Wiekolino Geplaatst 2 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2006 Sommigen van ons weten dat mijn auto bij JD gechipt is Nou moet ik zeggen dat sind die tijd mijn auto meer roet produceerd. Met name als ik flink gas geef gaat ie flink roeten. Als ik "normaal" rijd doet ie het niet. Is dit normaal na een tuning.? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 2 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2006 Dit kun je het best ook even aan JD voorleggen, het zou kunnen dat door het extra vermogen de roet die nog in het uitlaatsysteem aanwezig is eruit geblazen moet worden. Ook over de Passat van Ketelapper werd overigens gezegd dat deze flinke roetwolken produceerd bij optrekken, en deze had al heel wat km met aangepaste chip gereden.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWGTIG60 Geplaatst 2 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2006 door te chippen ga je dichter tegen de roetgrens aanzitten. Ten eerste zal ie inderdaad bij flink optrekken wat meer roeten maar ook als je rustig rijdt zal zich roet verzamelen wat je eruit blaast als je optrekt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 www123 Geplaatst 2 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2006 Wiek, Ik heb hier nog geen roetwolk voorbij zien komen, zo erg is het dus niet. Die van mij roet bij volgas ook wat. Zeker als de vrouw er een tijd rustig in heeft gereden. Groet WS. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 2 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2006 Daarom gooien we ook bij elke beurt een flesje FORTE in de benzinetank.. @ Wiek.. ik zal eens Maandag navragen op het werk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 2 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2006 Wat is FORTE? Ik ben wat dat betreft blond. (In de praktijk ben ik grijs aan het worden.) FORTE is een soort onderhoudsmiddel voor motoren "zuiver"te houden. Ik ken ookgaragehouders die bij elke beurt een geringe hoeveelheid FORTE toevoegen . Over het algemeen hebben zij veel minder problemen met verstoppingen in de injectoren(verstuivers )enz enz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 2 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2006 Dit kun je het best ook even aan JD voorleggen, het zou kunnen dat door het extra vermogen de roet die nog in het uitlaatsysteem aanwezig is eruit geblazen moet worden.quote] Klopt, ik heb net met Jeroen (JD enginering) gebeld. Door gewoon rustig met de auto te rijden vormt zich roet in de uitlaat Wanneer je nou flink gas geeft blaas je het eruit. Roet blijf je door het vermogen houden maar wanneer je geregeld veel duitse autobanen pakt (je weet wel) (daar zijn ze nog enigzins tolerant) zou het stukken minder worden zei Jeroen. Maar waar het mij om gaat :'t kan geen kwaad Moet toch af en toe naar Duitsland en dan krijgt Passatje weer een zoef -zoef- roetontgiftingsbeurt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 2 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2006 Ten eerste zal ie inderdaad bij flink optrekken wat meer roeten maar ook als je rustig rijdt zal zich roet verzamelen wat je eruit blaast als je optrekt Juist ! Ik heb even wat nagevraagd, om de motor te spoelen via producten van Forte wat erbij zou helpen. 2 x motorfluch bij je olie en de motor 1 uur stationair laten draaien en afentoe op touren NIET rijden, daarna Nieuwe olie en oliefilter voor de TDI in dat geval de Castrol TXT http://www.vagparts.nl/shop/N_grp_11_8-1.html. en dan eventueel 1 flesje Forte diesel fuel conditioner in de tank, maar hoeft niet. Zo moet het iets helpen, het spoelen is altijd goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWGTIG60 Geplaatst 2 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2006 Ik zal niet zeggen dat forte niet zal helpen. Maar ik denk dat als je je auto regelmatig "uitlaat". Dat je weinig of geen last zal hebben. Roeten zal ie altijd wel doen en dat is niet erg. Een busje forte zal misschien helpen maar niet voor lang. Het beste is gewoon regelmatig even volgas ontroeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 4 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Ik dacht altijd dat dat forte (en aanverwante producten) meer voor de injectors was dan tegen de roet ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWGTIG60 Geplaatst 4 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Dat klopt, maar als je je motor goed gebruikt en regelmatig goed belast is forte nergens voor nodig. Als je hem goed belast wordt de verbrandinstemperatuur vanzelf wat hoger waardoor alles wordt schoongebrandt. Met de toevoeging doe je in principe hetzelfde. De toevoeging zorgt er ook voor dat de verbrandingstemperatuur iets hoger wordt. Maar zoals gezegd als je hem goed en regelmatig belast is dat dus weggegooid geld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 4 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Mooi... ik kar 90% autoweg met weinig files... Dus hoef ik nix te mengen enzo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 4 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Is bij de beurten (oliewissel etc) ook het carterventilatie-filter vervangen? Het kan goed zijn dat deze verstopt zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 4 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Is bij de beurten (oliewissel etc) ook het carterventilatie-filter vervangen?Het kan goed zijn dat deze verstopt zit. Hij heeft in het begin van dit jaar nog een grote beurt gehad, maar of hierbij een carterfilter is vervangen weet ik niet. Er staat in ieder geval niets van op de rekening. Btw waar zit die filter dan? evt foto? Kan ik zelf ook effe controleren. B.v.dank Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 4 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 in je carter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 4 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Moet daar de carterpan voor eraf? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 4 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Lijkt me wel zo makkelijk om erbij te kunnen komen Hoeveel kilometers geleden heeft je wagen een beurt gehad? Het is anders een beetje zonde om alle olie af te tappen. Die longlife is duur genoeg.. Ik zou wachtten tot de volgende beurt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 4 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Ongeveer tien duizend. dus doe ik toch maar eerst de duitse roetontgiftegingsbeurt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWGTIG60 Geplaatst 4 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Carterfilter heb ik ook nog nooit vervangen. Lijkt me ook niet dat dat nodig is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 4 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2006 Jongens maak je niet druk, een goeie snelle diesel hoort te roeten, zo kan men tenminste zien dat je een lekkere diesel hebt blauwe rook is daarentegen wel jammer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 5 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2006 carterfilters dienen vervangen te worden als je je turbo niet vervroegd naar de eeuwige jachtvelden wilt helpen. Let maar eens op de carterdruk, als die te hoog is is de kans groot dat je filter of afvoer verstopt zit. (pijlstok eruittrekken met draaiende motor... kijken of er olie uitsputtert) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWGTIG60 Geplaatst 5 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2006 Dat is mij alleen bekend bij de V6 tdi. Verder hebben wij daar nog nooit problemen mee gehad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 5 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2006 ik wel, bij een ARL 4-pitter motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Wiekolino
Sommigen van ons weten dat mijn auto bij JD gechipt is
Nou moet ik zeggen dat sind die tijd mijn auto meer roet produceerd.
Met name als ik flink gas geef gaat ie flink roeten.
Als ik "normaal" rijd doet ie het niet.
Is dit normaal na een tuning.?
Link naar reactie
Delen op andere sites
22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten