ard Geplaatst 9 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2010 Bij één van onze caddy 2 binnen ons berijf met sdi motor zonder pompverstuiver hebben wij sinds enkele weken problemen. De motor start goed en loopt goed, maar heeft geen vermogen. Als het koud is dan trekt hij beter dan met warmer weer. Bij de dealer geweest ,uitgelezen en gaf storing in de moterstop.Vervangen zonder resultaat. Toen de uitlaat eraf gehad met het vermoeden dat er een schot was afgebroken in de demper,ook zonder resultaat. Nou bestaat er het vermoeden bij de dealer dat er gruis in de brandstofpomp zit,kosten €1150.Maar dit is allemaal giswerk. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RichardBron Geplaatst 9 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2010 vervuild brandstoffilter? dan bedoel ik vuil/bacterie in de tank waardoor het filter verstopt raakt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ard Geplaatst 9 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2010 Brandstoffilter is ook al vervangen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RichardBron Geplaatst 9 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2010 Is de brandstof die er uit kwam ook gecontroleerd op vuil/bacterie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ard Geplaatst 9 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2010 Is niet gecontroleerd,maar problemen blijven,de motor stottert ook niet ,hij loopt mooi strak maar hij heeft gewoon geen vermogen. Wel trekt hij de ene dag beter dan de andere. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2010 ik zou iig de pomptiming uitlezen, die moet staan tussen de 50 en 70, misschien is de riem wel een tand versprongen. Waar in Gelderland zit je? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ard Geplaatst 10 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2010 Matthijs, je hebt een PM Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2010 temperatuursensor al vervangen? Al rijden uitgelezen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ard Geplaatst 11 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 Nee,verder nog niks gedaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ard Geplaatst 11 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 Temperatuursensor inmiddels vervangen,zonder resultaat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ard Geplaatst 18 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2010 Update:bij een ander bedrijf uit laten lezen.Nou blijkt er te weinig spanning op de motorstop te staan.Dus geeft hij daar een foutmelding op. Pomptiming stond net iets boven de 0,en werd elektronisch niet meer bijgeregeld.Conclusie:computer is (deels)gecorrodeerd en zal gerepareerd of vervangen worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 18 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2010 Bij één van onze caddy 2 binnen ons berijf met sdi motor heeft geen vermogen. Deze motoren hebben dat sowieso niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Volkswagen Geplaatst 18 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2010 ECU gaat wel vaker defect bij deze autos! heb een adresje voor je voor een andere ECU, niet te duur.. ecu kost bij de stealer 1200 euro ex. Eventueel kan je ook 1 van de sloop halen, sleutels zijn in te leren via Vagcom. (deze nog wel) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 19 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2010 Problemen beginnen vaak bij de stekkers van de ECU bij deze auto's vanwege de vochtgevoelige plaats van de ECU. Dikke kans dat wanneer je de stekkers goed schoonmaakt, het probleem verholpen is. ECU zelf komt doorgaans niet zo snel vocht in, tenzij hij al eens open is geweest. De spanningsval over het afslagventiel wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een te grote overgangsweerstand in de ECU stekker en/of contrastekker door corrossie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ard Geplaatst 4 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2010 Hij doet het weer Er was toch vocht gekomen in de ECU,die is gerepareerd en hij loopt weer als vanouds. WE hebben gelijk de ECU netjes afgeschermd met een stukje folie Ik weet nog niet wat de kosten zijn maar de faktuur van de dealer heb ik wel binnen. €595,93 voor een verkeerde diagnose,weggegooid geld,zonde Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ard
Bij één van onze caddy 2 binnen ons berijf met sdi motor zonder pompverstuiver hebben wij sinds enkele weken problemen.
De motor start goed en loopt goed, maar heeft geen vermogen.
Als het koud is dan trekt hij beter dan met warmer weer.
Bij de dealer geweest ,uitgelezen en gaf storing in de moterstop.Vervangen zonder resultaat.
Toen de uitlaat eraf gehad met het vermoeden dat er een schot was afgebroken in de demper,ook zonder resultaat.
Nou bestaat er het vermoeden bij de dealer dat er gruis in de brandstofpomp zit,kosten €1150.Maar dit is allemaal giswerk.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten