Ga naar inhoud

stinken naar uitlaatgas


goony

Aanbevolen berichten

meestal vergeten ze de oplossing te posten hier

of ie is al dood door de uitlaatgassen :mrgreen:

stinken in auto is 90 procent te wijten aan lekkage aan motor ergens

druppeltjes olie op een hete uitlaat turbo die olie lekt , lekkende verstuivers , carterventilatie verstopt ,

lek in brandstoffilter , lek in brandstof aanvoerslang

begin dat maar al eens uit te sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen diesellucht kan ik een lek in brandstoffilter en lek in brandstof in de aanvoerslang uitsluiten. Heb het wel effe gechecked maar zie niets ter plaatse wat op een lekkage duidt.

 

Olielekkages inderdaad gehad, slang bij de turbo dit kwam op de uitlaat terecht en heb ik laten vervangen. Dat kan ik nu uitsluiten. Zal wel het interieurfilter vervangen wellicht is die lucht wel in het filter getrokken.

 

Zo ga ik wel verder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi Mede liefhebbers van de Passat,

 

Heeft iemand al een oplossing voor het raadsel dat in 2010 werd geplaatst?

Ik ben sinds kort lid van dit mooie forum en rijd nu een jaar een Passat 3BG uit 2001. Je raad het al een diesel. Wat hierboven geschreven wordt komt mij ook zo duidelijk voor. Wanneer de auto stilstaat komen de uitlaatgassen (diesel) je interieur binnen. De dealer zegt dat het kan omdat het een pompverstuiver is en geen commonrail??????. Het is de moeite waard om eens wat opties te plaatsen hier zodat wij misschien een aanleiding voor een oplossing kunnen vinden.

 

Alle berichten zijn welkom. Alvast bedankt.

Tijger03

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had er ook al op gereageerd omdat er geen oplossing gepost werd

helaas daarna nog geen reactie

je kunt al kijken naar de opties die ik voorgesteld heb die de brandstoflucht kunnen veroorzaken

ga dat eens na stap vooor stap en in 90 procent van de gavallen vind je de oplossing

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet heeft iemand er nog wat aan. Ik heb ook tijdje uitlaat lucht (diesel) in de auto gehad. Totaal geen idee waar dat vandaan kwam. Zo op het eerste gezicht aan de uitlaat niks te zien. Bleek uiteindelijk een kleine lekkage te zitten bij het flexibele stuk tussen motor en katalysator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou idd kunnen, dan blijft het nl onder de auto hangen, maar het onzinverhaal van commonrail of pompverstuiver das een K*Tverhaal.. wat een prutdealer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet heeft iemand er nog wat aan. Ik heb ook tijdje uitlaat lucht (diesel) in de auto gehad. Totaal geen idee waar dat vandaan kwam. Zo op het eerste gezicht aan de uitlaat niks te zien. Bleek uiteindelijk een kleine lekkage te zitten bij het flexibele stuk tussen motor en katalysator.

 

Dit was het ook bij mij. Zie ook mijn draadje: viewtopic.php?f=120&t=38410

Inmiddels flexibele deel en katalysator daadwerkelijk vervangen en nooit meer last gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Onder het mom van "beter laat dan nooit" zat ik nog aan het volgende te denken: Ook ik heb een Passat Variant

(1.9 tdi 130 pk 2004) en ook last van een diesellucht in het interieur. Ook vooral bij het stilstaan.

 

Nou ben ik in het geheel niet technisch, maar als ik kijk naar hoe mooi het eindstuk van de uitlaat weggewerkt is achter de bumper, zat ik mij af te vragen of de uitlaatdampen op die manier niet heel gemakkelijk onder de auto kunnen blijven hangen als die stilstaat. En kunnen ze dan weer gemakkelijk het interieur ingezogen worden?

 

Of is dit echt niet mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Dank voor je snelle antwoord..... Ik heb nml een passat van 2006. Ook die ruikt bij stationair naar uitlaatgassen in het interieur.

 

Daarnaast heb ik nog een ander euvel maar mogelijk moet ik verder zoeken binnen het forum of een nieuw item starten. Ik weet echter niet goed hoe ik het moet omschrijven

Ik graaf wat verder.... (Heb zojuist een donatie gedaan dus moet tot in de diepste catacomben van het forum kunnen graven ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

toen ik de DPF nog had, had ik hier ook last van.. DPF eruit geur eruit.!

 

maar de bij de seat merkt ik het wel bij het rijden geen probleem ff de parkeerplaats in stationair laten lopen en hup de geur komt binnen.

ik ga ook maar eens op onderzoek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ha Steve, ik heb er eerlijk gezegd nog niks mee gedaan. Heerlijk op vakantie geweest.... En om te voorkomen dat de lucht binnen komt doe ik bij vermoeden van langer stationair de motor uit. Wel laat ik de sleutel er in aangezien de startonderbreker heel vlot weet te voorkomen dat de auto opnieuw gestart kan worden.

Als iemand daar nog een oplossing voor heeft (waar de verzekering dan ook weer blij bij blijft, de startonderbreker eraf halen is mi geen optie) houd ik me aanbevolen maar dat hoort al helemaal niet in dit topic thuis....;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden