Ga naar inhoud

EricW

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over EricW

  • Verjaardag 10-10-1962

Profile Information

  • Plaats
    Deventer
  • Interests
    Sleutel aan mijn Auto Passat
    Zeilen

EricW's Achievements

0

Community reputatie

  1. Zo de klus is geklaard, helemaal gelukt. Het was best wel een grote klus zeker om alle koelvloeistof er goed uit te krijgen, ik heb daarvoor de onderste slang bij de water pomp moeten los nemen zodat er nos eens ca liter uit kwam. Daarna systeem gespoeld met water, daarna weer vullen met long life koelvloeistof, tevens goed ontlucht anders werkt de verwarming niet zo best. Nu is de vloeistof mooi helder rood. Bedankt voor de ondersteuning!
  2. Ik zit net te snuffelen via een tip op de BM-onderdelenshop, daar staan 2 radiateurs en inderdaad er een met olie aansluiting, dus ik moet terug. Gauw terug naar Brezan, die zal wel duurder zijn, bij de VW dealer 300 euries ik neemaan dat ze wel de goede hadden gevonden. Maar de BM shop heeft er een voor 125 euro, dat lijkt me wel wat, .... Bedankt alvast
  3. Hallo, mijn Radiateur is lek, ik heb net een nieuw besteld en opgehaald, maar ik twijfel want een Automaat heeft een ook een koeling voor deze transmissie olie.Als ik zo zit te kijken lijkt het erop dat de radiateur een waterkoelingsgedeelte heeft en een olie gedeelte in de zelfde radiateur, maar de nieuwe heeft enkel watergekoeld gedeelte!? Wie weet of dat klopt? Zal er een verschil zijn in handgeschakeld en Automaat. Ik wil er woensdag mee bezig maar misschien dat iemand het zo weet, dan moet ik terug met de radiateur voordat alles uit elkaar ligt. Groet Eric Wilke
  4. Bij de vakgarage is er uitgelezen op fouten, nul fouten. Ik heb niet veel geluk met deze auto, ander probleem is dat ik zelf gewoon een perfecte auto wil hebben, dat lukt mij normaal altijd maar bij deze niet. Ik ben het laatste halfjaar sinds ik de auto heb bezig geweest maar er is zoveel geld in gaan zitten, nu de automaat niet perfect is durf ik de gas installatie niet in te bouwen. Morgen ga ik kijken naar een Passat 2.3 variant met LPG G3 hopelijk is dat een goed vervanger, want Passat wil ik wel blijven rijden.
  5. Inmiddels bij de garage geweest, het kost wat maar dan heb je ook niks. Olie wissel filter vervangen, pakkingen.....beetje korting erbij anders schrik de klant 321 euros.. Geen enkel verschil helaas,.... dus nieuwe lpg komt er niet meer in, ik verkoop hem voor de gelukkige, donderdag ga ik naar Haarlem koop een ander Passat 2.3 automaat 5 bak met LPG G3 210000 km ik hoop dat die auto beter gehandeld is door de garage. we zullen zien.
  6. Dag Domi84, Het peil is meerdere keren bekeken, door Garage J.Steverink dat is een banden specialist daar werken wel vakmensen maar niet met specifieke kennis VW, ze repareren veel voor Pouw Deventer dat is ook de VW audi Dealer in Deventer waar ik nu mijn auto naar toe breng. Ik heb daarna ook zelf samen met mijn broer gepeilt, en de temperatuur geschat, dat viel niet mee, onderaan de karterpan voelen? overal voelt de temp. iets anders, ook vond ik het erg lang duren tot je iets voelt, na ca 7 minuten als de motor reeds op temperatuur is voel je door de karterpan heen iets van ca 30 tot 35graden. Op dat moment trad er nog geen olie naar buiten, we hebben toen snel ca 100 ml toegevoegd tot het ging stromen. Ik heb dus niet zoveel vertrouwen in deze werkwijze, morgen mag Pouw het overdoen. Natuurlijk willen ze weer het filter en de olie vervangen, maar als dat de oplossing is ben ik al erg blij. Dan kan ik een nieuwe gasinstallatie laten inbouwen en nog 3jaar meerijden, sparen voor een nieuwere Passat is mijn doel. Ohja de olie is ATF G052 162 A2
  7. Niet meer actueel auto is verkocht, sleutel nu aan een 2.3 VR5, ook een grote uitdaging. Goedendag allen, Ik ben nieuw op dit forum, aangenaam kennis te maken. Ik ben Eric Wilke en in het bezit van een VW Passat automaat 1.8i uit 1997. Prima auto, na flinke investeringen aan draagarmen, remschijven, homoknieet en koplampen... nu is hij bijna perfect om een nieuwe gas installatie in te laten bouwen, maar voordat dat kan moet er nog een probleem opgelost worden. Het volgende probleem is aanwezig, de automaat schakelt met een hik, je hoort ook wel soms een bonk of klak bij de versnellingsbak. Dit gebeurt bij het schakelen van 2 naar 3de versnelling bij een warme en licht warme motor en altijd bij 30 km per uur. Het gekke is bij koude motor (vrieskou) schakelt hij perfect maar na 30 sec niet meer, dan begint het verhaal hier boven omschreven. Ik heb de olie en het filter vervangen natuurlijk ook de pakkingen, op pijl gebracht volgens de procedure in het boek omschreven (so wirt das gemacht) Ik doe inprincipe alles zelf aan de auto, maar deze reparatie heb ik nu uitbesteed aan de vak garage daar ga ik morgen naar toe. Daar gaan ze nu weer het filter en de olie vervangen als laatste probeer...... Misschien heeft iemand een idee? groet Eric
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden