Niet meer actueel auto is verkocht, sleutel nu aan een 2.3 VR5, ook een grote uitdaging.
Goedendag allen,
Ik ben nieuw op dit forum, aangenaam kennis te maken.
Ik ben Eric Wilke en in het bezit van een VW Passat automaat 1.8i uit 1997.
Prima auto, na flinke investeringen aan draagarmen, remschijven, homoknieet en koplampen... nu is hij bijna perfect
om een nieuwe gas installatie in te laten bouwen, maar voordat dat kan moet er nog een probleem opgelost worden.
Het volgende probleem is aanwezig, de automaat schakelt met een hik, je hoort ook wel soms een bonk of klak bij de versnellingsbak. Dit gebeurt bij het schakelen van 2 naar 3de versnelling bij een warme en licht warme motor en altijd bij 30 km per uur.
Het gekke is bij koude motor (vrieskou) schakelt hij perfect maar na 30 sec niet meer, dan begint het verhaal hier boven omschreven.
Ik heb de olie en het filter vervangen natuurlijk ook de pakkingen, op pijl gebracht volgens de procedure in het boek omschreven (so wirt das gemacht)
Ik doe inprincipe alles zelf aan de auto, maar deze reparatie heb ik nu uitbesteed aan de vak garage daar ga ik morgen naar toe. Daar gaan ze nu weer het filter en de olie vervangen als laatste probeer......
Misschien heeft iemand een idee?
groet Eric