Ga naar inhoud

Foto's pompvervanging Passat Vdub online


Vdub

Aanbevolen berichten

In het album zijn de foto's geplaatst van de vervanging van mijn brandstofpomp... mda Renkie voor het tel.nummer en "turbo Johan"voor het vakwerk.

 

Tevens heb ik nog ff een intercoolertje opgepikt die nog achter de bumper geplaatst gaat worden een dezer dagen.

 

Mercedes%20Benz%20Sprinter%20(core_%20720x200x45,%20tot_900x200x60,%20slang%2065).jpg

 

ik zal morgen ff een paar foto's maken als ie voor mn auto ligt.. voor het idee wat de afmeting van het dingetje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zo na de modificatie ongeveer uitkomen op 170pk... dat lijkt me voorlopig voldoende.. ik zet btw ook de foto's online mbt. het pas maken van de intercooler. Tevens kunnen de mensen die een koplamp willen demonteren mooi kijken waar de 3 schroeven zitten aan de unit.

 

1e deel van de modificaties die ik ga doorvoeren staat hier online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg binnenkort grotere(764) verstuivers, kat leeg en egr dicht. vermogen al uitkomen op ca 170 pk.

 

evt met vw motorsport verstuivers en aanpassen plunjer brandstofpomp en turbo vermogen ca 210pk.

 

oh ja, je antwoord: bij (bijna) elke turbomotor zit een intercooler, bij mijn auto zit ie voor het linkervoorwiel, deze wordt vervanger door de nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

ZO.. vamorgen de intercooler eropgebouwd... helaas de werkzaamheden niet af kunnen maken aangezien Meneer J uit U de verstuivers nog niet heeft afgeleverd bij JD.......................

 

 

 

Wordt vervolgd dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ja en nee.... de kat is leeg de EGR is kompleet foetsie...een weerstand heeft zijn plaats ingenomen..het inlaatspruitstuk is volledig gereinigd van binnen en de verstuivers zitten erin.

 

Alleen omdat de "nieuwe" brandstofinspuitpomp lekte kon er volgens JD iig geen hogedruk worden opgebouwd in de pomp en er leek iets mis met de nieuwe verstuivers.

 

Dus weer een afspraak gemaakt met Turbo Johan om naar de afdichting te kijken.. dit is afgelopen donderdag gedaan. De pomp is inmiddels gedicht ondr garantie(puik werk Johan!!) en ik kan wel vernemen dat de brandstofkraan inmiddels vol open staat..

 

Ook volgens TurboJohan(ook een goede chipper) was er iets mis met de verstuivers want ondanks dat ie best vooruitkwam was het echt geen 170+ pk's.. want zo zei hij, de vorige keer bij het vervangen van de pomp kwam ik op ca 150 pk uit, en dit voelde niet als 170+ pk's

 

Aanstaande week ga ik weer naar JD om de verstuivers te wisselen... wordt vervolgd...

 

Ook zullen volgende week de nieuwe winterwielen eronder gemonteerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

vooralsnog wel... het koppel is wel begrensd volgens Jeroen.. ik heb em verteld dat het spul heel moest blijven.. en volgens hem kon de bak het vermogen goed aan.... hij is de expert dus...

 

Ik heb trouwens afgelopen maandag nog een wedstrijdje gedaan met een 156 2.4JTD 20v(standaard 175pk) en ik kon hem goed bijhouden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden