Fopperr Geplaatst 9 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2010 Waar kan ik aan merken/horen/ruiken of een katalysator of roetfilter kapot is? Moet ik daarvoor een roetmeting o.i.d. doen? Heb verder geen verstand van dit soort dingen, maar vind dat mijn 2.0tdi heel raar ruikt t.o.v. andere vw diesels... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2010 een beetje diesel ruikt chloorachtig.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 9 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2010 ja idd, die van mij absoluut niet! eerder verbrande olie achtig..... de olie ruikt hetzelfde als de uitlaatgassen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Speedyace Geplaatst 10 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2010 Is je auto niet net aan het regeneren (indien DPF aanwezig) geweest toen je dit rook. Dat heb ik namelijk nog wel eens aan de hand gehad en dat stinkt ook zo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 10 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2010 regeneren? Wat is dit? Hoe vaak doet een Passat dit gemiddeld? Heb wel een DPF. Kan het bijv. ook zijn dat een DPF kapot is en zo gaat ruiken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Speedyace Geplaatst 11 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 Regeneren, is dat het DPF wordt schoongemaakt doormiddel van verwarming van het systeem. Er word wat meer brandstof ingespoten en het DPF wordt opgewarmd tot ongeveer 600gr en zal zo al de roet deeltjes verbranden (dit ruik je dan) en zal gepaard gaan, met wat rook ontwikkeling. Mocht het DPF stuk zijn, dan krijg je daar een melding van op het dashboard(weet ik alles van) Hoe vaak hij dit doet hangt af van de rijomstandigheden. Als je veel rijd lange stukken doet hij het om de 1000 a 1200km rijd je minder dan zal hij het vaker doen. Bij mij varieert het wel eens, tussen de 600 a 1100 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 11 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 hmmm lijkt wel of mijn auto dit dan altijd doet. Ik rij ongeveer 45k per jaar, niet echt heel weinig dus. Maar ga het eens in de gaten houden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 11 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 Hoe merk je dat eigelijk? dat regenereren. Ik heb er echt nog nooit ook maar iets van gemerkt............helemaal nix, nada. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 11 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 Ik ook niet, als mijne het al doet, dan stinkt hij blijkbaar. Maar dat doet hij eigenlijk altijd:s Het zal ook wel niet de bedoeling zijn dat je het generen merkt:p Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 als die het altijd doet is je verbruik ook erg hoog Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 11 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 nooit opgevallen..... hij ruikt gewoon anders dan mijn vorige auto's. Die hadden idd geen DPF, de octavia 2.0TDi van mijn vader ook niet. Deze komt uit 2005 en toen kwamen de DPF's pas net... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Speedyace Geplaatst 11 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 Wat is nooit! opgevallen het hoge verbruik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 11 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 het hoge verbruik idd. Let niet alleen maar op mijn verbruik tijdens het autorijden:P er is me in ieder geval nooit iets opgevallen. Hoelang duurt dat generen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Speedyace Geplaatst 12 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2010 Ik denk ca. 15-20 minuten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 12 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2010 zo lang nog? en dat gebeurt tijdens het rijden, maar ook als hij stilstaat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 13 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2013 Ff update; kan zeggen dat mijn auto heeuul anders ruikt zonder roetfilter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 13 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2013 Ff update; kan zeggen dat mijn auto heeuul anders ruikt zonder roetfilter En het verbruik? Nog steeds gemiddeld 1 op 14? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Speedyace Geplaatst 14 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2013 Ff update; kan zeggen dat mijn auto heeuul anders ruikt zonder roetfilter Diesel en pluimen nu zeker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 14 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2013 Joa en trekken als een malle!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Fopperr
Waar kan ik aan merken/horen/ruiken of een katalysator of roetfilter kapot is?
Moet ik daarvoor een roetmeting o.i.d. doen?
Heb verder geen verstand van dit soort dingen, maar vind dat mijn 2.0tdi heel raar ruikt t.o.v. andere vw diesels...
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten