Ga naar inhoud
  • 0

airco koelt,maar blaast later warme lucht ?(update 24-10 10)


offshore

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een passat variant 3bg 2.0 ltr. op G3 deze komt uit feb. 2003

 

Nu heb ik hier 245.000 km meegereden en werkelijk vrijwel geen problemen gehad met de auto

 

tot nu : Mijn airco start bij het wegrijden normaal en dan koelt deze ook.. na een tijdje komt er plotseling hete lucht

naar binnen, stop ik de airco en start deze dan weer dan koelt hij en gaat vervolgens latere weer hete lucht blazen...

 

Als de airco op LO wordt gezet dan blijft deze koude lucht overal uit blazen.....

 

Heb het volgende gedaan:

Airco laten afperzen en weer vullen met lekkage opspoormiddel, heb nog steeds het zelfde probleem

Zelf test laten doen: krijg een code : 25b 00 kan ook zijn dat de aflezing 256 00 is ...

 

Heeft iemand een idee

 

Update:

 

Heb ook de code's 4F7 ,4F8 en 4F9

dus 25b en 4F7 en 4F8 dat komt overeen met 00603 en 01271 en 01272 en 01273

zijn deze onderdelen echt stuk of is mijn unit in het dashboard aan vervanging toe ?

dank u wel

 

---

Update 25-07

 

Helaas :angry: de airco heeft weer kuren, ik krijg weer warme lucht uit de roosters na een kwartiertje rijden....

heb ook weer de meldingen als bovenstaand .

 

nu wordt er geoperd dat de 'droger' z'n werk niet goed doet.

de airco koelt immers wel

 

Ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken met een "airco specialist "

 

Heeft iemand een aanrader in de buurt van Assen ???? :P:roll:

 

----

 

zijn we weer...heb inmiddels een een "specialist"gevonden

Auto Techniek Riksen in Tynaarlo. !!echte aanrader!!

Deze heeft eerst alles uit gelezen en de kleppen weer opnieuw ingelezen.

Kreeg nog een melding dat de druk sensor niet goed was ( ik had deze al vervangen door een nieuwe)

 

Hij kwam er achter dat de koelfan niet mee draaide , maar omdat ik even snel "binnen "wipte was er geen tijd om een

beter onderzoek te doen.

Het leek er op dat de zekering (40A) stuk was.

Afspraak gemaakt om dit uit te zoeken

Nu kwam ik er zelf achter ( en mijn hamer ) dat als ik een tik op de fan gaf deze wel werkte

En spanning gemeeten uit de stekker dus de zekering was heel.

de fan heeft waarschijnlijk een koolborstel probleem.

 

Na dat de kleppen opnieuw waren ingelezen werkte de airco volgens mijn beleving al een stuk beter.

 

Omdat er al reeds een afspraak was gemaakt ,en ik zelf tot de conclusie kwam dat de fan stuk was heb ik deze laten bestellen.

 

1 week later... veer gebroken van de linker voor wiel!!( buurman zei dat de veer het nog LANG heeft vol gehouden, :shock: glas half leeg of half vol )

 

1 week later , temp meeting valt weg in de climatecontrol unit :angry:

 

Ben er nu klaar mee, liep er al een tijd mee om een andere auto aan te schaffen maar nu heeft alles de boel versneld :?

 

Heb Auto Techniek Riksen in Tynaarlo gebeld en de afspraak afgezegt ..

 

En nu was dit de laatste bijdrage op het Passat forum want de Passat gaat naar POLEN.

 

:D Ik hoop volgende week veel km te maken in mijn Audi A4 avant, 2.0 tdi 122.000 km uit 2006 :D

 

Dus na ruim 16 jaar 2 x Golf en 2 x Passat te hebben gereden ga ik eens kijken hoe dit mij bevalt.

 

Conclusie : ik heb over het algemeen veel plezier van mijn 2 passat's gehad en ik hoop dat de Audi het minimaal zal evenaren...

 

---24-10-10

Dus niet naar Polen staat op MP. bij een handelaar, ik heb er 3000 voor gekregen , nu te koop voor 5950

 

----

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ga ervanuit dat je hier gekeken hebt? http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=159&t=33726.

Ik zou eerst de climatecontrol resetten en dan uitproberen welke foutcode's er overblijven.Ik zou denken dat als er eerst koude lucht geblazen wordt,er aan het gesloten aircosysteem niets defect is maar aan de bediening.een servo motor van de flapbediening of de aansturing daarvan defect bijvoorbeeld. Gr.Oetse

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ga ervanuit dat je hier gekeken hebt? http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=159&t=33726.

Ik zou eerst de climatecontrol resetten en dan uitproberen welke foutcode's er overblijven.Ik zou denken dat als er eerst koude lucht geblazen wordt,er aan het gesloten aircosysteem niets defect is maar aan de bediening.een servo motor van de flapbediening of de aansturing daarvan defect bijvoorbeeld. Gr.Oetse

 

 

inderdaad dit heb ik gedaan.. de zelfde foutcodes komen terug

ik vind het vreemd dat er in 1x zoveel "stuk"zal zijn dus daarom denk ik dat de climacontrol unit zelf niet oke'is :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou haast zeggen,probeer iemand te vinden waarvan je even zn climatecontrol-kastje kan lenen om deze in jouw auto te proberen.Ervanuitgaande dat hij makkelijk uit te bouwen is.Verder heb ik helaas ook niet veel ervaring op dit gebied. Ik hoop de voortgang van het probleem,of liever nog de oplossing hier binnenkort te lezen (of klink ik nu TE positief?) :roll: Gr.Oetse 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek
Ik ga ervanuit dat je hier gekeken hebt? http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=159&t=33726.

Ik zou eerst de climatecontrol resetten en dan uitproberen welke foutcode's er overblijven.Ik zou denken dat als er eerst koude lucht geblazen wordt,er aan het gesloten aircosysteem niets defect is maar aan de bediening.een servo motor van de flapbediening of de aansturing daarvan defect bijvoorbeeld. Gr.Oetse

 

 

inderdaad dit heb ik gedaan.. de zelfde foutcodes komen terug

ik vind het vreemd dat er in 1x zoveel "stuk"zal zijn dus daarom denk ik dat de climacontrol unit zelf niet oke'is :?:

 

Met vag-com basic settings uit voeren, eerst alle foutcodes wissen, daarna basic settings, alle waarden moeten op 0 staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek

@Freddy, zie mijn vorig bericht :

Met vag-com basic settings uit voeren, eerst alle foutcodes wissen, daarna basic settings, alle waarden moeten op 0 staan.

De F129 is niet het probleem waar jouw systeem mee te kampen heeft :!: het meeste ligt bij de stel motoren/regel kleppen, onder schat niet het ECC systeem ! deze doet wat hij wil.

 

die mij de tip gaf werkt zelf bij een vw dealer

 

Dat is een verkeerde tip :!: want je hebt die foutcode niet, ook al werkt die bij een VW stealer, wil niet zeggen dat ie er verstand van heeft. Ik had je de tip (gegeven zie bovenstaand)

Die tip had ook de persoon zelf in kwestie moeten geven :!: of het systeem uit moeten lezen en niet zo maar gaan zeggen.. dat het de lage drukschakelaar is?

 

Is er niemand bij jou in de buurt/omgeving om het systeem aan de vag-com te leggen :?: om de foutcode's te wissen en een basic test uit te voeren :idea:

Naar de garage kun je hem altijd brengen en weet je straks nog niks of je krijgt een rekening waar je niet overheen kunt kijken.

 

Nogmaals : Met vag-com basic settings uit voeren, eerst alle foutcodes wissen, daarna basic settings, alle waarden moeten op 0 staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek

Aan de drukschakelaar heeft dat niet gelegen, weet zeker dat je de foutcodes heb moeten wissen, anders blijven ze in het geheugen staan.

Drukschakelaar heeft niets te maken met de foutcodes die waren vermeld, desbetreffende drukschakelaar bepaalt of de compressor wel/niet ingeschakeld wordt bij on/voldoende druk.

4F7 = 01271 Motor voor de temperatuur klep (V68)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update 25-07

 

Helaas de airco heeft weer kuren, ik krijg weer warme lucht uit de roosters na een kwartiertje rijden....

heb ook weer de meldingen als bovenstaand .

 

nu wordt er geoperd dat de 'droger' z'n werk niet goed doet.

de airco koelt immers wel

 

Ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken met een "airco specialist "

 

Heeft iemand een aanrader in de buurt van Assen ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Komt er wel veel lucht uit de roosters of komt er dan ineens heel weinig lucht uit de roosters?

Dat had ik namelijk bij mijn bagger passat 3c en daar heb ik een sensor vervangen en toen geen problemen meer.

 

eerst is er "veel" lucht daarna zakt deze in...welke sensor heb jij dan vervangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben altijd goed geholpen bij Garage De Tiessen op de industrieweg.

Dit is weliswaar niet alleen een airco specialist maar de mensen die er werken hebben wel verstand van VW.

Vraag naar Henk.

 

 

bedankt voor de tip zou eerdaags eens gaan informeren, ik ga volgende week eerst op vakantie

( met het vliegtuig :D ) daarna maar eens naar een garage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De sensor die de uitvoer temperatuur registeert.

Bij mij bevroor de verdamper ofzo en dan kwam er ijs op en kon er geen lucht meer door.

Je zou het kunnen testen door zodra hij bijna geen lucht meer geeft de airco uit te zetten. Bij mij is dat Econ ofzo en dan schakelt hij de airco uit. Dan paar minuten doen en dan weer op auto. Als hij dan weer koud blaast dan bevriest jouw verdamper ook. Bij de eerste 3C passats was er een probleem dat de sensor te kort is en zodoende slecht registreert.

Maar ze willen ook wel eens kapot gaan zeiden ze bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden