Ga naar inhoud
  • 0

roetmeting


goaitsen

Vraag

Hallo

 

javascript:emoticon(':(')

SadMijn v6 tdi is afgekeurd omdat de roetmeting niet goed was.

Balen en ik heb al zo'n hekel aan die "motorverkrachterij", voor mijn automaat is het geloof ik ook niet zo best.javascript:emoticon(':oops:')

Embarassed

wat kun je eraan doen en hoe voorkom je dit?javascript:emoticon(':?:')

Question

 

Groeten Goaitsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja... 5000tpm voor een diesel is idd niet gewoon.

Wat je kunt(laten) bekijken is of je brandstofpomp goed staat, misschien dat je door teveel brandstof die roet krijgt.

 

Wat betreft de automaat tja.. ik heb em zelf ook en vind het ook vervelend, tegenwoordig roeten ze in N en laten ze na de volgas even de automaat in P draaien... zeg maar voor de (af)koeling.

 

Ik weet niet welke garage je bent geweest maar bij de mijne zeggen ze altijd dat ik voordat ik hem aflever even de roet eruit moet trappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kat eruit meppen, EGR klep dicht en pomp op tijd zetten.

 

Daarna stukje gassen (met een prachtige roetwolk als je de uitlaat schoon blaast) en de APK wordt een stukje cake :lol::wink::lol:

 

Ik weet niet zeker of dit met een V6 ook allemaal kan maar op de TDI-club zijn er diversen die bij de roetmeting 0,1 of lager (0,0 !!) scoren.

Ik weet het volgend jaar maart :wink:

 

Groeten, Marc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In principe mag het geen probleem zijn, maar als je erg rustig rijdt en nooit flink gas geeft koekt het aan en krijg je dit soort geintjes.

 

Mijn advies : auto goed, rustig warm rijden. Vervolgens een paar x flink de versnellingen doortrekken en dan 100/120 in de 3 (moet je rond de 4000 rpm komen)

 

Niet richting het rood gaan, maar zo een tijdje rijden, beetje afremmen en weer volgas weg , etc

 

Lijkt me sterk dat je dan nog niet de roetmeting haalt. (wist trouwens niet dat automaten nu wel de meting moesten doen, dat was in het begin niet zo dacht ik?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt inderdaad, automaten waren ivm slecht voor de bak gevrijwaard van de roetmeettest, later(per 01-2004) heeft een minister bedacht dat een automaat ook maar getest moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In principe mag het geen probleem zijn, maar als je erg rustig rijdt en nooit flink gas geeft koekt het aan en krijg je dit soort geintjes.

 

Mijn advies : auto goed, rustig warm rijden. Vervolgens een paar x flink de versnellingen doortrekken en dan 100/120 in de 3 (moet je rond de 4000 rpm komen)

 

Niet richting het rood gaan, maar zo een tijdje rijden, beetje afremmen en weer volgas weg , etc

 

Lijkt me sterk dat je dan nog niet de roetmeting haalt. (wist trouwens niet dat automaten nu wel de meting moesten doen, dat was in het begin niet zo dacht ik?)

 

Dat flink in de toeren trappen wordt lastig bij een automaat, die schakelt immers zelf op.

Ook in de tiptronic-stand lukt dit niet, want die grijpt in en schakelt ook op als het toerental te hoog wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn zoveel technieken om een meeting te doen...

 

Allereerst de EGR dicht-> schone verbranding ipv mix

Kat leeg -> vindt de turbo lekkerder...

Pomp op tijd -> trekt de auto beter..

 

Maar de keurmeester heeft het ook in de hand...

Hij heeft 2sec de tijd om aan de toptoeren te komen...Doett hij dit ineens gaat een diesel roeten maar trapt hij geleidelijk het pedaal in dan heb je ineens veel minder roet...

Mijn eerste meting -> 1.3 en binnen 1sec (5100 rpm)

mijn 2e meting -> 1.1 en iets meer dan een sec (5000 rpm)

en de 3e laatste meeting -> 0.47 en net geen 2sec (5100 rpm)

 

Ik had dus een gemiddelde waarde van 1 en dat met een dichte EGR en Pomp op tijd.... 8)

Het kan dus nog minder.... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn eerste meting -> 1.3 en binnen 1sec (5100 rpm)

mijn 2e meting -> 1.1 en iets meer dan een sec (5000 rpm)

en de 3e laatste meeting -> 0.47 en net geen 2sec (5100 rpm)

 

Dan had ie afgekeurd moeten zijn er mag namelijk niet meer dan 0,5 tussen de een en de andere waarde zitten, 0,47 en 0,5= 0,97 en 1,1 is dus te hoog.... keurmeester had roettest dus opnieuw moeten doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry, de score voor de roetmeting was 0,25 0,21 en 0,23.

 

Nog beter dus. Gem. 0,23.

 

Naar mijn weten is ie (nog) niet gechipt. Of er een nieuwe uitlaat onder zit weet ik bijna cker dat dat niet gebeurd is. Dan maar een vlotte rijstijl ik weet het niet. Is niet aan de auto af te zien in ieder geval dat er in geraced is. Paar plekjes steenslag maar voor de rest helemaal niks.

 

 

hoop dat ie zo lekker blijft rijdne als nu. En in de toekomst cippie, kat leeg, egr dicht.

 

groeten robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden