een auto. Het Hof in Arnhem vindt dat dit systeem niet mag worden geweigerd.

BPM Claim Nederland zegt dat er jaarlijks zo’n 100.000 auto’s uit het buitenland worden geïmporteerd. De fiscus strijkt volgens hun jaarlijks dus 50 miljoen euro te veel op.

 

Bron

http://www.autoweek.nl/autonieuws/14735/Minder-BPM-op-invoerauto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben fan van diesel, maar ik moet zeggen kijk goed rond op het forum. De 2L T zijn weinig dingen over rond gegaan volgens mij omdat merendeels diesel rijdt. Ik hoorde dat diesel al uit kan bij 8.000 km in het jaar ;). Het verschil is redelijk klein maar een highline is zwaarder misschien een trendline en bouwen naar highline scheeld volgens mij in gewicht. En je moet niet vergeten dat het budget de invoerkosten ook moet betalen ;).

 

dr wordt inderdaad (helaas) erg weinig geschreven over de 2.0 tfsi.......... Rijden dr ook niet veel van rond in nederland volgens mij. Voor de nederlandse weken een wat te dure auto. Ook de 3.2 willen we in nederland niet echt aan. Al begrijp ik dat ook wel weer, veel en veel zwaarder en dorstiger dan de 2.0.

Dank voor de tip, alleen wel een dure optie vrees ik en heb je niet de stoelen van de highline, daar ben ik wel erg van gecharmeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees net dit stukje

 

Het gerechtshof in Arnhem heeft bepaald dat de berekening van BPM op een uit het buitenland ingevoerde auto zo goedkoop mogelijk moet uitvallen voor de consument.

Consumenten, ondernemers en importeurs die auto’s uit het buitenland importeren zijn voortaan zo’n 500 euro goedkoper uit dan voorheen. Dat meldt De Telegraaf van vandaag. De Hoge Raad heeft bepaald dat bij de berekening van de BPM niet de verkoopprijs maar de inkoopprijs van een auto centraal moet staan. De stichting BPM Claim Nederland heeft hierover de afgelopen jaren procedures gevoerd tegen de fiscus.

Voorheen liet de fiscus bij het bepalen van de waarde van een auto alleen Auto Telex toe. Voortaan wordt ook Xray gebruikt. Die waardebepaler komt bij de autobranche zelf vandaan en geeft vaak een lagere waarde aan voor een auto. Het Hof in Arnhem vindt dat dit systeem niet mag worden geweigerd.

BPM Claim Nederland zegt dat er jaarlijks zo’n 100.000 auto’s uit het buitenland worden geïmporteerd. De fiscus strijkt volgens hun jaarlijks dus 50 miljoen euro te veel op.

 

Bron

http://www.autoweek.nl/autonieuws/14735/Minder-BPM-op-invoerauto

 

Had het van de week al gelezen inderdaad. Alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen!! Ben wel benieuwd naar de waardebepaling van Xray.

En de staatsecretaris zal zeker nog in cassatie gaan tegen de uitspraak. We zullen zien.

 

Inmiddels toch wel besloten dat ik gewoon benzine wil blijven rijden, ook door al jullie adviezen. Binnenkort even een testritje maken met een 1.8tsi. Kijken hoe dat bevalt. Indien dat het geval is, wellicht een half jaar wachten en dr zo een uit duitsland halen en dan even langs hartog sturen voor 220/230 pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden