martijn v o Geplaatst 12 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2010 @Wheeler; Tandempomp is nog niet vervangen. Ik ben bezig om uit te zoeken of je kan zien of ie defect of slecht is. Van het weekend ga ik het dieselfiter losnemen om te kijken of er olie in de brandstof zit. (En preventief het oliefilter en de olie vervangen). Tevens ga ik binnenkort de brandplaatjes van de verstuivers vervangen (en de o-ringen vernieuwen en de rekboutjes vervangen). Uiteraard worden de resultaten gepost. @Corne: Had de verkoper de auto al voor de storing te koop staan dan zou ik er vertrouwen in hebben. Heeft de verkoper de auto na de storing te koop gezet dan gaan de alarmbellen rinkelen. Code 91C7 zegt me niets maar kan ik vrijdag wel nagaan. Misschien iemand anders? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bbe Geplaatst 12 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2010 ik denk dat ik eraan uit ben. ik laat hem staan. en het gaat me erg aan het hart dit de verkoper te moeten vertellen. volledig open en eerlijk heeft hij mij alle details verteld, mij de ruimte gegeven om na te denken en nog vragen te stellen. en een zeer uitgebreide testrit te laten maken. maar om op een financiele tijdbom te zitten heb ik geen zin in. ik laat het voorlopig eens voor wat het is. dank jullie wel voor al jullie inbreng. voorlopig gaat een droom op in rook, maar er komt nog wel een nieuwe..... corné Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 12 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2010 dit is misschien beter zo corné. ik was zelf ook heel lang op zoek naar mijn nieuwe auto en had ook heel wat proefritten erop zitten met verschillende auto's. totdat ik mijn passat 3bg ging testen. de proefrit duurde een uur en was zeer veelbelovend voor mij. de vorige eigenaar bleek ook een auto freak te zijn en had ook aardig wat gesleuteld aan de auto om hem in top conditie te houden. dus je moet echt geluk hebben met 2e hands auto's. dankzij God draait mijn Passat als gloed nieuw! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bbe Geplaatst 12 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2010 dank je voor dit steuntje in de rug. de beslissing valt me zwaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bbe Geplaatst 12 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2010 een beetje off topic, maar even een vraagje heeft de 3c - 1.9l van (begin) 2006 ook een kettingaangedreven oliepomp-balansas? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat03 Geplaatst 13 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2010 Bij mijn weten heeft 1.9 tdi geen problemen hiermee. Tenminste nog niet over gehoord dat hier problemen mee waren. Denk dat het een verstandige keus is, om de 2.0 tdi te laten staan. Ik wou eerst ook een 2.0 maar ben door de problemen die daar mee waren. En de ervaring van de coulance regeling bij VW/Audi. Naar de 1.9 over gegaan. En moet zeggen daar nog steeds geen spijt van gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroen Geplaatst 13 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2010 Bij mijn weten heeft 1.9 tdi geen problemen hiermee.Tenminste nog niet over gehoord dat hier problemen mee waren. Denk dat het een verstandige keus is, om de 2.0 tdi te laten staan. Ik wou eerst ook een 2.0 maar ben door de problemen die daar mee waren. En de ervaring van de coulance regeling bij VW/Audi. Naar de 1.9 over gegaan. En moet zeggen daar nog steeds geen spijt van gehad. ff off topic Hendrik moet je niet ergens heen, je koffie wordt nml koud 1.9tdi is idd een goede optie, ook die zal zn problemen hebben, echter hoor je hier minder over. Qua vermogen zul je standaart miss iets inleveren tov de 2l, maar dit is te verhelpen mocht dat een punt zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 13 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2010 een beetje off topic,maar even een vraagje heeft de 3c - 1.9l van (begin) 2006 ook een kettingaangedreven oliepomp-balansas? Corne heb je deze al gelezen: viewtopic.php?f=141&t=27232 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
guyke Geplaatst 13 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2010 spijtig dat je de auto hebt laten staan er word hier veel te veel gelult over slechte 2.0 diesel motoren en tandempompen etc etc... en die andere miljoenen passats zijn die dan ook allemaal slecht er komt nog een moment dat jullie die 3 b of 3 bg 's beu zijn en dan gaan overstappen op 3 c 's en dan gaan die 2006 modellen mooi betaalbaar worden gaan jullie dan ook iedereen afraden van die te kopen is gewoon een goede motor in een goede mooie wagen en omdat ie een storing gehad heefd op 175000 km , damn dat doen er niet veel na ik vind dat iedereen voor zich moet bepalen als ze de stap zetten als ze een nieuwe wagen aanschaffen anders word hun hoofd toch maar gek gepraat met mogelijke fouten en storingen en defecten en kinderziektes grz guy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 13 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2010 Op zich heeft guy wel gelijk want als ik zo deze topic lees viewtopic.php?f=141&t=27232 en dan met name over de 3BG dan heb ik gelijk zoiets van dat ik een mis koop heb gedaan. Maar elk merk heeft zo zijn dingen... Mercedes, Audi, Porsche.... en ga zo maar door. Ben nog steeds blij met m'n passat en zal ook zeer zeker een 3C kopen als de tijd (en m'n rekening ) er rijp voor is. Wat wel natuurlijk belangrijk is is onderzoek... ik ben zelf bijna een jaar lang bezig geweest een auto te vinden. Kocht bijna een Laguna uit 2001 ..... Kortom, onderzoek is het belangrijkste. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bbe Geplaatst 13 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2010 guy heeft gelijk, maar ik had de informatie over de vervangen verstuiver. juist op dit forum werd hieraan oorzaak en gevolg gekoppeld. dat was voor mij het laatste onderzoek en check. of ik het goed heb gedaan zal ik nooit weten. de auto werd niet echt weggegeven en een extra risico van een of een paar duizend euro kon en wilde ik niet nemen. ik heb in elk geval geen spijt dat ik de (overigens zeer vriendelijke eerlijke) verkoper heb gemeld dat het niet doorging. er viel toch wel een last(je) van mijn schouders. ik had nooit totaal onbezorgd in de auto gestapt, maar altijd met het idee van "zou hij er vandaag mee stoppen of...."" ik heb zelfs overwogen om (eindelijk) lid te worden van de anwb. op zich een goede zaak, maar niet als je een andere auto koopt! ik ga weer zoeken naar een passat. het liefst een 3c. maar dan een late 2006 in de 2.0l uitvoering of een 1.9 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
125kwTDI Geplaatst 13 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2010 een volkswagen heeft mobiliteits garantie dus je hoeft geen lid van de anwb te worden ik heb ook een 2.0 tdi van maart '06 en idd ook mijn wagen heeft een kapotte verstuivers gehad door olie in de brandstof. begon met motor storingen, en maand later begon ie ontzettend te schokken boven 3000rpm na veel bij een dealer gestaan te hebben en veel zeuren om de garantie is ie uit eindelijk bijna kosteloos gemaakt. zonder v-selectie garantie was ik er op leeg gelopen,echt. ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om m niet te nemen, zeker bij die km-stand. die van mij moest bij die km-stand het vliegwiel vervangen worden en dat was ook geen kattepies. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bbe Geplaatst 14 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 hoe zit dat met die mobiliteitsgarantie? ook op 2e handse? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
125kwTDI Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 ik geloof t wel.. op alle vw's een auto-leven lang. ik kan t mis hebben van hoe of wat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Waaipaol Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 ik geloof t wel..op alle vw's een auto-leven lang. ik kan t mis hebben van hoe of wat Idd. misschien moet je eerst deze folder even doorlezen. Heb je niet alle stempeltjes, dan kom je niet in aanmerking voor mobiliteitsgarantie. Heb je geen auto uit de voorkeurs selectie aangekocht, dan ook niet. Koop je ergens anders een passat en ga je terug naar de dealer dan zullen hun je adviseren het nodige onderhoud te doen. Dus de benodigde modules te laten vervangen. Bij mij de oliepomp / balansas module. Kost slechts rond de 3000 euro en geen coulance. Citaat dealer: 'uw auto heeft al bijna 2 ton gelopen, die auto is afgeschreven. Daar kunnen wij helemaal niks mee.' Sterker nog, ik kon gewoon onderzoekskosten aftikken ook. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 Guy heeft wel gelijk, maar ook een beetje ongelijk in mijn ogen. Ligt namelijk sterk aan het modeljaar. Als zelfs mijn VW monteur er niet aan wil beginnen om een 140PK blok te kopen van 2005/2006, dan ben ik wel achtelijk als ik het wel doe. Hij krijgt tenslotte al die auto's in zijn handen. Nu is dat natuurlijk niet een eerlijke weerspiegeling van het aantal verkochte modellen / modellen met problemen, maar als je aan de beurt bent met zo'n blok, dan ben je aan de beurt ook! Ik had ook graag een 140Pk gehad, maar er kwam een 105Pk voorbij welke aardig naar mijn smaak was qua interieur en kleur. Maar een model van 2007/2008 is prima te rijden met 140PK. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thunderflash Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 hoe zit dat met die mobiliteitsgarantie?ook op 2e handse? Als je de onderhoudsbeurten door een vw dealer laat doen heb je mobiliteitsgarantie. Koop je een auto die door de vorige eigenaar niet bij een vw dealer is onderhouden, dan is dat niet zo erg. Als jij de auto bij een vw dealer in onderhoud doet dan heb je automatische weer recht op mobiliteitsgarantie. Als ik me goed herinner, mijn auto is nl. geimporteerd uit Duitsland, wist de vw dealer in Zwolle mij te vertellen dat de mobiliteitsgarantie weer van kracht is na een grote beurt. Dit moet je even navragen bij een vw dealer in de buurt. By the way, mijn Passat heb ik in onderhoud bij een vw dealer in Duitsland. Ook dan geldt de mobiliteitsgrantie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martynv Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 ik geloof t wel..op alle vw's een auto-leven lang. ik kan t mis hebben van hoe of wat Citaat dealer: 'uw auto heeft al bijna 2 ton gelopen, die auto is afgeschreven. Daar kunnen wij helemaal niks mee.' Sterker nog, ik kon gewoon onderzoekskosten aftikken ook. Die dealer is gestoord. Afgeschreven??????! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 Was bij mij geen probleem, en dan heb ik nog wel een benzinestoker Weinig vertrouwen in hun eigen product blijkbaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 Hahahah, afgeschreven. Die is goed! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Waaipaol Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 Nou inderdaad. De module heb ik ergens anders laten vervangen. Ben voor een Polo als 2e wagen aan het kijken, maar iig niet meer bij Wahl O'hout !! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 Welke module bedoel je? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Waaipaol Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 Balansas - oliepomp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
steve Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 na deze topic eens volledig door gelezen te hebben denk ik toch daj je geluk moet hebben met je wagen mijn vader heeft een 2004 2.0tdi aan 98000 km heeft er nu 169000 km en heeft nog geen problemen gehad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 Dat is een 3BG, geen 3C, ik weet eigenlijk niet of dat dan wel hetzelfde blok is. (Is in NL trouwens nooit geleverd voor zover ik weet, hier waren het allemaal 1.9 TDI's) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten