Ga naar inhoud

Probeersel kleding-schoonmaak.


TheDeadDorkster

Aanbevolen berichten

Momenteel ben ik bezig met een interieurwissel bij een Passat TDI variant trendline uit 2001, en ben ik bezig om een hybrideinterieur te maken van het beige dat er origineel in zat, en een zwart dat ik op de kop heb weten te tikken. Bij de achterbank moest ik jammergenoeg het beige interieur uit elkaar halen om onderdelen te gappen voor het nieuwe en besloot ik dat ik maar dat ik de oude achterbank weg zou gooien en alleen de stof zou behouden om te verkopen.

 

Nu is er alleen maar een enorm probleem met het interieur (dat ik voor 3 maal niets in zweden verkoop). Het is smeriger dan smerig. Om die reden dacht ik:

 

Ik heb de stof nu los, en ik moet vandaag toch mijn kleren wassen, ik dan even goed dan maar proberen om de stof van de achterbank te wassen.

 

Dit werd het resultaat met 30 graden en vloeibaar wasmiddel. Ter vergelijking heb ik een smerig zitvlak van de achterbank ernaast gezet:

 

DSC00644web.JPG

 

Ik denk dat het na ongeveer 2-4 wasbeurten er weer goed uit zal zien.

 

Even een bonusvraag voor degene die zich geroepen voelen: Hoeveel km denken jullie dat dit interieur heeft gelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

textiel mag wel op 60 graden hoor

 

wat je beter kan doen is voordat het de wasmachine ingaat even inweken met APC verhouding 1:10 bij sterke vervuiling 1:4

 

sommige mensen krijgen dit al in 50.000 km voor elkaar :mrgreen: veel in en uitstappen in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik deed dit voorzichtig, je weet nooit in wat voor slechte staat het interieur is geweest eerst proberen en dan weten ;) Ik ben momenteel eigenaar nummer 11, en heb gezien dat er aardig wat is gebeund in deze auto ;) De vloer en bagage-matjes ontbraken, meerdere stukken plastic waren kapot, de ruiten hebben DHZ-ruitentint gezien, enz. Ik kan later wel een foto plaatsen van mijn hybride- zwart/beige trendline interieur ;)

 

Wat een mens niet doet om niet te geld te verdienen aan een goedkope TDI :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is stomen geen optie?

 

Stomen is geen optie aangezien het niet nodig is. De kosten om die bekleding in de wasmachine te stoppen en meerdere keren schoon te maken is niet eens 1 euro (als je alleen waspoeder moet betalen). Het werk dat eraan gebonden is maximaal 20 minuten voor het uit elkaar halen, en 20 minuten voor het vastzetten. De rest is eigenlijk maar wachttijd tijdens het wassen.

 

Maar ik vind het enorm leuk dat de bekleding zo enorm schoon werd door het alleen maar in de wasmachine te stoppen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Het loshalen van een volledig interieur duurt mogelijk een 30-40 minuten afhankelijk van hoe langzaam je werkt.

 

 

De bekleding zelf zit vastgeklemd, en kan je aardig makkelijk binnen een 20 minuten loskrijgen. Bij de rugleuning begin je dan eerst bij het slotmechanisme (de bekleding zit vastgeklemd), en haal dan alles systematisch los. Het duurt niet lang voordat je het werk onder de knie hebt. Het is echt kinderspel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal dan wel foto's maken, maar kijk niet gek op als het nog een tijd duurt...

Heb eerst nog een paar andere dingen aan de passat te doen en ook nog meerdere hobby's ook.

 

Mijn achterbankzitting is trouwens uit één stuk, dus misschien dat het daardoor moeilijker los te maken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden