Ga naar inhoud
  • 0

Passat Automaat hikt van 2de naar 3de versnelling.


EricW

Vraag

Niet meer actueel auto is verkocht, sleutel nu aan een 2.3 VR5, ook een grote uitdaging.

 

Goedendag allen,

 

Ik ben nieuw op dit forum, aangenaam kennis te maken.

Ik ben Eric Wilke en in het bezit van een VW Passat automaat 1.8i uit 1997.

 

Prima auto, na flinke investeringen aan draagarmen, remschijven, homoknieet en koplampen... nu is hij bijna perfect

om een nieuwe gas installatie in te laten bouwen, maar voordat dat kan moet er nog een probleem opgelost worden.

 

Het volgende probleem is aanwezig, de automaat schakelt met een hik, je hoort ook wel soms een bonk of klak bij de versnellingsbak. Dit gebeurt bij het schakelen van 2 naar 3de versnelling bij een warme en licht warme motor en altijd bij 30 km per uur.

Het gekke is bij koude motor (vrieskou) schakelt hij perfect maar na 30 sec niet meer, dan begint het verhaal hier boven omschreven.

 

Ik heb de olie en het filter vervangen natuurlijk ook de pakkingen, op pijl gebracht volgens de procedure in het boek omschreven (so wirt das gemacht)

 

Ik doe inprincipe alles zelf aan de auto, maar deze reparatie heb ik nu uitbesteed aan de vak garage daar ga ik morgen naar toe. Daar gaan ze nu weer het filter en de olie vervangen als laatste probeer......

 

Misschien heeft iemand een idee?

 

groet Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Laat ze eerst kijken of de olie wel op peil is. Iets te weinig geeft al problemen. Welke olie heb je gebruikt? Dat luistert ook nauw.

 

Had je de auto op de goede temp? En welke vakgarage is dit? Beter ga je naar een specialist op het gebied van (vag)automaten. Niet veel garages kunnen het tenzij je zelf in staat bent ze te wijzen op de struikel punten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag Domi84,

 

Het peil is meerdere keren bekeken, door Garage J.Steverink dat is een banden specialist daar werken wel vakmensen maar niet met specifieke kennis VW, ze repareren veel voor Pouw Deventer dat is ook de VW audi Dealer in Deventer waar ik nu mijn auto naar toe breng.

 

Ik heb daarna ook zelf samen met mijn broer gepeilt, en de temperatuur geschat, dat viel niet mee, onderaan de karterpan voelen? overal voelt de temp. iets anders, ook vond ik het erg lang duren tot je iets voelt, na ca 7 minuten als de motor reeds op temperatuur is voel je door de karterpan heen iets van ca 30 tot 35graden.

Op dat moment trad er nog geen olie naar buiten, we hebben toen snel ca 100 ml toegevoegd tot het ging stromen.

 

Ik heb dus niet zoveel vertrouwen in deze werkwijze, morgen mag Pouw het overdoen. Natuurlijk willen ze weer het filter en de olie vervangen, maar als dat de oplossing is ben ik al erg blij.

 

Dan kan ik een nieuwe gasinstallatie laten inbouwen en nog 3jaar meerijden, sparen voor een nieuwere Passat is mijn doel.

 

Ohja de olie is ATF G052 162 A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels bij de garage geweest, het kost wat maar dan heb je ook niks.

 

Olie wissel filter vervangen, pakkingen.....beetje korting erbij anders schrik de klant 321 euros..

Geen enkel verschil helaas,.... dus nieuwe lpg komt er niet meer in, ik verkoop hem voor de gelukkige,

donderdag ga ik naar Haarlem koop een ander Passat 2.3 automaat 5 bak met LPG G3 210000 km ik hoop dat die auto beter gehandeld is door de garage.

 

we zullen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de vakgarage is er uitgelezen op fouten, nul fouten.

Ik heb niet veel geluk met deze auto, ander probleem is dat ik zelf gewoon een perfecte auto wil hebben, dat lukt mij normaal altijd maar bij deze niet.

 

Ik ben het laatste halfjaar sinds ik de auto heb bezig geweest maar er is zoveel geld in gaan zitten, nu de automaat niet perfect is durf ik de gas installatie niet in te bouwen. Morgen ga ik kijken naar een Passat 2.3 variant met LPG G3 hopelijk is dat een goed vervanger, want Passat wil ik wel blijven rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft de automaat het eerst wel zonder problemen gedaan?

 

Ik kan niet zien welke automaat je hebt, maar gok op een AG4 icm 1.8 benzine motor. Deze automaat kan in een storing raken als er aan de auto gesleuteled is. Bij mijn eerste passat waar gas in is gebouwd had ik na inbouw precies het probleem wat jij beschreef, terwijl hij daarvoor goed heeft geschakeld. De lpg inbouwer heeft toen een paar keer de auto gereset (zijn woorden, ik heb er geen verstand van, dus geen idee wat er gereset wordt, alleen dat hij het doet dmv kortsluiten polen) maar zonder resultaat. Ten einde raad heeft hij hem bij de vw dealer neergezet, die heeft de automaat apart gereset en hoppa, weg probleem.

 

-edit- nu ik er nog aan terugdenk, volgens mij wou mijn automaat ook niet doorschakelen naar de 4, zogenaamde noodloop. Zal toch wel anders zijn geweest dan wat jij beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden