Ga naar inhoud

Rammel / klonk rechtsvoor


allseth

Aanbevolen berichten

Hulp gevraagd!

Mijn Passat V5 variant model 2000 is mij een beetje aan het uitdagen.

Links en rechts zijn de draagarmen vervangen en nu heb ik de volgende problemen:

 

Als ik op een kinderkopjes weg kom dan rammelt er rechtsvoor iets zo extreem dat het lijkt alsof de schokbreker helemaal los in de auto hangt. De auto doet het ook al, maar dan minder hard en slechts een klonk, als ik expres een beetje lomp mijn koppleling in en uit laat gaan terwijl ik rijd. Ook als ik van sommige drmpels of parkeerplaatsen rijd. Alle arme.n en de schokbreker zitten vast. Er zit aan allebei de kanten nog een soort rubber op een spoorstang of iets degelijks die er slecht uitzien, maar volgens mij kan dit niet zo'n enorm gerammel tot gevolg hebben.

 

Dan krijg ik ook nog de mlding:Bremzbeslag prufen of zo iets. Remmen zijn nog 100%, ABS-sensor er al eens in en uit gehad en de remvloeistof is prima op niveau...

 

Na een paar keer remmen verdwijnt de gele melding in mijn dashbord.

 

Wie o wie heeft de oplossing??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rubbers zijn waarschijnlijk de terugslagrubbers met daaraan vast een plastic huls die de schokbreker beschermt tegen vuil, kan best zijn dat die los zit en het gerammel veroorzaakt. Heb je een foto van de ophanging met een uitgedraaid wiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Helaas heb je gelijk, ik ben wel met de hier verkregen info naar de dealer geweest. Deze wist alleen voorzeker dat het om de draagarmen ging. Waarschijnlijk zal hier ook wel iets mee mis zijn geweest anders zullen ze er niet aan beginnen. Ik bleef alleen last houden en het was nauwlijks aanwezig als er een vw monteur bij me in de auto zat. Nu heeft mijn vaste beun alleen een paar dagen de auto gehad en ineens voelde / hoorde hij wat ik bedoelde. Het bleek de motorsteun. Nogmaals dank voor jullie meedenken en geloof me dat ik er wat mee doe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden