Ga naar inhoud
  • 0

Wie wil mij helpen met dichten EGR?


goony

Vraag

Ik lees veel op het forum over het dichten van de egr. Die van mij werkt niet meer naar behoren en een nieuwe is erg duur. Dus dacht ik: plaatje er tussen. Nu komt mijn auto van eind 2004. Ik weet dat je hem dan softwarematig maar voor 85 procent dicht kan zetten en plaatje ertussen zou dus foutmelding betekenen. Volgens mij is dit niet zomaar met Vagcom weg te schrijven zodat hij geen foutmelding meer geeft, of heb ik het mis?

Wie wil mij helpen met het plaatje er tussen doen (heb nog geen plaatje) en het wegschrijven?

(omgeving Drachten) Omgeving Groningen of Assen mag ook, of ergens op die route, ik werk nl in Assen)

Alvast bedankt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb me nog niet geheel verdiept in het egr systeem van de passat motoren.

Wat ik wel weet is dat het veelvuldig gedaan wordt bij de vw tdi motoren in de t4/t5 echter heb ik daar nog nooit van een fout melding gehoord. wat ook wel gedaan werd is de vacuumslang er af halen en afpluggen.

maar zoals ik zeg ik bemoei me er mee maar heb me er nog niet bij deze auto s in verdiept.

 

Is het systeem bij de passat dan zo veel meer geavanceerd ??

 

groet Olaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb gisteren hier ergens iets soortgelijks gelezen. Mijne is ook een AVF waarvan ik de klep wil uitschakelen. Ik volg dit op de voet ...

Als klep wordt uitgeschakeld, moet dan zowieso het inlaatspruitstuk intern worden gereinigd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet dat het wel kan vanaf 2004, volledig afsluiten dmv een plaatje en dat je dan een melding krijgt via je boordcomputer. (modellen ouder dan 2004 hebben hier geen last van) Bedrijven die tunen kunnen de egr wegschrijven in de software. Mijn vraag is wie dat voor mij kan doen. Dus plaatje ertussen en wegschrijven egr zodat ik geen melding meer krijg. Niet iedereen met een vag-com kan dit namelijk en waarom dat weet ik ook niet. Daar probeer ik middels dit forum achter te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus plaatje ertussen en wegschrijven egr zodat ik geen melding meer krijg. Niet iedereen met een vag-com kan dit namelijk en waarom dat weet ik ook niet.

Poging tot uitleg. Met vag-com pas je een bepaalde waarde aan in de software. Volledig dichtzetten kan dan niet, alleen de bekende 85%. Je 'fopt' dan eigenlijk gewoon de auto.

Volledig dicht kan met plaatje, maar bij de nieuwe auto's krijg je dan dus een foutmelding, de auto mist iets met bepaalde metingen (milieu). Om dat aan te passen moet je dieper in de ECU, eigenlijk net zo'n diepe aanpassing als de motor chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dat kan Johan doen van VVT. Hij verwijderd het metalen buisje. Plaatst op beide openingen een plaatje en pat vervolgens de ecu aan zodat je geen storingmelding krijgt. Dit alles heeft hij voor mij voor 100 euro gedaan all in. Tip van de dag voor degenen die in een BG rijden vanaf 2004 en anders een storingsmelding zouden krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En dat kan Johan doen van VVT. Hij verwijderd het metalen buisje. Plaatst op beide openingen een plaatje en pat vervolgens de ecu aan zodat je geen storingmelding krijgt. Dit alles heeft hij voor mij voor 100 euro gedaan all in. Tip van de dag voor degenen die in een BG rijden vanaf 2004 en anders een storingsmelding zouden krijgen.

 

 

Bij Rica in wateringen wordt de EGR uit de software verwijderd en is afsluiten niet meer nodig, duurde 15 minuten en werkt prima, trekt nu vanaf 1000 toeren houdt niet meer in en loopt stationair ook weer zonder schudden

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden