Ga naar inhoud
  • 0

Vast vliegwiel


dieter

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vaste vliegwielen zijn er wel voor de passat ... heb er zelf ook een in mijn passat zitten, alleen zul je die van een ander merk dan sachs moeten pakken. En volgens mij heb je van de performance lijn wel een vast vliegwiel met versterkte koppeling ( correct me if i'm wrong )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn weten zijn er voor de AWX en AVF geen vaste vliegwielen. Voor de Passat van 95 tot november 2000 is er wel een SRE set tot 565Nm beschikbaar. Daarna zijn het zelfnastellende koppelingen geworden bij zowel Audi als VW en is die set niet meer te monteren. Wel is er voor de AWX een speciale drukgroep en schijf beschikbaar die 30% meer aan kan.

Voor de benzineversie is er wel een vast vliegwiel maar volgens mij niet van Sachs.

Maar waarom een vast vliegwiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat mijn twee massa vliegwiel kapot is, en ik was dan maar aan het denken, een vast, komt nie kapot.

 

Ik heb al een drukgroep en koppelings plaat liggen van sachs.

 

Sachs zelf zegt dat ze er blijkbaar gewoon noois maken, zomaar zonder reden, maar voor een dwarse motor (golf) zijn er wel, dus vroeg ik me dan af waarom er geeen gemaakt werden voor een langs geplaatste motor.

 

Wilco, ik ga eens zoeken bij performance, je hebt er soms geen artikel nummer van ofzo? en rij je ook een awx?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Omdat mijn twee massa vliegwiel kapot is, en ik was dan maar aan het denken, een vast, komt nie kapot.

 

Ik heb al een drukgroep en koppelings plaat liggen van sachs.

 

Sachs zelf zegt dat ze er blijkbaar gewoon noois maken, zomaar zonder reden, maar voor een dwarse motor (golf) zijn er wel, dus vroeg ik me dan af waarom er geeen gemaakt werden voor een langs geplaatste motor.

 

Wilco, ik ga eens zoeken bij performance, je hebt er soms geen artikel nummer van ofzo? en rij je ook een awx?

 

Wat voor drukgroep en plaat heb je dan liggen? In de performance lijn is er niks voor een AWX buiten wat ik je aangaf. Die info heb ik van een Sachs Performance medewerker in Duitsland toen ik hem vroeg wat er voor mijn AVF mogelijk was

Wil je het echt weten of een vast vliegwiel wat is op een AWX, bel morgen naar Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een drukgroep en plaat van sachs,

 

Reinforced Clutch Cover

Diameter [mm]: 228 ; Parameter: M228

 

Art.No.: 883082 999715

 

Clutch Disc - Performance

Rigid clutch disc with special organic friction material

 

Art.No.: 881864 999961

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En is er mss iemand die weet waarom ze niet gemaakt worden? Ze bestaan gek genoeg wel voor diesels die dwars liggen en het is geweten dat de langs liggende motoren ook veel ellende kennen met de bimassa vliegwielen. Sachs weet ook geen uitleg, gewoon dat ze ze niet maken zonder meer.

 

Beetje vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de VRAAG speelt een grote rol.. er rijden meer getunede golfje rond dan (Gezins-)Passat's

 

Ik ben bezig met een bedrijf uit Amerika voor een versterkte koppelomvormer, die leveren ook eigen koppelingssets met vliegwielen, zij laten me nog even weten wat er te leveren/maken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vaste vliegwielen zijn er zeker wel, ik heb net een complete set binnen gekregen, dus vliegwiel, plaat , drukgroep, vliegwiel bouten en een druklager.

speciaal voor de 130 pk tdi met 6 bak..

Kost 650,00 euro ex BTW.

 

als je ze wil hebben stuur maar een mail.

Met garantie en factuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden