Ga naar inhoud

Fluitend geluid van buitenaf (windgeruis)


Kalki

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Sinds een aantal maanden maakt mijn auto een fluitend geluid. Begint rond de 80km/h en houdt bij hogere snelheden niet op. Het lijkt niet iets motorisch te zijn, maar echt te komen door windgeruis. Ik heb de auto aan de buitenzijde gecheckt. Enige wat mij opvalt is dat de chromen sierlijsten aan de zijkanten iets wijken van de carrasorie, maar dat zie ik bij meerdere passats. Daarnaast komen de zwarte lijsten die vertikaal langs de voorruit lopend aan de bovenzijde iets los (trekken een beetje krom). Vandaag viel me overigens op dat een "voet" van de dakrailing aan de voorzijde iets los komt. Heeft iemand een idee of dit de oorzaak kan zijn en eventueel hoe ik deze "problemen" kan verhelpen?

Hoop van jullie te horen..

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Excuus voor het uit de sloot trekken van dit topic. Heeft TS of iemand anders hier al een treffende oplossing voor gevonden? Mijn passat 3bg sedan heeft er nogal last van namelijk. Bij de bestuurdersdeur zat het raam niet helemaal lekker dicht. Aan de achterzijde(bestuurderskant) merk ik nog steeds een irritante fluit bij +/- 100kmu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had iets dergelijks, er leek een beetje speling tussen de bovenkant van de deur, en de rest van de auto. Het was me een aantal jaar geleden opgevallen in Duitsland (vanaf 180) maar begon steeds eerder op te treden, vorig jaar ook gewoon bij 100-110 al. Ik kon het erger maken door tijdens het rijden met m'n vinger tegen het rubber tussen deur en auto te duwen: dat sloot in de hoek bovenin niet meer goed aan. Opgelost door de slotvanger (heet dat zo?, de beugel waar het deurslot in valt) iets naar binnen te verplaatsen. Als je nu van buiten langs de voor en achterdeur kijkt, lijkt het of de voordeur iets te ver naar binnen gaat, maar het gefluit is over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had iets dergelijks, er leek een beetje speling tussen de bovenkant van de deur, en de rest van de auto. Het was me een aantal jaar geleden opgevallen in Duitsland (vanaf 180) maar begon steeds eerder op te treden, vorig jaar ook gewoon bij 100-110 al. Ik kon het erger maken door tijdens het rijden met m'n vinger tegen het rubber tussen deur en auto te duwen: dat sloot in de hoek bovenin niet meer goed aan. Opgelost door de slotvanger (heet dat zo?, de beugel waar het deurslot in valt) iets naar binnen te verplaatsen. Als je nu van buiten langs de voor en achterdeur kijkt, lijkt het of de voordeur iets te ver naar binnen gaat, maar het gefluit is over!

 

 

Zelfde ervaring hier , zal er eens beter naar kijken. Zonder sneeuw. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden