Ga naar inhoud
  • 0

trillende/schokkende koppeling


96 KW

Vraag

Beste Passat bezitters,

 

Graag zou ik jullie het volgende willen voorleggen in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

Al enige tijd rij ik met veel plezier in mijn Passat Variant 130 pk tdi uit 2002. Vanochtend en die ochtend daarvoor wilde ik wegrijden van huis maar dat ging niet helemaal zoals altijd. Tijdens het wegrijden voelde ik een soort resonantie in mijn koppelingspedaal. Na even de auto warm gereden te hebben was dit weer verdwenen!! Auto ontkoppelt goed en koppeling pakt gewoon goed op. Nu heb ik hiervoor een Golf IV gehad waarbij ik ook trillingen voelde in de koppeling alleen waren die structureel en anders. Mijn dlr heeft toen het massavliegwiel vervangen :-( Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Wellicht is dit een bekend mankement..van de passat???

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Gr

 

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Mboomsma,

 

Is dat trillen vanzelf weer weggegaan? Het is alleen 's ochtends bij wegrijden wanneer de buiten temp koud is en alleen in de 1e versnelling. Koppeling voel je resoneren en de auto schokt een beetje. Koppeling/drukgroep misschien??? Wie o wie kan mij helpen met advies...

 

Gr

 

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat heeft dat ook soms wanneer ik 's ochtends vertrek, de (koppelings) platen komen wat schokkerig op elkaar en daardoor gaat het wegrijden wat minder vloeiend. Volgens mij zijn er meer leden hier die dit ook wel eens gemeld hebben.

 

De auto kan er overigens best oud mee worden heb ik me laten vertellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen Sequence,

 

Als ik jouw berichtgeving begrijp zijn hier meerdere mensen die last hebben van dit euvel. Is er ook een oplossing voor deze kwestie volgens jou? Als het inherent is aan de constructie dan laat ik het hierbij maar als het niet conform is ga ik de leverende partij verzoeken om dit euvel te repareren...

 

Gr

 

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heeft het met de koppelingsplaten te maken, maar het verdwijnt ook weer snel. Niet storend, je moet alleen iets rustiger wegrijden. Maar wanneer het niet goed voelt, ga dan bij je dealer op verkoper langs. Laat het maar horen.[schild=6 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]To be Continued[/schild]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben vandaag langs de dlr geweest. Het blijkt toch het 2-massavliegwiel te zijn..!! Contact gehad met de leverende partij (pon occ Barneveld) Auto aangeschaft zonder garantie maar desondanks een beroep gedaan op het non-conformiteitsbeginsel. Zij willen nu gratis het 2-massavliegwiel vervangen en hun adviseren om koppeling en drukgroep mee te vervangen. Kosten € 375,-

 

Wat vinden jullie hiervan? Lijkt mij een goed voorstel en een goede service...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goedemorgen Sequence,

 

Als ik jouw berichtgeving begrijp zijn hier meerdere mensen die last hebben van dit euvel. Is er ook een oplossing voor deze kwestie volgens jou? Als het inherent is aan de constructie dan laat ik het hierbij maar als het niet conform is ga ik de leverende partij verzoeken om dit euvel te repareren...

 

Gr

 

Bas

 

ppffhooee redelijk ingewikkelde taal voor een simpele Nederlander als ik

 

moehahahahaha :lol::lol::lol::D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik werk zelf bij een importeur van een groot merk en ben dagelijks bezig met garantiekwesties en coulance aanvragen van fleetowners en LM. Dat is de reden dan ik wellicht een iets afwijkend taalgebruik hanteer... ha ha. Ik zal het proberen aan te passen....

 

Overigens staat de auto op 160.000 km.

 

Ik ga van het aanbod gebruik maken want dan hoef ik me de komende 100.000 km geen zorgen meer te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden