Ga naar inhoud
  • 0

3B 1.8t zonder power niet kopen?


Boukedevoldere

Vraag

Hoi,

 

Binnenkort ga ik ook een trotse passat eigenaar worden. Het is alleen nog niet duidelijk welke. Keuze:

1.8 turbo variant 1997 260.000 km vandaag mee gereden

1.8 variant 2000 230.000 km ga ik morgen mee rijden

 

Ik heb veel gelezen op het forum over de sludge problemen bij de 1.8t. Vanochtend heb ik een proefrit gemaakt in de 1.8t :Hij was niet vooruit te branden! Ik had van mijn ouders een golf 1.6 (100 pK) geleend en die is veeel pittiger. 60.000 km eerder had de huidige eingenaar olie lampje en signaal bleek versleten krukaslagers. Bij VW is er een revisie uitgevoerd van het onderblok (2500,-) dus wellicht is hij daarna nooit goed geweest, of is het alleen een turbo die aan revisie toe is? De auto is verder heel netjes, blok is wel vettig. Geen sludge op de oliedop of pijlstok. Wat is jullie advies? is het verstandig om deze te laten staan? Hij is relatief goedkoop 2500,- maar als ik uiteindelijk met hele dure reparaties uitkom geef ik nu liever 1000,- meer uit voor een gewone 1.8 (ga daar morgen mee rijden)

 

Ik hoor graag van jullie

 

groeten Bouke

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wellicht even kijken of er iemand in de buurt is die VAG-COM heeft en de auto even wil uitlezen. Altijd interessant.

Kijk hier even voor de actuele lijst: viewtopic.php?f=126&t=23943

 

Een erg trage 1.8T kan veel oorzaken hebben, en een defecte turbo is er 1 van. Heb er zelf geen (turbo) maar als deze niet mee doet, dan wordt ie ook errruuug traag geloof ik.

 

Ik heb ook voor een dergelijke keuze gestaan (vage 1.8T, veel te goedkoop) en heb het toen niet gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden