Hallo,
Ik heb een passat variant 3bg 2.0 ltr. op G3 deze komt uit feb. 2003
Nu heb ik hier 245.000 km meegereden en werkelijk vrijwel geen problemen gehad met de auto
tot nu : Mijn airco start bij het wegrijden normaal en dan koelt deze ook.. na een tijdje komt er plotseling hete lucht
naar binnen, stop ik de airco en start deze dan weer dan koelt hij en gaat vervolgens latere weer hete lucht blazen...
Als de airco op LO wordt gezet dan blijft deze koude lucht overal uit blazen.....
Heb het volgende gedaan:
Airco laten afperzen en weer vullen met lekkage opspoormiddel, heb nog steeds het zelfde probleem
Zelf test laten doen: krijg een code : 25b 00 kan ook zijn dat de aflezing 256 00 is ...
Heeft iemand een idee
Update:
Heb ook de code's 4F7 ,4F8 en 4F9
dus 25b en 4F7 en 4F8 dat komt overeen met 00603 en 01271 en 01272 en 01273
zijn deze onderdelen echt stuk of is mijn unit in het dashboard aan vervanging toe ?
dank u wel
---
Update 25-07
Helaas de airco heeft weer kuren, ik krijg weer warme lucht uit de roosters na een kwartiertje rijden....
heb ook weer de meldingen als bovenstaand .
nu wordt er geoperd dat de 'droger' z'n werk niet goed doet.
de airco koelt immers wel
Ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken met een "airco specialist "
Heeft iemand een aanrader in de buurt van Assen ????
----
zijn we weer...heb inmiddels een een "specialist"gevonden
Auto Techniek Riksen in Tynaarlo. !!echte aanrader!!
Deze heeft eerst alles uit gelezen en de kleppen weer opnieuw ingelezen.
Kreeg nog een melding dat de druk sensor niet goed was ( ik had deze al vervangen door een nieuwe)
Hij kwam er achter dat de koelfan niet mee draaide , maar omdat ik even snel "binnen "wipte was er geen tijd om een
beter onderzoek te doen.
Het leek er op dat de zekering (40A) stuk was.
Afspraak gemaakt om dit uit te zoeken
Nu kwam ik er zelf achter ( en mijn hamer ) dat als ik een tik op de fan gaf deze wel werkte
En spanning gemeeten uit de stekker dus de zekering was heel.
de fan heeft waarschijnlijk een koolborstel probleem.
Na dat de kleppen opnieuw waren ingelezen werkte de airco volgens mijn beleving al een stuk beter.
Omdat er al reeds een afspraak was gemaakt ,en ik zelf tot de conclusie kwam dat de fan stuk was heb ik deze laten bestellen.
1 week later... veer gebroken van de linker voor wiel!!( buurman zei dat de veer het nog LANG heeft vol gehouden, glas half leeg of half vol )
1 week later , temp meeting valt weg in de climatecontrol unit
Ben er nu klaar mee, liep er al een tijd mee om een andere auto aan te schaffen maar nu heeft alles de boel versneld
Heb Auto Techniek Riksen in Tynaarlo gebeld en de afspraak afgezegt ..
En nu was dit de laatste bijdrage op het Passat forum want de Passat gaat naar POLEN.
Ik hoop volgende week veel km te maken in mijn Audi A4 avant, 2.0 tdi 122.000 km uit 2006
Dus na ruim 16 jaar 2 x Golf en 2 x Passat te hebben gereden ga ik eens kijken hoe dit mij bevalt.
Conclusie : ik heb over het algemeen veel plezier van mijn 2 passat's gehad en ik hoop dat de Audi het minimaal zal evenaren...
---24-10-10
Dus niet naar Polen staat op MP. bij een handelaar, ik heb er 3000 voor gekregen , nu te koop voor 5950
----