Ga naar inhoud
  • 0

[3B5] Comfortbediening achterruiten programmeren


JurgenTDI

Vraag

Ik heb afgelopen week mn el-raambediening omgebouwd naar comfortschakeling voor de achterruiten, nu moet ik alleen met VDSpro nog 2 groepen omprogrammeren.

 

Ik heb VDSpro aangesloten, maar heb geen idee hoe ik hier in groep 46 moet inloggen om die codes te herprogrammeren.

Het enige wat ik heb en waar ik niet echt uitkom is dit:

 

Mit VDC mit bekanntem Login in Steuergerät 46 einloggen.

Bei allen 1J0-Steuergeräten finden sich die zu verwendenden Dezimalwerte an den Adressen 08627 (Fahrerseite) und 12723 (Beifahrerseite).

 

Angenommen, da steht 78, so ist dieser Wert zu merken.

 

Nun sind diese Werte an den Adressen für die hinteren Türen zu setzen. Die Adressen sind 16819 für die linke Seite und 20915 für die rechte Seite.

 

Angenommen, hier stehen die Werte 71 drin, so sind die nun durch die 78 zu ersetzen.

 

Fertig

 

Groep 46 krijg ik keurig op het scherm... maar hoe ik de code nu uitlezen en herprogrammeren kan?????????

Iemand die dit eerder gedaan heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is dit al gelukt?

Zoals je hier schrijft ga je met VDSpro aan de slag, je bedoelt dan ook het progje met de dos box neem ik aan.

 

Ik kan je verder niet helpen met de juiste codes, kan hooguit nog de login code geven die nodig is voor module 46.

(Heb dit stuk overgenomen zoals gebruik bij aanpassen module 46 voor het openen van de ramen d.m.v. afstandsbediening.)

 

Inloggen (11), code 19283 ingeven.

Je kunt nu adressen lezen uit je eeprom (optie 26), door het adres in te geven.

Ik zou dan even opschrijven wat er nu in staat.

Schrijven naar eeprom kan dan door optie 27 uit het menu, adres ingeven en waarde die het moet worden.

 

Altijd aan einde afsluiten met optie (06).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben al iets verder... ik zie via tdiclub.com dat ik wat settings mis in vdspro. Als ik groep 46 open en inlog, heb ik maar 15 opties terwijl er 27 zouden moeten staan.

 

Ik lees dat ik een extra config-file nodig heb, die DMA activeert.

Deze heb ik ff gedownload en ga em nu op floppy zetten.

Ik ga het zodadelijk nog eens proberen ..... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gelukt!

Comfortbediening op de achterruiten werkt! :mrgreen:

 

 

Voor in de KB? :

 

Als eerste moet (nouja moet, is handiger) je de bediening ombouwen zodat je de achterruiten net als de voorruiten kunt bedienen (half induwen is handmatig, doorduwen is automatisch).

Mooie handleiding staat hier: passatplus.de

 

Als je dit gedaan hebt, moet je met VDSpro de comfortmodule aanpassen.

 

Ga binnen VDSpro naar groep 46, login (11) met code 19283.

Lees (26) de waarde van 08627 (linker voorraam) en 12723 (rechter voorraam) uit en noteer deze.

(Bij mij was dit 87 in groep 0)

 

Lees vervolgens de waarde uit van 16819 (linker achterraam) en 20915 (rechter achterraam) uit en noteer deze!

(Bij mij was dit 81 in groep 0)

 

Wijzig deze waarden (27) in de waarde die je bij de voorruiten hebt uitgelezen.

 

Afsluiten met (06)

 

Klaar! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een oud topic onder het stof vandaan schoppen, maar ik vond het hier meer op zn plek dan in een nieuw topic.

 

Ik heb deze mod vandaag uitgevoerd op mijn 3BG met behulp van deze website. Hier staat (in het Duits) beschreven hoe deze mod zowel op de 3B als op de 3BG geprogrammeerd kan worden. Aangezien JurgenTDI alleen de adressen en waardes voor de 3B heeft gepost, dacht ik dit even aan te vullen met de waardes voor de 3BG. De rest van de mod blijft het zelfde, alleen het herprogrammeren van de comfortmodule met VDSpro is net iets anders:

 

Lees de waardes van 16416 en 20512 uit en noteer deze (bij mij beide 153, net als in de Duitstalige howto)

Zet deze waarde om in binaire getallen (153 = 10011001), vervang bits 6 en 7 door een 1 en zet dit terug om naar decimalen (10011111 = 159)

Vervang de waardes in 16416, 16461 en 16506 door de berekende waarde (159) voor de linker achterruit

Vervang de waardes in 20512, 20557 en 20602 door de berekende waarde voor de rechter achterruit.

 

De bovenstaande aanpassing werkt voor mij. Ik weet niet of de waardes voor links en rechts eventueel kunnen verschillen dus heb ik de berekening van de Duitse site ook maar overgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even een oud topic onder het stof vandaan schoppen, maar ik vond het hier meer op zn plek dan in een nieuw topic.

 

Ik heb deze mod vandaag uitgevoerd op mijn 3BG met behulp van deze website. Hier staat (in het Duits) beschreven hoe deze mod zowel op de 3B als op de 3BG geprogrammeerd kan worden. Aangezien JurgenTDI alleen de adressen en waardes voor de 3B heeft gepost, dacht ik dit even aan te vullen met de waardes voor de 3BG. De rest van de mod blijft het zelfde, alleen het herprogrammeren van de comfortmodule met VDSpro is net iets anders:

 

Lees de waardes van 16416 en 20512 uit en noteer deze (bij mij beide 153, net als in de Duitstalige howto)

Zet deze waarde om in binaire getallen (153 = 10011001), vervang bits 6 en 7 door een 1 en zet dit terug om naar decimalen (10011111 = 159)

Vervang de waardes in 16416, 16461 en 16506 door de berekende waarde (159) voor de linker achterruit

Vervang de waardes in 20512, 20557 en 20602 door de berekende waarde voor de rechter achterruit.

 

De bovenstaande aanpassing werkt voor mij. Ik weet niet of de waardes voor links en rechts eventueel kunnen verschillen dus heb ik de berekening van de Duitse site ook maar overgenomen.

 

:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden