Ga naar inhoud
  • 0

[VR5] Start soms niet na een rit


Domi84

Vraag

Toen straks startte de auto niet. Na uitlezen de volgende code gevonden: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00513.html

 

De kans is groot dat het dat is denk ik en gezien zo een sensors meestal niet veel kosten wil ik die wel vervangen. Maar, kan iemand me een tekening bezorgen waar dat ding ongeveer zit en een richtprijs?

Verdere tips zijn overigens ook welkom. Ga sowieso de connector van de engine controller controleren op corrosie(gelezen in een ander topic).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Opmerking bij Gerritspeek: De meeste Bosch ECU's van 1995 en eerder tonen deze fout als je een scan doet terwijl de motor niet draait. De fout gaat vanzelf weg als je de auto start. Als de sensor echt kapot is dan start de auto echt niet.

 

Lijkt mij dat je deze foutmelding ook kan hebben, omdat je auto niet start. Of je auto start niet, omdat je deze foutmelding hebt. Allebei kan... niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geef je een grote kans dat dit de boosdoener is. zo'n sensor kost rond de 3-4 tientjes.

heb nog een liggen van v6(nieuwe) weet niet of ie hetzelfde is. je kan ook eens je contactpunten op je ecu controleren van de stekker, di heb ik ook gehad, hoe warmer het werd hoe hoger de overgangsweerstand. met als resultaat dat ie niet meer wou starten met een warme motor.

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu alleen een melding in het gasklephuis. Denk niet dat het er iets mee te maken. Wel opnieuw ingeleerd.

 

Gisteren was er weer een startprobleem. Foutcodes gewist. Uitgelezen. Gasklephuis en toerentalsensor. Toen het wel weer startte alleen het gasklephuis. Toerentalsensor weg. Die ga ik dus maar vervangen als iemand me kan vertellen waar die zit.... ;) Maar heb er toch mijn twijfels over. Is die sensor niet nodig tijdens het rijden?

 

Bij het uitlezen kan ik de toeren perfect uitlezen(warm en koud). Tevens de temperatuur goed kunnen uitlezen. Voor zover uitlezen uitsluitsel geeft, ben ik hier tevreden over...

 

Tevens de contacten van de ecu gecontroleerd, perfecte staat. Toch maar preventief schoongemaakt en beetje contatspray erbij. Dat heb ik tevens bij de contacten van de accu gedaan want die waren wel smerig. Misschien dat dat nog iets brenkt(denk het niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok tnx! zal zo eens kijken of daar ook eitjes liggen.

 

gisteren trouwens een nieuw terugkerend iets gevonden. direct na het rijden start ie wel gewoon. staat ie n paar minuten(10 ofzo), dan start ie niet meer. denk dat ik dinsdag ook meteen de temp sensor vervang. rij ook iets onzuiniger de laatste tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, het probleem was weer eens verergerd. Nu waren er ook problemen tijdens t rijden. Vooral net na het starten. Viel soms zelfs. Dat kwam overeen met veel topics waarbij de temp-sensor het probleem. Die heb ik net vervangen. Die zit echt op een rotplek bij de vr5. De toerentalsensor toch maar niet vervangen omdat die tijdens de problemen na het starten geen melding gaf.

 

Koud starten gaat nu goed, was sowieso al geen probleem. Stationair draaien na het koud starten is veel beter. Zelfs met alle verbruikers niet de neiging om uit te vallen. Dat was toenstraks wel anders(één voet op het gas om alles draaiende te houden...). Ook stationair warm is nu beter. Dat schommelde deze week rond de 1000 toeren.

 

Dadelijk warm starten. Hou jullie op de hoogte. Dusver bedankt alvast!!!

 

BTW, als je de tijd hebt kun je de sensor beter via inet bestellen. De dealer vraagt een mooi 35 euro ervoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update: Gisteren avond wilde ie weer niet starten. Weer de g28-sensor die bij het uitlezen naar voren komt.

 

Had gisteren ook iets meer tijd en tot de ontdekking gekomen dat de bougies niet nat worden. Er is wel benzine aanvoer. Dus die foutmelding zal wel terecht zijn. Alleen, dat ding kost 100 euro.

Nu twee dingen:

1) Ronald. Kun je eens kijken welk nummer die sensor is die jij hebt liggen?

2) Heeft iemand nog andere ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Etka(of eigenlijk vag-cat) geeft aan dat er in de vr5 een andere sensor zit dan in de andere passats. Dus heb ik ene besteld. 70 euro met flink wat korting...

 

Btw Ronald. Ik denk dat we het over een andere sensor hebben. Deze, die bij mij een melding geeft, zit namelijk op het blok. Naar wat ik gelezen heb op andere fora is dit de bdp sensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha. Teveel werk op het moment. Heb daar wel eens over gedacht.

 

Anyway. toerentalsensor is vanavond vervangen. Die zit nog rotter dan de kvs-sensor. Als je de oliefilter eruit haalt zal het wel eenvoudig zijn. Maar had natuurlijk geen olie thuis staan. Maar het is gelukt.

 

Eerste wat ons opviel is hoeveel fijner de motor loopt. Zijdezacht bijna. Klinkt en voelt veel beter. Pakt veel feller op en voor me gevoel ook sneller/krachtiger. Tot nu toe start ie ook nog. maar de tijd zal het leren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier een artikel over hoe het "krukassignaal" die de mooie loop van een motor kan beïnvloeden. Gaat weliswaar over een Saab, maar Bosch eletronica is onderhand universeel, toch?

 

Probleem dat het stukje behandelt: "Een Saab 9-5 uit 1999 vertoont een onregelmatig weerkerend probleem. Zo nu en dan hikt de motor tijdens het rijden, maar loopt daarna weer goed verder. De garage kon geen problemen vinden, omdat er geen foutcodes opgeslagen waren. Omdat de hikken maar soms optraden en de auto verder goed reed, kon de eigenaar er mee leven. Na verloop van tijd werd het probleem echter erger en in een geval wilde de auto 20 minuten lang niet starten nadat de eigenaar getankt had. ..."

 

Conclusie v/h stukje: "De problemen zijn opgelost door vervangen van de krukassensor." Wat jij gedaan hebt dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden