zwaan Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Hoe kan ik mijn 1.8turbo nog harder en zuiverder laten trekken. Het vermogen eerder laten komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 animal Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Zijn meerdere mogelijkheden,chip aan laten passen,kleinere turbo(die spoelt namelijk sneller op)maar die is ook eerder aan ze eindcapaciteit. Misschien is het een optie om je vliegwiel te laten afdraaien,andere injectors..er zijn zoveel mogelijkheden,informeer anders eens bij JD,Succes. Gr Johan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Daar weet onze DM alles van.. misschien kan je hem PMen. Hier nog een aanpassing van DM: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t= ... ight=turbo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Intercoolertje??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Dit is wat ik motorisch tot nu toe heb gedaan: -LMM metalen scherm verwijderd -APR inlaatbuis -N249 bypass (ECU safety voor de aansturing van de diverter valve) -Hyperboost DV verplaatst na de intercooler (ipv ervoor, minder turbolag) -FMIC ipv de standaard IC -NewSouth Performance PowerGasket (termische scheiding tussen blok en inlaatspruitstuk=lagere inlaattemp.=betere timing) -Inlaatspruitstuk geflowed -NGK BKR7E bougies in de zomer -NGK PFR6Q in de winter (standaard) -K04-015 turbo -UPsolute K04 5 bar chip -Eurospec verstelbare benzinedrukregelaar -Unorthodox Racing krukaspoelie -Greedspeed motorsteun vooraan -V6 motorsteunen (om alles in het gareel te houden) -16 inch velgen ipv zware klompen metaal (dit scheelt echt een boel) Binnenkort: -Flowen uitlaatspruitstuk -Borla 2.5" uitlaat -Neuspeed 180F thermostaat & fan schakelaar (radiator en extra fan worden eerder aangesproken=iets koelere motor=betere timing) Om het vermogen eerder te laten komen kun je idd een kleinere turbo installeren, die spoolt eerder op. Op top mis je dan wel het nodige. Lichter vliegwiel is ook een optie maar boet in op comfort. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EmptyHead Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Waarom niet meteen een ander blok Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Wat dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 je kunt ook zo'n IRI turbo nemen, dat zijn er 2 achter mekaar en andere injectoren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Ja, een kleintje voor de lage toeren en een grotere voor de hogere. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 20 juli, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 -LMM metalen scherm verwijderd -APR inlaatbuis -N249 bypass (ECU safety voor de aansturing van de diverter valve) -Hyperboost DV verplaatst na de intercooler (ipv ervoor, minder turbolag) -FMIC ipv de standaard IC -NewSouth Performance PowerGasket (termische scheiding tussen blok en inlaatspruitstuk=lagere inlaattemp.=betere timing) -Inlaatspruitstuk geflowed -Eurospec verstelbare benzinedrukregelaar Als ik alleen dit doe merk ik dan verschil?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 20 juli, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 N249 Wat heeft die voor nut en wat is het? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Niets, daarom heb ik die ook uit het circuit gehaald. Het is een klep die aangestuurd wordt door de ECU. Als de ECU een gevaar waarneemt, bv een te hoge druk dan laat de ECU de klep omschakelen en komt er direct vacuum op de DV en wordt de druk afgeblazen (zoals dat normaal ook gebeurd als er vacuum op de DV wordt gezet). DV response is daardoor wel beter geworden. Ik zou in jouw geval dit dan doen: -LMM metalen scherm verwijderd (kost niks) -APR inlaatbuis (scheelt behoorlijk) -N249 bypass (ECU safety voor de aansturing van de diverter valve) -710N DV verplaatst na de intercooler (ipv ervoor, minder turbolag) -NewSouth Performance PowerGasket (termische scheiding tussen blok en inlaatspruitstuk=lagere inlaattemp.=betere timing) -Inlaatspruitstuk geflowed met pakking (dremelen) Verstelbare drukregelaar heb je niet nodig (K04 werkt met 5 bar ipv standaard 4 bar) en in jouw situatie kun je gewoon de huidige 710N Audi TT DV behouden. De FMIC is ook voor de K04, een gechipte K03 kan wel met de standaard IC uit de voeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 20 juli, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 NewSouth Performance PowerGasket (termische scheiding tussen blok en inlaatspruitstuk=lagere inlaattemp.=betere timing) Foto?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 20 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2006 Foto's staan ergens halverwege: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=5070 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 21 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2006 ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 21 juli, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2006 DM* Ik wil niet lastig zijn maar heb je een paar www.adresjes.com voor me. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 21 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2006 -APR inlaatbuis http://www.goapr.com/Audi/products/ms_c ... _hose.html MS10001X (zwart) -NewSouth Performance PowerGasket http://www.newsouthperformance.com/gasket.htm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
zwaan
Hoe kan ik mijn 1.8turbo nog harder en zuiverder laten trekken. Het vermogen eerder laten komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten