Ga naar inhoud

Kilometerheffing update(Wet kilometerprijs)


Speedyace

Aanbevolen berichten

volgens mij is dat zelfs al zo...

 

Heb zelf ook een 18" tons vrachtwagen en onze crew moet zo'n één dags kaartje halen bij het tankstation. We rijden gelukkig bijna nooit in Duitsland met de Vrachtwagen, maar als je inderdaad naar Polen moet met een 18 tonner.... pinkepink errug duur.

 

Maar je hebt gelijk, die bananen in Den Haag bedenken er vast iets anders voor.

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Uiteindelijk komt kilometerheffing toch niet? Of gaan ze nou weer wat nieuws bedenken..

 

Blijkbaar ben ik de enige die er wel voor was, we rijden in NL, maximaal 10.000km per jaar, dat was dik 600 eu minder belasting per jaar :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow... een topic van dik twee jaar oud uit de vergeetput gehaald... iets met ouwe koeien enzo... :?:

 

Ja dat weet ik, maar wou alsnog weten of het alsnog komt of niet he.. ze zeiden iets over 1 juli 2012 nieuee belastingregels ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

EN die autoweek site heeft het alleen over 2012, daarna gaan ze nog meer geld verdienen en voeren ze het tekort hier aan.. dus reken maar dat een Passat TDI een 15ct gaat betalen

 

ik ben nog jong en rij VEEL rond toch gauw een 30000 tot 40000 km. p.jaar

 

30000x0.15=4500

40000x0.15=6000

das lekker ik ga denk maar gauw vagcom aanschaffen ken ik lekker km.standen terug draaien. verdien er toch bakken met geld mee straks :mrgreen:

 

ga denk maar een audi A6 3.0 tdi aanschaffen

Groeten

Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

das lekker ik ga denk maar gauw vagcom aanschaffen ken ik lekker km.standen terug draaien. verdien er toch bakken met geld mee straks

Dat gaat niet met vagcom :mrgreen:

 

 

haha moest zelf ook nog even twijfelen :embarassed: maak niet uit iets waarmee ik in ieder geval km. standen terug kan draaien haha

 

Groeten

Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor km heffing. Maar dan ook voor boeren, met een trekker die gemiddeld gewicht mag trekken, dus net als de gewicht schaal van e bewijs aanhalen.

Punt 1 Er rijd altijd een boer voor je wanneer je er niet omheen kan.

Punt 2 De mannen rijden tegenwoordig ook gewoon snel.

Punt 3 Als ze je tegemoed komen, is er 1 die de berm in moet.

Punt 4 Ze komen uit het land en jagen stront over het wegdek.

Punt 5 Ze mogen bijna alles trekken, als die het hebben kan, mag het erachter.

Punt 6 Ze komen ook door bebouwde kom, waar kinderen op fietsjes door het dorp gaan.

Voor de rest ,heb ik liever dat ze over de brandstof kosten halen, net als duitsland.

Dan reed ik weer diesel. Wie rijd verbruikt en betaald.

Klaar.

Maar die boeren mogen wel betalen, en loonbedrijf moet er 10% bij op betalen.

Heb er niks tegen, maar die dikke jongens waar zij mee aan komen vernielen meer in de weg, of gat in ozonlaag dan mijn vwtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor km heffing. Maar dan ook voor boeren, met een trekker die gemiddeld gewicht mag trekken, dus net als de gewicht schaal van e bewijs aanhalen.

Punt 1 Er rijd altijd een boer voor je wanneer je er niet omheen kan.

Punt 2 De mannen rijden tegenwoordig ook gewoon snel.

Punt 3 Als ze je tegemoed komen, is er 1 die de berm in moet.

Punt 4 Ze komen uit het land en jagen stront over het wegdek.

Punt 5 Ze mogen bijna alles trekken, als die het hebben kan, mag het erachter.

Punt 6 Ze komen ook door bebouwde kom, waar kinderen op fietsjes door het dorp gaan.

Voor de rest ,heb ik liever dat ze over de brandstof kosten halen, net als duitsland.

Dan reed ik weer diesel. Wie rijd verbruikt en betaald.

Klaar.

Maar die boeren mogen wel betalen, en loonbedrijf moet er 10% bij op betalen.

Heb er niks tegen, maar die dikke jongens waar zij mee aan komen vernielen meer in de weg, of gat in ozonlaag dan mijn vwtje.

 

+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

op kw hebben ze ook in Belgie.

Hebben ze soms hele rare vermogens...probleem is alleen dat ze na koop het ding gewoon tunen en klaar...

 

Maar het is eigenlijk wel verboden om te (chip)tunen in Belgie :mrgreen: , but who cares??

Link naar reactie
Delen op andere sites

op kw hebben ze ook in Belgie.

Hebben ze soms hele rare vermogens...probleem is alleen dat ze na koop het ding gewoon tunen en klaar...

 

inderdaar, maar daar is het verboden.

 

ooit had ik ergens gelezen dat het ook in nederland verboden was maar omdat ze zeggen ''zuiniger rijden'' mag het wel, klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

op kw hebben ze ook in Belgie.

Hebben ze soms hele rare vermogens...probleem is alleen dat ze na koop het ding gewoon tunen en klaar...

 

je wilt niet weten hoe de auto - en motorfabrikanten daarvoor bewust frauderen...

 

typerend voorbeeld: passat 2.0 tdi heeft hier ineens "maar" 136 PK ipv 140 (op papier dan wel te verstaan)

 

nog flagranter voorbeeld: mijn motor heeft 80 kW op papier, waardoor ik dus in de supersport categorie val en dus bijna dubbel zoveel verzekering betaal als wanneer het max 75 kW zou zijn. ik heb dus 'n cbr 600 f, en een cbr 600 rr kan je krijgen met papieren van 74 kW (terwijl die een extra kruiwagen vol PK's heeft tov de mijne)

 

En chippen (of éénder welke andere vorm van motortuning) mag dus niet in .be. Maar zolang ze op de keuring nog niet aankomen met 'n rollenbank, zal het natuurlijk blijven gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar neeeee, ze gaan dat hier toch nooit invoeren hoor, zo 'n rollenbanktest. En dit om volgende redenen:

 

* rollenbank kost geld, alsook personeel om 't te bedienen en als ze elke auto op de rollen moeten gaan zetten, duurt het allemaal nog langer...

* motoren verliezen na verloop van jaren hun vermogen, dus dan zou de wegenbelasting erop ook moeten omlaag gaan... gaat 'm net niet worden

* nog maar te zwijgen van de talloze veranderingen op de gelijkvormigheidsattesten/inschrijvingsbewijzen die er zouden aankomen...

 

neenee, laat ze nog maar wat doorslapen daar in brussel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden