Ga naar inhoud
  • 0

W8 nat differentieel, schokend schakelen,verbrande olielucht


w8-drivee

Vraag

Hallo iedereen,

 

Zo juist me even voorgesteld in de juiste rubriek.

Mijn passat W8 is uit 2001, er staat 146.000 km op de teller is voorzien van alle boekjes en is uit Duitsland geimporteerd in 2006. Auto weekje in bezit. Het is een automaat.

Echter ik zit met wat vraagjes.

 

1.. Bij proefrit viel op dat het achterste differentieel "zweterig was" volgens de verkoper normaal na zoveel jaar, maar is dit wel zo?

 

2.. Zo nu en dan schokt er iets in de auto bij het gasgeven, misschien automaat of differntieel. Het is een soort schokje, dat door de auto heen gaat. Zou het verversen van de bakolie en filter kunnen helpen?

 

3.. Aan de passagierskant bij het voorwiel is een verbrande olielucht te ruiken na een lange rit. Is dit iets bekends of kleins?

 

Ik heb garantie op de auto, dus vandaar dat ik even deze vragen stel. De auto is wel keurig onderhouden boekjes, stemels en chassisnummer kwamen overeen met de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het beste is uitlezen met Vagcom.

Hoe loopt de motor stationair?

Hoe loopt de motor bij 2500 omw. ?

 

Een verbrande olielucht is zeker niet goed, wat je zeker moet doen is de schijven nakijken of deze niet te ver versleten

zijn, deze zijn nl. peperduur, compleet setje voor kost rond de €900,00

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het beste is uitlezen met Vagcom.

Hoe loopt de motor stationair?

Hoe loopt de motor bij 2500 omw. ?

 

Een verbrande olielucht is zeker niet goed, wat je zeker moet doen is de schijven nakijken of deze niet te ver versleten

zijn, deze zijn nl. peperduur, compleet setje voor kost rond de €900,00

 

De motor loopt stationair mooi stil en gelijkmatig. Bedoel je met 2500 toeren onbelast of belast?

Het ruikt wel naar olie volgens mij, dit is vooral te ruiken als ik de auto eens flink de sporen heb gegeven.

Verbrande remmen ruiken naar mijn inziens ook niet echt lekker, maargoed ik moet het maar eens na laten kijken.

Afgezien van deze kleine ergenissen is het een fantastische wagen met een superfijne motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het komt wel eens voor dat er geknoeid wordt met het vullen van motorolie. De gemorste olie komt dan op je blok terecht en dat gaat stinken als de motor warm wordt. Wat ook zou kunnen is dat de kleppendekselpakking lek is.

 

En wat betreft dan niet mooi rond lopen, idd even aan de vag-com. Wellicht schept dat meer helderheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na enig onderzoek met een felle led-zaklamp blijkt het inderdaad de kleppendeksel pakking te zijn die voor de verbrande olielucht zorgt. Aan beide pakkingen "zweet" er wat olie door.

Is het vervangen van deze pakkingen een moeilijke ingreep voor de garage?

 

Ook heb ik nog twee andere vraagjes:

 

1.. Rechtsachter in de kofferbak zit een "zwarte doos" met allerlei draden, waar is dit voor?

 

2.. Onder de bestuurdersstoel lag een lange veer los, deze zit bij de passagierskant wel netjes vast. Waar dient deze voor en is deze lastig vast te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De reparatie m.b.t. de klepdeksel moet je de garage uit laten voeren die ook verstand heeft van dit type blok.

Het aanzuighuis moet er vanaf gehaald worden om bij de kleppendeksels te kunnen.

Er zitten n.l. 2 passtiften in het aanzuighuis, als deze stiften eruit vallen is het een hels karwei em deze terug te vinden.

Er zijn gevallen bekent waar deze in het aanzuig gedeelte zijn gevallen zonder dat dit opgemerkt is, gevolg blok kapot.

Het kan zijn dat bij een vorige reparatie deze stiften aan 1 zijde vastgelijmd zijn, dan blijven deze wel zitten.

 

Als ik alles op een rijtje zet m.b.t. jou vragen zou ik alles op papier zetten wat er gerepareerd moet worden en in

1 keer af laten werken. Het lijkt erop alsof deze auto een keer een grote beurt nodig heeft waarin ook de versnellingsbak

een beurt nodig heeft. Een nat differentieel moet ook niet nodig zijn, keeringen zijn volgens mij vanaf de buitenzijde

te vervangen.

Bij mij koste een grote beurt incl. versnellingsbak zeef vervangen nieuwe olie rond de €1000,00 dit is bij de VW dealer

bij mij in de buurt gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De reparatie m.b.t. de klepdeksel moet je de garage uit laten voeren die ook verstand heeft van dit type blok.

Het aanzuighuis moet er vanaf gehaald worden om bij de kleppendeksels te kunnen.

Er zitten n.l. 2 passtiften in het aanzuighuis, als deze stiften eruit vallen is het een hels karwei em deze terug te vinden.

Er zijn gevallen bekent waar deze in het aanzuig gedeelte zijn gevallen zonder dat dit opgemerkt is, gevolg blok kapot.

Het kan zijn dat bij een vorige reparatie deze stiften aan 1 zijde vastgelijmd zijn, dan blijven deze wel zitten.

 

Als ik alles op een rijtje zet m.b.t. jou vragen zou ik alles op papier zetten wat er gerepareerd moet worden en in

1 keer af laten werken. Het lijkt erop alsof deze auto een keer een grote beurt nodig heeft waarin ook de versnellingsbak

een beurt nodig heeft. Een nat differentieel moet ook niet nodig zijn, keeringen zijn volgens mij vanaf de buitenzijde

te vervangen.

Bij mij koste een grote beurt incl. versnellingsbak zeef vervangen nieuwe olie rond de €1000,00 dit is bij de VW dealer

bij mij in de buurt gebeurd.

 

 

Jip en die van AD loopt prachtig!! ik kan het weten, heb er in mogen rijden!! tsjonge das echt gaaf!

gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik zal alle zaken opschrijven en z.s.m laten oplossen.

Wanneer ik het bakje dat in de armsteun zit losmaak zit er een rood kastje met aan weerskanten een kabelboom. Waar dient deze voor? Ik heb zelf het vermoeden dat het iets met een handsfree of zo te maken heeft, omdat er naast de radio ook een plaatje zit waar ooit iets van een carkit houder op heeft gezeten. Kan er ook naast zitten wat betreft het rode doosje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad een bordeaux rood doosje. Er zit naarst de radio ook een plaatje waar iets van een hoorn van een carkit op heeft gezeten. Aan weerskanten van het kastje zit een kabel, dus ergens achter het dashboard moet dus een kabel liggen waar ik hem op kan aansluiten. Een microfoon van de carkit kan ik nergens vinden. Heeft iemand hier meer info over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden