Ga naar inhoud
  • 0

Goodyear F1 verslag (Page3)


vwdimipassat

Vraag

Ik ben toe aan nieuwe banden onder de auto.

Nu heb ik de continental sc2, Maar volgens de gegevens is het een band die toch wel snel slijt.

Ik heb nu de vredestein ultrac op het oog (zie fototje).

Volgens mij een goede band en relatief niet duur 101 euro per band (autobandenmarkt).

Mijn banden maat is 225-45-17 inch

Heeft iemand ervaring met deze band?

Of heeft iemand een beter alternatief?

 

Gr Dimitri

post-8268-1423824072,939_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Had hiervoor een Jetta uit 2007 met Dunlop 225/45 18" banden erop. Deze hebben ook een soort van V-profiel. Deze hoorde je behoorlijk goed.

Setje wat na 20.000 km kaal (achter). Had bij de aanschaf de auto niet laten uitlijnen waardoor hele erge cup-vorming ontstaan was.

 

hierna deze sportvelgen met conti sc2's gereden. Ik had hier veel meer plezier van, in ieder geval qua geluid. Deze waren bij de Jetta in ieder geval stiller dan de Dunlops. Qua slijtage kan ik er niet zoveel over zeggen, alleen dat ik nu ook conti winterbanden heb (235/40) en ze heerlijk rijden! Moet er alleen wel ff opletten dat de banden spanning vrij hoog is, aangezien dit een vrij brede band is, heeft ie de neiging om alleen de zijkanten van het profiel onder de wangen van de band te bereiden.

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Had hiervoor een Jetta uit 2007 met Dunlop 225/45 18" banden erop. Deze hebben ook een soort van V-profiel. Deze hoorde je behoorlijk goed.

Setje wat na 20.000 km kaal (achter). Had bij de aanschaf de auto niet laten uitlijnen waardoor hele erge cup-vorming ontstaan was.

 

hierna deze sportvelgen met conti sc2's gereden. Ik had hier veel meer plezier van, in ieder geval qua geluid. Deze waren bij de Jetta in ieder geval stiller dan de Dunlops. Qua slijtage kan ik er niet zoveel over zeggen, alleen dat ik nu ook conti winterbanden heb (235/40) en ze heerlijk rijden! Moet er alleen wel ff opletten dat de banden spanning vrij hoog is, aangezien dit een vrij brede band is, heeft ie de neiging om alleen de zijkanten van het profiel onder de wangen van de band te bereiden.

 

Groeten Foppe

 

Volgens mij heb jij het hier over de conti's maar een paar topic's terug gaf ik aan dat ik de keuze heb gemaakt voor de Goodyear Eagle F1 asymetric, ik snap dat het een beetje verwarrend is met de topic titel.

Maar ik dacht laat het je toch maar even weten.

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend auto opgehaald bij de garage met de 4 nieuwe banden eronder.

Nog niet echt veel km gemaakt ongeveer zo'n 40 km, Maar kan al wel zeggen dat ze merkbaar minder herrie maken als de conti sc2.

En de conti's waren zo goed als op (2mm over) dus de grip was ook merkbaar meer.

Als ik wat meer km's gerden heb zal ik hier nog eens een klein verslagje geven over de comfor van de banden.

 

Gr Dimitri

 

Ps. ik vindt het zelf ook erg mooie banden zal morgen even een fototje schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vanochtend auto opgehaald bij de garage met de 4 nieuwe banden eronder.

Nog niet echt veel km gemaakt ongeveer zo'n 40 km, Maar kan al wel zeggen dat ze merkbaar minder herrie maken als de conti sc2.

En de conti's waren zo goed als op (2mm over) dus de grip was ook merkbaar meer.

Als ik wat meer km's gerden heb zal ik hier nog eens een klein verslagje geven over de comfor van de banden.

 

Gr Dimitri

 

Ps. ik vindt het zelf ook erg mooie banden zal morgen even een fototje schieten.

 

Als de Goodyears 2mm hebben, maken ze ook meer geluid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na een paar honderd km gereden te hebben met de nieuwe goodyear F1 hier een klaein verslag.

De banden zijn erg stil en hebben veel grip in de bochten.

Door plassen rijden geeft weinig Aqua planning.

De auto gaat ook niet rollen in de bochten.

Dus naar mijn idee super banden voor deze prijs.

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zijn dat de F1 A-Symetric?

 

Best money can buy op het moment in het zomerbanden segment.

Op het audiforum rijden er ook al een aantal heel tevreden F1 klanten rond, zal ook mijn keuze zijn als ik nieuwe nodig heb.

 

 

Vorige pagina heeft hij aangegeven dat het inderdaad de a-symetric banden zijn. Dit wordt ook mijn keuze wanneer de Dunlop's op zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag net een nieuw setje lichtmetaal besteld compleet met Goodyear Efficientgrip. Dit is de concurrent van Michelin Energysaver, alleen Michelin levert deze band niet in de maat 225/45/17. Mijn keus was sowieso Goodyear geworden, kreeg advies om de Efficientgrip erbij te bestellen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden