Ga naar inhoud
  • 0

Nog harder


zwaan

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn meerdere mogelijkheden,chip aan laten passen,kleinere turbo(die spoelt namelijk sneller op)maar die is ook eerder aan ze eindcapaciteit.

Misschien is het een optie om je vliegwiel te laten afdraaien,andere injectors..er zijn zoveel mogelijkheden,informeer anders eens bij JD,Succes.

 

Gr Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is wat ik motorisch tot nu toe heb gedaan:

 

-LMM metalen scherm verwijderd

-APR inlaatbuis

-N249 bypass (ECU safety voor de aansturing van de diverter valve)

-Hyperboost DV verplaatst na de intercooler (ipv ervoor, minder turbolag)

-FMIC ipv de standaard IC

-NewSouth Performance PowerGasket (termische scheiding tussen blok en inlaatspruitstuk=lagere inlaattemp.=betere timing)

-Inlaatspruitstuk geflowed

-NGK BKR7E bougies in de zomer

-NGK PFR6Q in de winter (standaard)

-K04-015 turbo

-UPsolute K04 5 bar chip

-Eurospec verstelbare benzinedrukregelaar

-Unorthodox Racing krukaspoelie

-Greedspeed motorsteun vooraan

-V6 motorsteunen (om alles in het gareel te houden)

-16 inch velgen ipv zware klompen metaal (dit scheelt echt een boel)

 

Binnenkort:

-Flowen uitlaatspruitstuk

-Borla 2.5" uitlaat

-Neuspeed 180F thermostaat & fan schakelaar (radiator en extra fan worden eerder aangesproken=iets koelere motor=betere timing)

 

Om het vermogen eerder te laten komen kun je idd een kleinere turbo installeren, die spoolt eerder op. Op top mis je dan wel het nodige. Lichter vliegwiel is ook een optie maar boet in op comfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

-LMM metalen scherm verwijderd

-APR inlaatbuis

-N249 bypass (ECU safety voor de aansturing van de diverter valve)

-Hyperboost DV verplaatst na de intercooler (ipv ervoor, minder turbolag)

-FMIC ipv de standaard IC

-NewSouth Performance PowerGasket (termische scheiding tussen blok en inlaatspruitstuk=lagere inlaattemp.=betere timing)

-Inlaatspruitstuk geflowed

-Eurospec verstelbare benzinedrukregelaar

 

Als ik alleen dit doe merk ik dan verschil??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niets, daarom heb ik die ook uit het circuit gehaald. Het is een klep die aangestuurd wordt door de ECU. Als de ECU een gevaar waarneemt, bv een te hoge druk dan laat de ECU de klep omschakelen en komt er direct vacuum op de DV en wordt de druk afgeblazen (zoals dat normaal ook gebeurd als er vacuum op de DV wordt gezet). DV response is daardoor wel beter geworden.

 

Ik zou in jouw geval dit dan doen:

-LMM metalen scherm verwijderd (kost niks)

-APR inlaatbuis (scheelt behoorlijk)

-N249 bypass (ECU safety voor de aansturing van de diverter valve)

-710N DV verplaatst na de intercooler (ipv ervoor, minder turbolag)

-NewSouth Performance PowerGasket (termische scheiding tussen blok en inlaatspruitstuk=lagere inlaattemp.=betere timing)

-Inlaatspruitstuk geflowed met pakking (dremelen)

 

Verstelbare drukregelaar heb je niet nodig (K04 werkt met 5 bar ipv standaard 4 bar) en in jouw situatie kun je gewoon de huidige 710N Audi TT DV behouden. De FMIC is ook voor de K04, een gechipte K03 kan wel met de standaard IC uit de voeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden