Ga naar inhoud

Super G

Members
  • Aantal items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Super G

Profile Information

  • Plaats
    Haarlemmermeer

Super G's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ter afronding, ook bij mij was het de vrijloop van de dynamo. 't Is nu weer heerlijk rustig.
  2. Shane, dit komt mij heel erg bekend voor... Sinds een week of drie heb ik dezelfde symptomen. Mocht je die rekening nog tegenkomen, dan zou ik graag lezen wat het is geweest... Alvast dank!
  3. Dit was het ook bij mij. Zie ook mijn draadje: viewtopic.php?f=120&t=38410 Inmiddels flexibele deel en katalysator daadwerkelijk vervangen en nooit meer last gehad...
  4. Super G

    MPM OLIE

    Volgens mij rijd ik al sinds 2005 of zo met MPM in mijn blok. Hiervoor in twee (ongeblazen) VW's op benzine. De laatste twee en een half jaar rijd ik met MPM-Longlife in mijn gechipte turbodiesel. Ik heb er geen klachten over.
  5. Die van mij is twee weken terug voor groot onderhoud (longlife) geweest. Aangemeld en een paar dagen later telefonisch bericht dat men de auto graag voor een werkplaatstest wilde inzetten. In overleg een datum geprikt, wat vervolgens per mail wordt bevestigd. Enkele dagen voor de werkplaatsafspraak is er telefonisch contact met de tester om details te bespreken en de ontmoeting te regelen. De dag zelf: Ontmoeting op een afgesproken locatie voorafgaand aan aflevering auto bij de werkplaats. Auto wordt vervolgens door de tester gereed gemaakt voor de test. Tester levert de auto vervolgens af bij de werkplaats en zet je daarna op een vooraf met je af te spreken plaats weer af. In de loop van de dag is er, indien daar aanleiding voor is, misschien nog telefonisch contact met de tester. Aan het eind van de dag kon ik de auto bij de dealer weer ophalen. Heb alleen betaald voor "extra werkzaamheden" die niet tot het reguliere onderhoud behoorden. Best aardig om een keer te doen, maar je moet wel zonder al te veel zorgen je autosleutels durven afgeven...
  6. Ik zag dat deze nog open staat. Bij mijn Passat is het fenomeen niet meer teruggekomen. De Bora rijd inmiddels met een nieuwe knipperlichthendel en heeft daarmee ook geen problemen meer.
  7. Nou, het heeft vier garages en een maand min of meer stilstaan gekost maar het is opgelost! Garage één kon de storing wel kon oproepen (gewoon flink vermogen vragen dan schoot ie er vanzelf wel in), maar kwam er maar niet achter wat er loos was. Eerst de luchtmassameter (LMM) gecontroleerd. Deze was weliswaar net nieuw, maar uitlezen gaf aan dat de waardes niet klopten. Nieuwe LMM gemonteerd en de uitleeswaardes bleven gelijk. Mijn LMM in een andere Passat gezet en die meting was prima. Dus LMM uitgesloten. Lucht- en brandstoffilter gecontroleerd, geen problemen. Intercooler gecontroleerd, geen problemen. Turbo (voor zover mogelijk) geïnspecteerd, geen problemen, etc, etc... Na twee weken wisten ze het daar ook niet meer en ik wilde niet op de gok de turbo laten vervangen. Dus doorverwezen naar garage twee, "de VAG-tdi-specialist". Na een week waren deze de storing nog niet op het spoor. Tenslotte is de auto op verzoek van mij en garage één voor een flinke rit (>100km) meegenomen, waarbij ze 'm "stevig" aan de tand gevoeld hebben. Er trad echter geen storing op. Dus de auto na een week maar weer opgehaald en met een dubbel gevoel de onderzoekskosten betaald... Het volgende weekend stond een flinke rit naar Deventer op het programma. En ik was amper op weg of ik voelde het vermogen alweer "weglopen". Ik heb als laatste optie JD Engineering gebeld met de vraag of ik misschien bij hen kon aanrijden. Dat was geen probleem en met vier tussenstops rolde ik aan het eind van de middag daar binnen. Uitlezen leverde weer een melding voor de LMM op. Deze was echter dus al uitgesloten. Na het aanpassen/strakker afdichten van wat leidingverbindingen liep de auto wel iets beter, maar volgens de mannen van JD nog steeds beroerd. JD stelde voor de auto voor een verdere diagnose bij een collegabedrijf aan te bieden. En zo stond ik tegen een uur of 17.00 bij garage nummer vier, Hans Sloot Autotechniek in Lochem. Ter plaatse werd ondanks het tijdstip nog een eerste inspectie gedaan waarbij weer een aantal storingopties de revue passeerden: N75-klep kapot of misschien een verstopte katalysator? Omdat het inmiddels al laat werd bood ik aan de auto voor diagnose en, indien mogelijk, direkt herstel te laten staan. Zaterdagmiddag rond een uur of half twee werd ik gebeld. Het was gefixt!!! Bij het nalopen van het leidingensysteem werden twee kruislings aangesloten leidingen gevonden! Zo eenvoudig en toch zo moeilijk traceerbaar! Wat een service van deze mannen! Waarom en door wie zal wel een raadsel blijven, maar ik kan mij goed voorstellen dat het motormanagement dan niet optimaal meer functioneert. Het zal ongetwijfeld veel kunnen bijregelen (wat blijkt uit de ruim 20.000km die ik met behoorlijke tevredenheid met de auto heb gemaakt), maar met name nadat ik de auto had laten chippen werd toch wel duidelijk dat er iets niet goed zat. Inmiddels ben ik echter alweer twee weken een heel tevreden mens...
  8. Ondanks een na het (standaard) chippen op advies vervangen van de luchtmassameter leek mijn TDI de laatste tijd toch steeds vaker weer vermogen te ontberen. Niet continue, maar zo nu en dan en met name wanneer ik kort na het uitschakelen weer startte (zoals bv. na het tanken). En dan was leek de turbo wel in het geheel afwezig. Niet vooruit te branden! Niet echt fijn bij het invoegen vanaf een tankstation aan de snelweg. Daarbij kwam dat wanneer er wel flink vermogen werd geleverd hij bovenmatig kon roeten, maar om het makkelijk te maken ook weer niet altijd... Ik heb 'm laten uitlezen, maar er werden geen storingen gedetecteerd. Het verbruik bleef ook redelijk binnen de perken. Gisteren tijdens een lange rit >100 km met veel files liep het vermogen geleidelijk aan steeds verder terug... Uiteindelijk aan de kant gezet omdat ik niet meer boven de 90km in het uur kwam. Motor af en na enige tijd weer gestart. Er was direct een melding "emission failure". Ik ben rustig naar de eerstvolgende afslag gereden en haalde deze uiteindelijk aan slechts 30km/u. Auto geparkeerd en alternatief vervoer geregeld. Ik ga 'm van het weekend ophalen, maar heb echt geen idee waar ik dit nu moet zoeken? Turbo? Katalysator verstopt (>170.000km)? Sensoren die weigeren? Iemand die dit herkent?
  9. Ik heb overigens een lmm van Bosch ipv origineel VW teruggemonteerd.
  10. Thanks, Ik heb idd het eea gevonden!
  11. Klinkt als een identiek geval dat ik met mijn 3BG 2005 TDI H5 had. Ook bij mij viel zo nu en dan het vermogen weg; meestal als ik kort na afzetten de motor weer opnieuw startte. Maar de storing trad soms ook spontaan op. Ook bij mij duidde alleen het vermogensverlies op een probleem. Voor de rest was alles normaal (geen waarschuwingslampen, geen rook en keurig een lichte turbo-fluit op de momenten dat die er zou moeten zijn). Toen de Passat vorige maand bij JD onder handen werd genomen stelde men bij het uitlezen tijdens de proefrit vast dat de luchtmassameter de beperkende factor was. De motor werd door de computer op de waardes daarvan afgeknepen. Afgelopen week is de lmm vervangen en ik heb het probleem daarna niet meer aan de hand gehad (maar een week is eigenlijk nog een te korte periode, want voor de vervanging had ik ook soms weken geen last...). Ik durf echter niet te zeggen of je er gewoon mee kan rijden. Ik heb er, als hij in storing was, in ieder geval nooit echt afstanden (>5km) mee gemaakt.
  12. Okee, en klopt het dat er flink wat demontagewerk aan de dash voor nodig is om dat op te lossen? Ik heb overigens geen comfortblinker (de Bora ook niet)
  13. Op weg naar de JD chip-meeting bleef na het inhalen, althans zo leek het, mijn (2005 3BG TDI) richtingaanwijzer "hangen". De lampen bleken uiteindelijk niet te knipperen, maar vanuit het dashboard (achter de climate control-unit) bleef langdurig het tikkende geluid klinken. Steeds als de richtingaanwijzer werd gebruikt, bleef het tikken lang aanhouden. Ik heb hier anderhalve dag "last" van gehad; daarna niet meer. Toch is advies welkom want... ... de kwaal komt vaker voor. Recent reed ik nl. met een 2002 Bora 2.0 die dit probleem ook al enige maanden heeft. Het begint zoals hierboven omschreven, maar inmiddels rijdt dat ding permanent klikkend in de rondte (en daar wordt je behoorlijk gestoord van!). Volgens de dealer waar die Bora in onderhoud is zal de volledige stuurinrichting gedemonteerd moeten worden om het op te lossen. Tenslotte hoorde ik ook nog van een Audi die het probleem heeft en waar men al drie hersteloperaties heeft uitgevoerd, maar waarbij het probleem steeds weer terugkeert. Iemand enig idee wat het is en vooral hoe het permanent opgelost kan worden? Alvast mijn dank.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden