Ga naar inhoud
  • 0

banden


dieter

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Pieter,

 

Het ligt eraan hoeveel je rijdt.

Indien je veel rijdt is dit geen probleem, de banden slijten dan eerder op dan dat ze uitdrogen.

Indien je niet veel rijdt dan dienen de banden eerder vervangen te worden doordat ze uitdrogen, dan door slijtage.

 

Het uitdrogen kun je zien door de scheurtjes aan de zijkant van de band.

 

Ikzelf heb nu banden van week 20 2006 onder mijn auto liggen en deze zijn nog goed. Ik rij niet zo veel en de profieldiepte is nu 4 mm.

 

Je moet even naar het prijsverschil kijken ten opzichte van een nieuwe band of het het waard is.

 

En ik zou geen risico nemen voor een paar tientjes het is immers je enige contact met de weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wel het zijn Continental Sportcontact3, en ik heb de prijzen opgezocht, ze gaan rond de 400 euro per stuk. Ik kan nu een set van vier nieuwe, met de stikkers er nog op, kopen voor 700 euro. Dus er is prijs verschil genoeg.

 

400 euro per stuk?? :shock: .............zijn ze een meter breed? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wel het zijn Continental Sportcontact3, en ik heb de prijzen opgezocht, ze gaan rond de 400 euro per stuk. Ik kan nu een set van vier nieuwe, met de stikkers er nog op, kopen voor 700 euro. Dus er is prijs verschil genoeg.

 

De prijs van 400 per stuk is wel heel sterk overdreven. Zal wel de Bruto marktprijs zijn waar iedereen nog eens ca 35% korting op krijgt. Netto markt prijs van deze band ligt rond de 215 euro

Heb even in de kwikfit online banden shop getest het plaatje hier onder zegt genoeg.

Als jij een overjarige nieuwe set voor 700 (gemonteerd) kunt kopen zou ik dat ook doen.

post-2559-1423824056,4243_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hé Dieter,

 

Heb je toevallig ook de produktiedatum van de "nieuwe" banden ??

 

Het komt namelijk vaak voor dat er tussen "productie > distrubutie > verkoop" van banden vaak een aantal maanden tot een jaar aan tijd zit.

 

De kans dat de "nieuwe" banden dus ook al een aantal maanden oud zijn lijkt me niet onaannemelijk. Naar mijn weten is het overigens zo in Nederland dat bandenleveranciers die zijn aangesloten bij de VACO, banden met een productiedatum tot 2 jaar oud alszijnde nieuw mogen verkopen. Of hiervoor in België sterngere regels zijn weet ik zo niet.

 

Wat betreft de "houdbaarheidsdatum" van een band, wordt door leveranciers vaak 6 jaar aangehouden. Dit met inachtneming van de meest extreme omstandigheden waarin een band zich kan bevinden, denk aan extreme hitte en kou en extreem slecht wegdek. Aangezien deze extreme toestanden zowel in België als in Nederland niet van toepassing zijn is de nominale levensduur van een band ongeveer 8 tot 10 jaar, afgezien van slijtage natuurlijk.

 

Er vanuit gaande dat de banden hoogstwaarschijnlijk toch binnen 4 jaar versleten zullen zijn lijkt het me logisch voor de set van €700 te gaan. In dit geval hebben de nieuwe banden in mijn ogen geen €200 meerwaarde.

 

Gr,

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden