Ga naar inhoud

Auto particulier kopen


peedeepee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

een auto via een garage kopen. Is dat betrouwbaar?

bij een garage krijg je meestal alleen garantie op de draaiende delen van de motor. Bij een particulier maar tot aan de stoep.

Laten keuren zou ik zowiezo laten doen als je van een paticulier koopt of van een Garage ze bezeiken je toch allebij.

Maar ik denk toch dat over dit feit verschillende meningen zijn.

 

Ik zelf koop nooit meer in een Garage, veelste duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een auto via een garage kopen. Is dat betrouwbaar?

bij een garage krijg je meestal alleen garantie op de draaiende delen van de motor. Bij een particulier maar tot aan de stoep.

Laten keuren zou ik zowiezo laten doen als je van een paticulier koopt of van een Garage ze bezeiken je toch allebij.

Maar ik denk toch dat over dit feit verschillende meningen zijn.

 

Ik zelf koop nooit meer in een Garage, veelste duur.

 

Dus jij zegt in feite: ik koop voortaan particulier; bedonderd worden kan bij allebei alleen particulier wordt je goedkoper bedonderd... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, Maar dat is mijn mening over het verkoop en koop gebeuren van auto's. Als je een auto koopt kan je het beste toch iemand meenemen die er een beetje verstand van heeft,Als je helemaal een leek bent in zo'n dingen kun je b ij een garage nog een sloper kopen bijwijze van dan.

Belangrijk bij het kopen van een auto is natuurlijk zijn onderhouds boekje. Maar dat geld ook voor een garage aankoop.

 

bezeiken doen ze je overal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, hier ben ik het dus niet mee eens..

Het hangt er natuurlijk vanaf bij wat voor een "garage" je koopt.

Als je een merkendealer hebt, zal die niet zo snel een wrak verkopen voor de hoofdprijs. Mocht er dan toch onverhoopt iets mis gaan, heb je altijd nog de garantie en nee, dat is niet alleen op draaiende delen! Laat het desnoods op de koopakte zetten.

Daarnaast zijn de meeste dealerbedrijven aangesloten bij de Bovag en in geval van een conflict, kun je altijd nog hun bemiddeling inschakelen.

Bij een particulier heb je gewoon de meeste kans op een miskleun. Natuurlijk hoeft dit niet zo te zijn, maar daar heb je geen zekerheden die je bij een dealer wel hebt.

Dat zwaan ervoor kiest om particulier te kopen, mkoet hij weten. Maar om nu te adviseren dat dit beter is en dat ze je allebei oplichten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2000 euro die je extra betaalt bij de dealer kan je als risico incalculeren bij koop van een particulier. Een beetje mensenkennis en je vriendin meenemen hebben mij ook geholpen bij de koop van mijn auto. Particulier en tot nu toe niks aan de hand. Een vorige auto (golf tdi) bij dealer gekocht en die stond (met garantie) vaak bij de dealer. Succes met de aankoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2000 euro die je extra betaalt bij de dealer kan je als risico incalculeren bij koop van een particulier. Een beetje mensenkennis en je vriendin meenemen hebben mij ook geholpen bij de koop van mijn auto. Particulier en tot nu toe niks aan de hand. Een vorige auto (golf tdi) bij dealer gekocht en die stond (met garantie) vaak bij de dealer. Succes met de aankoop

 

Kan jouw vriendin ook met mij meegaan? Heeft ze zo'n verstand van auto's? Nee hoor, gekkigheid! ;-)

Ik ben geen leek, maar om nou ook weer te zeggen een expert.... nou nee. Mijn zwager wel, dus die gaat altijd mee. Als ik de verkoper vraag een ANWB keuring te doen? Dan ben ik toch heel wat zekerder van het geheel?

Ik heb e.e.a. particulier zien staan en ik moet zeggen: 2 tot 4000 euri goedkoper als bij de betere autohandelaar/merkendealer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat geld kan je prima een aankoopkeuring laten doen! Als de verkopende partij hiermee akkoord gaat, zit je al in de goede richting. Verder opletten op de rijeigenschappen. Stuur niet trillen, scheeftrekken bij remmen, bandenslijtage, hoe ziet het interieur eruit ( krassen, schroefgaten, versleten stoelbekleding), krakende stoelen. Is de uitlaat goed, klinkt de motor normaal, steenslag in de voorruit. Is de motor schoon (geenolielekkage) etc.

 

Mijn vriendin heeft mij in een aantal gevallen behoed voor een te groot (en te snel) enthousiasme.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om nu te adviseren dat dit beter is en dat ze je allebei oplichten...

 

Dit is geen advies wat ik geef. Maar mijn Mening.

Ik weet niet hoe het bij merk dealers gaat maar ik weet zeker dat ze je bij elke garage je bezeiken. Ze willen je toch allemaal graag een auto verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Particulier kopen zou ik nooit doen. Al is het maar vanwege het feit dat je 0 garantie heb.

Ik heb de afgelopen tijd bij 4 auto's al gezien die van een merk dealer of bovag-garage komen dat ze zonder problemen zaken onder garantie vervangen (koppelingsplaten of complete turbo om maar wat te noemen.) zelf heb ik ff 'n inteurverlichting boven een achterportier laten vervangen wat 119 euro kost.

Verder de service en onderhoudsbeurt die je bij aflevering krijgt is voor mij al voldoende om het verschil in prijs tussen particulier en garage/merk dealer te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. Ik denk dat Chippie het duidelijk heeft verwoord. Feit is m.i. wel dat als je toch al boven de 5000 euro gaat spenderen je beter een bovag garantie erbij kunt nemen. Neem de moeite een goede garage te zoeken en koop altijd met garantie, anders is het zonde van je goeie geld.

Wil je toch particulier kopen neem dan in elk geval een anwb keuring Heb je tenminste iets waarmee je die figuur om zijn oren kan meppen als het allemaal niet blijkt te kloppen.

 

SucZes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een auto bij een goede dealer kopen en dat kan je opzoeken op een zoeksite voor auto's.

En je kan natuurlijk afspreken dat je de auto ANWB laat keuren en afspreken dat wanneer de auto goed gekeurd is jij de kosten betaald en wanneer niet de dealer ervoor opdraaid en de auto dan niet koopt.

Ik heb mijn auto gekocht bij Ponoccasion.nl zijn gladde verkopers maar hebben wel goede auto's met garantie.

succes.

gr,

 

Duncan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn auto particulier gekocht van iemand van het TDI-forum. Dan weet je dat je waarschijnlijk een auto koopt die wel in orde is.

 

Het grote nadeel in mijn geval was het verkopen van mijn eigen auto.

Ik heb hier 4 maanden mee lopen leuren en die heb ik uiteindelijk ver onder de prijs verkocht om er maar vanaf te zijn.

 

De keus is yours. Maar met een beetje mensenkennis en de juiste vragen kom je een heel eind.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van mening dat als er afgestempelde boekjes bij een auto zitten, je er geen breuk aan kunt vallen. Het is natuurlijk wel zo, dat je geen garantie hebt bij een particulier gekochte auto en een eventuele reparatie niet geclaimd kan worden.

 

Maar als je dan wel enkele duizenden euro's goedkoper uitbent, zou ik het risico ook wel nemen; wat dat betreft geef ik Marcel groot gelijk dat hij zijn Audi flink onder de prijs heeft gekocht.

 

Ik heb zelf mijn huidige auto gekocht op de Apeldoornse autoboulevard, die staat nou niet bepaald hoog aangeschreven wegens de betrouwbaarheid. Maar alle boekjes zaten erbij en ik heb tot op heden bijna 170.000 km probleemloos gereden. Neem in ieder geval altijd iemand mee met echt verstand van auto's of laat een aankoopkeuring uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

 

Maar als je dan wel enkele duizenden euro's goedkoper uitbent, zou ik het risico ook wel nemen; wat dat betreft geef ik Marcel groot gelijk dat hij zijn Audi flink onder de prijs heeft gekocht.

 

Geldt voor mij ook... ik zou bij een VW merkdealer minimaal 4000 euro duurder uitgeweest zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

voordat je een paar duizend euro aan reparaties uitgegeven hebt, dan heb je wel echt pech (of een wrak gekocht), mijn privé auto's koop ik nooit bij een dealer, en is altijd goed gegaan, er zijn wel eens kleine dingetjes, maar die kan ik gelukkig zelf verhelpen, en dan ben ik nog altijd veel goedkoper uit dan kopen bij de dealer.

Wel is het zo dat ik zelf altijd originele onderdelen koop, want met imitatie heb ik slechte ervaringen opgedaan.

 

Maar iedereen moet kopen waar hij zelf het beste gevoel bij heeft, het is ook niets dat je een auto koopt bij een beunhaas, en er elke dag met een gemengd gevoel instapt zo van: het zal mij benieuwen, dan beter een paar duizend euro meer betalen bij aanschaf, want het gaat uiteindelijk om het rijplezier.

 

En wat betreft Ex-lease auto's kan ik zeggen dat ik uit eigen ervaring weet, dat de meeste leaseauto's echt afgetrapt worden, ik heb in het verleden te veel collega's aan het eind van de werkdag met gierende banden weg zien rijden bij kantoor, en dit was echt niet bij 1 werkgever, maar meerdere malen.

Ik zou persoonlijk niet snel een lease auto kopen tenzij ik weet wie erin gereden heeft, want er zijn geloof mij maar, té weinig leaserijders die weten dat je een motor (met name diesels) netjes warm moet rijden, en vergeet vooral niet, moet laten uitdraaien voordat je de motor uit zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat betreft Ex-lease auto's kan ik zeggen dat ik uit eigen ervaring weet, dat de meeste leaseauto's echt afgetrapt worden, ik heb in het verleden te veel collega's aan het eind van de werkdag met gierende banden weg zien rijden bij kantoor, en dit was echt niet bij 1 werkgever, maar meerdere malen.

Ik zou persoonlijk niet snel een lease auto kopen tenzij ik weet wie erin gereden heeft, want er zijn geloof mij maar, té weinig leaserijders die weten dat je een motor (met name diesels) netjes warm moet rijden, en vergeet vooral niet, moet laten uitdraaien voordat je de motor uit zet.

 

Nou ik ben er niet bang voor hoor. Ik heb nu mijn 3e (ex-lease) Passat gekocht. De eerste met 115.000 km op de klok, bij 285.000 km met schade ingeruild. Buiten de draagarmen geen gekke dingen gehad. De tweede toen gekocht met 168.000 km op de teller en een paar weken terug ingruild op de huidige bij een stand van 341.000 km. De huidige had 159.000 km gelopen en alle boekjes zaten er bij. (met stempels)

 

Toen ik een proefrit maakte gaf de boardcomputer bij een halfvolle tank aan dat er nog 600 km gereden kon worden. Na een proefrit van 15 km bleek het nog 300 km te zijn. Dat deze auto altijd rustig was bereden bleek ook tijdens de proefrit. Toen ik hem even goed op de staart trapte kwam er een giga roetwolk uit de uitlaat.

 

Al met al voor mij reden genoeg, in combinatie met de uitvoering van de wagen natuurlijk, om tot aanschaf over te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden