Ga naar inhoud
  • 0

zwarte rook bij vol gas


Wiekolino

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit kun je het best ook even aan JD voorleggen, het zou kunnen dat door het extra vermogen de roet die nog in het uitlaatsysteem aanwezig is eruit geblazen moet worden.

 

Ook over de Passat van Ketelapper werd overigens gezegd dat deze flinke roetwolken produceerd bij optrekken, en deze had al heel wat km met aangepaste chip gereden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat is FORTE?

 

Ik ben wat dat betreft blond. (In de praktijk ben ik grijs aan het worden.)

 

FORTE is een soort onderhoudsmiddel voor motoren "zuiver"te houden.

Ik ken ookgaragehouders die bij elke beurt een geringe hoeveelheid FORTE toevoegen . Over het algemeen hebben zij veel minder problemen met verstoppingen in de injectoren(verstuivers )enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit kun je het best ook even aan JD voorleggen, het zou kunnen dat door het extra vermogen de roet die nog in het uitlaatsysteem aanwezig is eruit geblazen moet worden.

quote]

 

Klopt, ik heb net met Jeroen (JD enginering) gebeld.

Door gewoon rustig met de auto te rijden vormt zich roet in de uitlaat

Wanneer je nou flink gas geeft blaas je het eruit.

Roet blijf je door het vermogen houden maar wanneer je geregeld veel duitse autobanen pakt (je weet wel) (daar zijn ze nog enigzins tolerant)

zou het stukken minder worden zei Jeroen.

Maar waar het mij om gaat :'t kan geen kwaad :)

Moet toch af en toe naar Duitsland en dan krijgt Passatje weer een zoef -zoef- roetontgiftingsbeurt. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ten eerste zal ie inderdaad bij flink optrekken wat meer roeten maar ook als je rustig rijdt zal zich roet verzamelen wat je eruit blaast als je optrekt

 

Juist !

 

Ik heb even wat nagevraagd, om de motor te spoelen via producten van Forte wat erbij zou helpen.

2 x motorfluch bij je olie en de motor 1 uur stationair laten draaien en afentoe op touren NIET rijden, daarna Nieuwe olie en oliefilter voor de TDI in dat geval de Castrol TXT http://www.vagparts.nl/shop/N_grp_11_8-1.html.

en dan eventueel 1 flesje Forte diesel fuel conditioner in de tank, maar hoeft niet.

Zo moet het iets helpen, het spoelen is altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal niet zeggen dat forte niet zal helpen. Maar ik denk dat als je je auto regelmatig "uitlaat". Dat je weinig of geen last zal hebben. Roeten zal ie altijd wel doen en dat is niet erg. Een busje forte zal misschien helpen maar niet voor lang.

Het beste is gewoon regelmatig even volgas ontroeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt, maar als je je motor goed gebruikt en regelmatig goed belast is forte nergens voor nodig. Als je hem goed belast wordt de verbrandinstemperatuur vanzelf wat hoger waardoor alles wordt schoongebrandt. Met de toevoeging doe je in principe hetzelfde. De toevoeging zorgt er ook voor dat de verbrandingstemperatuur iets hoger wordt. Maar zoals gezegd als je hem goed en regelmatig belast is dat dus weggegooid geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is bij de beurten (oliewissel etc) ook het carterventilatie-filter vervangen?

Het kan goed zijn dat deze verstopt zit.

 

Hij heeft in het begin van dit jaar nog een grote beurt gehad, maar of hierbij een carterfilter is vervangen weet ik niet.

Er staat in ieder geval niets van op de rekening.

 

Btw waar zit die filter dan? evt foto? Kan ik zelf ook effe controleren.

B.v.dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

carterfilters dienen vervangen te worden als je je turbo niet vervroegd naar de eeuwige jachtvelden wilt helpen.

 

Let maar eens op de carterdruk, als die te hoog is is de kans groot dat je filter of afvoer verstopt zit. (pijlstok eruittrekken met draaiende motor... kijken of er olie uitsputtert)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden