Ga naar inhoud
  • 0

SD Kaart hoeveel GB max ?


Dino-tjuh

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens specificaties VW zou ik SD-cards tot 32Gb aan moeten kunnen in de RNS-510

Gisteren een 16Gb SD-HC card geprobeerd, maar die leest die niet. Leesfout..... :?

Ik ga nu een 16Gb ( of hoger ) zonder HC compressie proberen.

.......

Aanvullend: Ik heb de RNS 510 met (als het goed is) de laatste (legale) firmware erop.

Deze verie toont de climate control op het display bij bediening climate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 'legale' firmware update wordt idd een dealer kwestie of een erkend inbouw/update station.

De 'illegale' versies circuleren op de diverse download sites, maar blijft een risico uiteraard.

Overigens denk ik dat een firmware niet echt legaal of illegaal te noemen is. Als je het niet via de dealer doet is er gewoon een garantierisico.

Kaartmateriaal downloaden/copieren is wel illegaal te noemen.

 

Ik zal eens proberen te achterhalen welke firmware er nu op mijn RNS510 draait.

 

Sterker nog...15 april gaat mijn Passat naar de dealer. Ik werd zowaar gebeld afgelopen week door mijn dealer met de vraag om een afspraak te maken voor navigatie update. :?::?:

Het is me nu even niet duidelijk of ik firmware of kaartmateriaal ( ik heb versie 6 draaien...de meest recente dacht ik...) update krijg. Ik laat me verrassen... :wink:

 

Ik houd jullie op de hoogte uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

goede morgen,

 

op dit moment zit er een 16gb kaart in mijn rns 510. boekje geeft aan dat er ook 32gb in kan.

werk zonder problemen. (auto is van feb. 2010)

 

heb de kaart gekocht die ook in de gebruiksaanwijzing wordt genoemd. zal vanmiddag even kijken wat voor SD kaart het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren nog even contact gehad met mijn dealer. De reden dat ik met mijn RNS510 langs moet komen is een terugroepactie van de fabriek.

Het blijkt dat bij de spraakbesturing soms de unit compleet reset. Tevens krijg ik nieuw kaartmateriaal. Ik blijk versie V6 te hebben, dat moet V6.1 worden. ook goed 8-)

Ik neem aan dat ik dus een firmware update krijg (en nieuw kaartmateriaal) en dat is mooi want;

- Ik mis snelheidslimiet symbolen op de navigatie ( iets wat volgens het instructieboekje wel aanwezig moet zijn )

- Ik kan geen SD-HC kaarten lezen en dat moet die volgens het boekje WEL kunnen! Boven de 4Gb wordt het eigenlijk automatisch sd-HC formaat, dus iets zit er niet goed.

Op het navigatieforum wordt er ook veel gesproken over de SD-HC problematiek.

Wordt vervolgt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er een 32 Gb inzitten van Emtec. Werkt zonder probleem na eerst geformatterd te hebben, zonder formateren werkte die ook niet...

 

RNS 510 versie B met Firmware 2660

 

Grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, vandaag is de bolide terug geweest bij de dealer. Helaas, helaas.....

 

De nieuwe navigatie DVD ( in mijn geval West-Europa V6.1 ) staat in back-order, dus daar moet ik voor terugkomen.

Ik maakte bij de dealer de opmerking : "gebruik tijdelijk even een V6.1 van een ander en lever later de originele DVD aan mij uit", maar dat doen ze niet.

NB! Een copie wordt blijkbaar ook door diagnose herkent en meteen vervalt garantie etc.... :roll:

Dealer had pas zo'n voorval.

 

Ik had vervolgens wel verwacht dat ze een firmware update zouden doen, maar toen zag men blijkbaar water branden. Ik min of meer uitgelegd dat firmware wat anders is dan kaartmateriaal. Ik heb ook maar even van internet wat nuttige info omtrent firmware geprint en aan ze gegeven. Wel zo handig.

Ik moet dus terug met de bolide zodra de nieuwe DVD binnen is en....ze gaan dat eens even uitzoeken vwb firmware.

 

Uitlezen van mijn RNS 510 leverde op dat ik HW: H11 en SW:1200 heb.

Nu blijk ik (volgens firmware forum) naar SW:2660 te moeten, dus dat voor de volgende keer..... :arrow:

 

De nieuwe firmware gaat dus wel mijn SD-card issue oplossen volgens de verhalen!!! Dus moet ik nog even wachten..... :| wordt vervolgt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo...eindelijk!!!! :P De DVD West Europa V6.1 in huis. Gister bij de dealer op wezen halen én uiteraard meteen geïnstalleerd. :)

Maar nog veel belangrijker....de firmware heb ik (zelf) geupgrade naar versie 2760 !!!

Was binnen een uurtje gepiept. Helemaal super. Nu eindelijk die opties die wel werden beschreven, maar niet werkte.

Zo heb ik nu de max. snelheids borden op de navigatiekaart. Ook als je niet actief navigeert.

En...jazeker, ik kan m'n 16Gb SGHC card uitlezen. :lol:8-)

Nu nog even spraakbesturing activeren en ik ben weer helemaal bij.

HW: H11

Sw : 2760

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag is de auto bij de dealer geweest om spraakbediening voor de RNS510 te laten activeren.

Dealer belde me einde dag op dat het allemaal was gelukt.

Helaas werkt spraakbediening alleen maar met Duitse en Engelse taalinstelling.

Maar het werkt nu wel :mrgreen:

 

Het was volgens de dealer wel lastig werk en veel uitzoeken. O.a. met PON techniek contact gehad....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden