goaitsen Geplaatst 22 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2005 Hallo javascript:emoticon(':(') SadMijn v6 tdi is afgekeurd omdat de roetmeting niet goed was. Balen en ik heb al zo'n hekel aan die "motorverkrachterij", voor mijn automaat is het geloof ik ook niet zo best.javascript:emoticon(':oops:') Embarassed wat kun je eraan doen en hoe voorkom je dit?javascript:emoticon(':?:') Question Groeten Goaitsen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2005 Tja... 5000tpm voor een diesel is idd niet gewoon. Wat je kunt(laten) bekijken is of je brandstofpomp goed staat, misschien dat je door teveel brandstof die roet krijgt. Wat betreft de automaat tja.. ik heb em zelf ook en vind het ook vervelend, tegenwoordig roeten ze in N en laten ze na de volgas even de automaat in P draaien... zeg maar voor de (af)koeling. Ik weet niet welke garage je bent geweest maar bij de mijne zeggen ze altijd dat ik voordat ik hem aflever even de roet eruit moet trappen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReRe Geplaatst 22 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2005 Er zijn speciale diesel toe voegingen die roet uitstoot verminderen. Dat spul heet wynns. Bij de diesel gooien en voor de roetmeting effe flink doorblazen. Doet mijn pa ook altijd Gr, ReRe Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 goaitsen Geplaatst 22 juli, 2005 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2005 Heren bedankt voor de tips! mijn zwager keurt de auto en heeft plechtig beloofd hem 'voorzichtig' te behandelen. Goaitsen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marc Geplaatst 22 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2005 kat eruit meppen, EGR klep dicht en pomp op tijd zetten. Daarna stukje gassen (met een prachtige roetwolk als je de uitlaat schoon blaast) en de APK wordt een stukje cake Ik weet niet zeker of dit met een V6 ook allemaal kan maar op de TDI-club zijn er diversen die bij de roetmeting 0,1 of lager (0,0 !!) scoren. Ik weet het volgend jaar maart Groeten, Marc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 goaitsen Geplaatst 23 juli, 2005 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 juli, 2005 Bedankt voor je reactie Bij de eerste roetmeting was het vijf!!!!!!!! Toen ff een stukje geblazen, toen was het vier. Ik zal naar de pomp laten kijken. Goaitsen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 23 juli, 2005 Een roetmeting van 5, allememachies... dat haalde ik zelfs niet toen ik de brandstofpomp van mn 35i(1.9td) opgedraaid heb... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Renkie Geplaatst 24 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2005 In principe mag het geen probleem zijn, maar als je erg rustig rijdt en nooit flink gas geeft koekt het aan en krijg je dit soort geintjes. Mijn advies : auto goed, rustig warm rijden. Vervolgens een paar x flink de versnellingen doortrekken en dan 100/120 in de 3 (moet je rond de 4000 rpm komen) Niet richting het rood gaan, maar zo een tijdje rijden, beetje afremmen en weer volgas weg , etc Lijkt me sterk dat je dan nog niet de roetmeting haalt. (wist trouwens niet dat automaten nu wel de meting moesten doen, dat was in het begin niet zo dacht ik?) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2005 Dat klopt inderdaad, automaten waren ivm slecht voor de bak gevrijwaard van de roetmeettest, later(per 01-2004) heeft een minister bedacht dat een automaat ook maar getest moeten worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 25 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 25 juli, 2005 In principe mag het geen probleem zijn, maar als je erg rustig rijdt en nooit flink gas geeft koekt het aan en krijg je dit soort geintjes. Mijn advies : auto goed, rustig warm rijden. Vervolgens een paar x flink de versnellingen doortrekken en dan 100/120 in de 3 (moet je rond de 4000 rpm komen) Niet richting het rood gaan, maar zo een tijdje rijden, beetje afremmen en weer volgas weg , etc Lijkt me sterk dat je dan nog niet de roetmeting haalt. (wist trouwens niet dat automaten nu wel de meting moesten doen, dat was in het begin niet zo dacht ik?) Dat flink in de toeren trappen wordt lastig bij een automaat, die schakelt immers zelf op. Ook in de tiptronic-stand lukt dit niet, want die grijpt in en schakelt ook op als het toerental te hoog wordt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Renkie Geplaatst 25 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 25 juli, 2005 ? Je kon toch ook zelf een versnelling kiezen ? Dat je dat niet tot 5000rpm kan doen snap ik, maar 4000 moet toch te doen zijn ? En anders heb je een luxe-probleem, dan maar met 200+ over de autobahn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 25 juli, 2005 Een keer de kickdown goed gebruiken helpt ook wel... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 goaitsen Geplaatst 22 augustus, 2005 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2005 Heb wat aan de diesle toegevoegd en wat meer geplankt, Hij is nu door de roetmeting, 2,78 . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 augustus, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2005 Is nog veel te hoog.... 3.00 is max. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Droopy Geplaatst 25 augustus, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2005 Er zijn zoveel technieken om een meeting te doen... Allereerst de EGR dicht-> schone verbranding ipv mix Kat leeg -> vindt de turbo lekkerder... Pomp op tijd -> trekt de auto beter.. Maar de keurmeester heeft het ook in de hand... Hij heeft 2sec de tijd om aan de toptoeren te komen...Doett hij dit ineens gaat een diesel roeten maar trapt hij geleidelijk het pedaal in dan heb je ineens veel minder roet... Mijn eerste meting -> 1.3 en binnen 1sec (5100 rpm) mijn 2e meting -> 1.1 en iets meer dan een sec (5000 rpm) en de 3e laatste meeting -> 0.47 en net geen 2sec (5100 rpm) Ik had dus een gemiddelde waarde van 1 en dat met een dichte EGR en Pomp op tijd.... 8) Het kan dus nog minder.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 augustus, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2005 Mijn eerste meting -> 1.3 en binnen 1sec (5100 rpm) mijn 2e meting -> 1.1 en iets meer dan een sec (5000 rpm) en de 3e laatste meeting -> 0.47 en net geen 2sec (5100 rpm) Dan had ie afgekeurd moeten zijn er mag namelijk niet meer dan 0,5 tussen de een en de andere waarde zitten, 0,47 en 0,5= 0,97 en 1,1 is dus te hoog.... keurmeester had roettest dus opnieuw moeten doen.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Droopy Geplaatst 25 augustus, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2005 Als je maar kunt praten... Ze zullen wel gedacht hebben, die jongen heeft al meer dan genoeg ellende op zijn dak gehad met de auto... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robbietdi Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Mijn passat is van de week ook bij de APk geweest. En had een waarde van 0,25 0,21 en 0,30. Dit is zo te lezen een hele nette score ?!?!?! groeten robbie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Renkie Geplaatst 13 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 Das gewoon netjes ja Ligt ook erg aan je rijstijl, ik rij zelf flink door en haal ook erg lage waardes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 Ligt idd aan je rijstijl maar ook of ie gechipt is, of de egr dicht zit en of de kat leeg is... of je net een nieuwe einddemper hebt allemaal factoren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robbietdi Geplaatst 13 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 Sorry, de score voor de roetmeting was 0,25 0,21 en 0,23. Nog beter dus. Gem. 0,23. Naar mijn weten is ie (nog) niet gechipt. Of er een nieuwe uitlaat onder zit weet ik bijna cker dat dat niet gebeurd is. Dan maar een vlotte rijstijl ik weet het niet. Is niet aan de auto af te zien in ieder geval dat er in geraced is. Paar plekjes steenslag maar voor de rest helemaal niks. hoop dat ie zo lekker blijft rijdne als nu. En in de toekomst cippie, kat leeg, egr dicht. groeten robbie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
goaitsen
Hallo
javascript:emoticon(':(')
SadMijn v6 tdi is afgekeurd omdat de roetmeting niet goed was.
Balen en ik heb al zo'n hekel aan die "motorverkrachterij", voor mijn automaat is het geloof ik ook niet zo best.javascript:emoticon(':oops:')
Embarassed
wat kun je eraan doen en hoe voorkom je dit?javascript:emoticon(':?:')
Question
Groeten Goaitsen
Link naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten