FreakF Geplaatst 26 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2010 Hallo, Ga vanmiddag kijken naar een 1.8 20V uit '97. Auto heeft al wel veel gelopen, ruim 250000. In hoeverre zal dat een probleem zijn. Waar zal ik op moeten letten bij het bekijken en rijden van deze auto. Is het überhaupt aan te raden om deze auto interessant te vinden. Alvast bedankt. Groeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
denmen29 Geplaatst 26 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2010 ik rij al een jaar of 4 met ook deze motor en heb nog nooit problemen gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 26 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2010 Is het niet dat je bij deze auto even op de slugdge moet letten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
denmen29 Geplaatst 26 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2010 dat is toch bij de 1.8T Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 26 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2010 Volgens mij ook... alleen de 1.8 met een turbo hebben dat probleem. Althans, dat is wat ik op deze forum heb gelezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 28 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Ik heb een 1.8 20V tot 287K gereden, motor was echt nog top. Alleen bij mij was de automaatbak wel ver versleten. Maar als er geen automaatbak onder zit lijkt het mij geen probleem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cabriootje Geplaatst 28 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 helaas sludge ook bij de ADR motoren vorige week vanwege deze probleem bij de dealer geweest heeft 200000 gelopen nieuwe olie pomp is hun mening lekker vet mee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 28 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Weet je dat zeker of weet Wealer dat zeker ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 29 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2010 Hallo, Ga vanmiddag kijken naar een 1.8 20V uit '97. Auto heeft al wel veel gelopen, ruim 250000. In hoeverre zal dat een probleem zijn. Waar zal ik op moeten letten bij het bekijken en rijden van deze auto. Is het überhaupt aan te raden om deze auto interessant te vinden. Alvast bedankt. Groeten. Tip, koop hem niet haha. Of hij moet geen last hebben van een kapotte comfortmodule, water in de accubak, zwakke schokdempers etc. etc. Onderhoudsfacturen, die vertellen je alles Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 29 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2010 Hallo, Ga vanmiddag kijken naar een 1.8 20V uit '97. Auto heeft al wel veel gelopen, ruim 250000. In hoeverre zal dat een probleem zijn. Waar zal ik op moeten letten bij het bekijken en rijden van deze auto. Is het überhaupt aan te raden om deze auto interessant te vinden. Alvast bedankt. Groeten. Tip, koop hem niet haha. Of hij moet geen last hebben van een kapotte comfortmodule, water in de accubak, zwakke schokdempers etc. etc. Onderhoudsfacturen, die vertellen je alles @AutoNIETkennerNL Wat is dit nu weer voor een onzin-antwoord.. auto is 13 jaar oud en heeft iets meer dan gemiddeld gelopen, nl bijna 20dkm per jaar. Als de prijs redelijk is heb je er een supercomfortabele auto aan.. tuurlijk kan er iets aan kapot gaan, motorisch zijn ze best sterk, draagarmen etc was OOIT ivm kraken... slijten doen ze allemaal.. ook 3C's, Golfjes en andere merken. Kijk gewoon even of de auto lekker rijdt, goed schakeld, ook bij 60 in 5 volgas niet alleen de toeren stijgen(koppeling) en probeer alle snufjes zoals airco(koud) en el. ramen en de afstandsbediening/centrale vergrendeling uit. Als de motor niet extreem glimt of enorm vettig is denk ik niet dat je een miskoop doet. Met de 125 is het geen raceauto maar ook geen trage slak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 29 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2010 Hallo, Ga vanmiddag kijken naar een 1.8 20V uit '97. Auto heeft al wel veel gelopen, ruim 250000. In hoeverre zal dat een probleem zijn. Waar zal ik op moeten letten bij het bekijken en rijden van deze auto. Is het überhaupt aan te raden om deze auto interessant te vinden. Alvast bedankt. Groeten. Tip, koop hem niet haha. Of hij moet geen last hebben van een kapotte comfortmodule, water in de accubak, zwakke schokdempers etc. etc. Onderhoudsfacturen, die vertellen je alles @AutoNIETkennerNL Wat is dit nu weer voor een onzin-antwoord.. auto is 13 jaar oud en heeft iets meer dan gemiddeld gelopen, nl bijna 20dkm per jaar. Als de prijs redelijk is heb je er een supercomfortabele auto aan.. tuurlijk kan er iets aan kapot gaan, motorisch zijn ze best sterk, draagarmen etc was OOIT ivm kraken... slijten doen ze allemaal.. ook 3C's, Golfjes en andere merken. Kijk gewoon even of de auto lekker rijdt, goed schakeld, ook bij 60 in 5 volgas niet alleen de toeren stijgen(koppeling) en probeer alle snufjes zoals airco(koud) en el. ramen en de afstandsbediening/centrale vergrendeling uit. Als de motor niet extreem glimt of enorm vettig is denk ik niet dat je een miskoop doet. Met de 125 is het geen raceauto maar ook geen trage slak. Nou nou wat een aanval! Ik probeer de beste man alleen er even aan te herinneren heel nauwkeurig naar een dergelijke auto te kijken. Zoals je zelf opnoemt, de draagarmen vormen ook een zwak punt bij de 3B. Van mijn 3B werkte ook alle elektronica prima tijdens de proefrit zo op het eerste oog, maar er markeerde toch heel wat aan. Ik wil niet beweren dat de 3B een slechte auto is, maar een auto van 14 jaar oud, dat is toch altijd een soort van kat in de zak met een dergelijke kilometerstand, behalve als je echt weet wat je koopt. By the way, over dat 'autokenner' gesproken. Ik trek jouw mening met betrekking tot mijn koppeling in twijfel. Je bent de eerste die het zegt, ik heb er nog nooit een monteur over horen klagen bij mijn auto. Hij kan echt optrekken in de 5e versnelling als je een vaste voet hebt. Er staat op youtube ook een mooie filmpje van Top Gear met een Corvette Z06, die kan het ook (okee okee, dat is een V8, maar toch). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 29 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2010 tuurlijk, als je zoveel gas geeft en de koppelings dus in eerste instantie laat slippen zal ie wel gaan rollen en als je maar lang genoeg wacht zal ie best net als in TG van 0-300 in zn 5 willen. je moet een enorm hoog koppel hebben wil je dat kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 29 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2010 tuurlijk, als je zoveel gas geeft en de koppelings dus in eerste instantie laat slippen zal ie wel gaan rollen en als je maar lang genoeg wacht zal ie best net als in TG van 0-300 in zn 5 willen. je moet een enorm hoog koppel hebben wil je dat kunnen. Ik moet lachen om je reactie, m'n vader geloofde het ook al niet. Volgende meeting waar ik bij ben, laat ik zien dat het kan, zonder gas te geven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sander101 Geplaatst 29 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2010 Ik heb zelf een 1.8t en die loopt nog perfect hij heeft nu bijna 200dkm gelopen. Met de motor dus geen problemen, ik heb de auto gekocht met 160dkm en ik heb er in totaal in 1 jaar 4000 euro in gestoken aan onderhoud. Opzich is 4000 euro veel geld maar goed als je een grote beurt rekent a 1000 euro en sludge a 800 euro dan tikt het wel aan! Je moet rekenen dat elk onderdeel maar zo veel km/jaar mee gaat, banden remmen ruitenwissers gaan geen 250dkm of 14 jaar mee net als de uitlaat en noem maar op. Ga er niet van uit dat je met zoon auto jaren probleemloos kunt rijden, er gaat vast wel wat stuk en onderhoud heb je in elk geval. Ik ken trouwens een jonge die een a4 heeft met 1.8 die heeft 340dkm gelopen! Met goed onderhoud en liefde kun je nog jaren plezier van zoon auto hebben maar goed hij kan ook naar 10dkm stuk gaan. Er zijn ook 3c leden die een gloed nieuwe auto kopen die vaker bij de dealer staat dan op de oprit thuis omdat er elke keer wat mis is. Je moet gewoon ook een beetje geluk hebben en bij een eerlijke garage kopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
extremebeetle Geplaatst 2 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2010 hallo ik heb zelf ook een 1.8 20v adr gekocht met 112000 km nu 175000 geen problemen gehad alleen de beide voorste draagarmen en beide homokineten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dutchie Geplaatst 4 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2010 Hoi, Ook wij hebben een 1.8T uit '97 gekocht (in 2008) met een km stand van 180.000, staat nu op 215.000 Motorblok loopt nog steeds goed geen sludge !, deze week 4 nieuwe continetals premium contact besteld (€300) en volgende week de distributie en waterpomp vervangen (€ ???) en dan nog een apk net voor de vakantie Tot nu toe hebben wij ook geen rare dingen gehad 1x slot defect, vervangen voor nieuwe (€ 100) 1x raam mechanisme defect (moet nog vervangen worden) werkt met tijdelijke oplossing normaal onderhoud, olie, filters etc min 1xper jaar grote beurt (doen we zelf) zoals het er nu naar uitziet kan deze nog jaren mee, en als deze gaat dan toch maar weer voor een passat gaan kijken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Earthwonder Geplaatst 9 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2010 Hey Freddy, Ik heb sinds kort ook een 1.8 20v (net geen 200dkm) uit 1997. Ik moet zeggen motorisch geen enkel probleem... Alleen wel even opletten met de draagarmen en de electronica in/van de deuren/ramen... Hier heb ik nog wel een beetje gezeur mee, maar niets is onoverkoombaar...haha! Succes ermee en post anders ff paar foto's..! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten