Ga naar inhoud
  • 0

Moter regelapparaat statische storing


Dannydude1.8t

Vraag

Een vervelend probleem kreeg ik gisteren voor mijn kiezen met de Passat. :angry: Het moterstorings lampje op mijn dashboard begon te branden, aangzien ik erg bang ben voor die lampjes :? ben ik deze meteen uit gaan laten lezen bij de garage. deze wisten mij te vertellen dat er 3 storingen in stonden: 2 sporadische meldingen die gewist konden worden, niks ergs dus. de laatste storing was een statische die niet gewist kon worden en betrof mijn moter regelapparaat. Ze wilde dus mijn auto nog een hele dag bij de garage hebben om uit te zoeken wat het precies is, maar ik kon er vannuit gaan dat deze vervangen moest worden. :evil: Kosten à € 1000,- en dan heb ik het nog niet eens over het uitzoeken waar de storing vandaan komt en het arbeidloon voor het eventueel vervangen van het apparaat. dat was even slikken.

Ze vertelde me dat het eventueel kon liggen aan de tuning, dus ik denk garantie (of is dat te optimistisch) ik hoop er stiekem wel op anders wordt het een zure appel om doorheen te bijten.

Het gaat hierbij om een passat 3BG 1.8T uit 2003 met motercode: AWT

Ik hoop heel erg dat iemand mij kan vertellen dat het met een andere (goedkopere) oplossing geregeld kan worden. maar voor nu hou ik maar rekening met het ergste.

Ik hoor graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Laat hem eerst nog eens uitlezen bij een forumlid. Met de foutcode erbij weet iemand misschien wat het probleem is en wat een mogelijke oplossing is.

 

Of een motorregelapparaat echt 1000 euro kost weet ik niet. Denk wel dat deze ook gebruikt te vinden zijn voor minder geld.

 

Met tuning bedoel je chiptuning? LIjkt me sterk dat door andere tuning je regelapparaat stukgaat. Het kan wel zijn dat door de tuning eenfoute waard ontstaat en dat de foutmelding daarmee te maken heeft. Dan zou de-tunen een oplossing kunnen zijn.

 

maar vooralsnog kun je beter eerst bij een forumlid met vag-com op visite gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Laat hem eerst nog eens uitlezen bij een forumlid.

Ok dat zal ik eens doen. Ik heb hem trouwens al wel uit laten lezen bij van Mossel.

Daar kwamen de volgende codes uit :

18062 P1654 035

Storinggeheugen van

instrumentenpaneel afvragen

Sporadisch

 

16825 P0441 035

Tankontluchtingssysteem

Doorlaat verkeerd

Sporadisch

 

16985 P0601 035

Regelapp. defect

Statisch

 

ik weet niet of dit met VAG com is gebeurd maar misschien kan iemand hier iets mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met zoeken op de foutcode en ABT kwam ik deze tegen, is wellicht interessant: http://www.audiforum.nl/forum/vag-com/2 ... 5-a-2.html

Is zeer interresant! :D echter is het zoals ze in dat forum in de laatste post zeggen voor mij ook te laat. :cry: Ik val buiten de garantie periode. ik weet niet hoe het met jullie zit maar dit proeft als een smerig truukje van pon

 

nou.. zo te lezen even naar een tuner en de zaak opnieuw laten chippen..

Ik zal eens een afspraak gaan maken met een tuner. en dan misschien maar een chip op maat na de reparatie, garantie heb ik toch niet meer. altijd positief blijven.

 

Bedankt voor de reacties jongens! :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:D echter is het zoals ze in dat forum in de laatste post zeggen voor mij ook te laat. :cry: Ik val buiten de garantie periode. ik weet niet hoe het met jullie zit maar dit proeft als een smerig truukje van pon

Ach je zou in ieder geval een beroep op de dealer kunnen doen. Wie weet komen ze je tegemoet. En zo niet zou je er een pittig briefje richting Pon aan kunnen wagen. Al is het alleen maar om je hart te luchten. :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Altijd vervelend, van die lampjes die niet behoren te branden. Hopen maar dat je dit probleem met zo min mogelijk kosten kunt tackelen.

 

Btw: mijn zoon zag jouw auto staan tijdens z'n ritten als pizzabezorger. "Is een vette Passat, pa!". Is een autokenner, dus kun je als compliment oppakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Altijd vervelend, van die lampjes die niet behoren te branden. Hopen maar dat je dit probleem met zo min mogelijk kosten kunt tackelen.

 

Btw: mijn zoon zag jouw auto staan tijdens z'n ritten als pizzabezorger. "Is een vette Passat, pa!". Is een autokenner, dus kun je als compliment oppakken.

Ja heel vervelend :( ben er ook allerminst blij mee. En bedank je zoon maar voor het mooie compliment! :mrgreen:

maar zoals Mathijs al zegt moet ik het maar positief bekijken. ik kan nu namelijk wel voor een goede chip gaan.

al blijf ik er een rot gevoel aan overhouden :| en ik zit nog te twijfelen of ik dit niet hogerop ga spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het enige hogerop wat je kunt is op/met een ladder bij Pon

:lol: nou dan ga ik dat gewoon doen. Misschien wel met een batman of superman pak. Misschien dat dat dan de aandacht trekt en ze me geven wat wij allemaal willen. waardering terug voor de liefde die wij voor de auto's en het merk hebben! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer het regelapp. orgineel door abt getuned is , heb je er wel nog garantie op. Her is bekend bij ABT , Het regelapp. moet dan worden uitgebouwd , opgestuurd worden naar pon . Dan komt het ( orgineel ) terug bij de dealer , die hem opnieuw inleerd in de auto , dan wordt hij terug naar PON gestuurd , waar ze het weer opnieuw tunen . Er gaan wel een paar dagen overheen , de enige kosten die er zij , is het uit & inbouwen & inleren bij de dealer .Dus je hoeft GEEEEEEEEN nieuw regelapp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wanneer het regelapp. orgineel door abt getuned is , heb je er wel nog garantie op. Her is bekend bij ABT , Het regelapp. moet dan worden uitgebouwd , opgestuurd worden naar pon . Dan komt het ( orgineel ) terug bij de dealer , die hem opnieuw inleerd in de auto , dan wordt hij terug naar PON gestuurd , waar ze het weer opnieuw tunen . Er gaan wel een paar dagen overheen , de enige kosten die er zij , is het uit & inbouwen & inleren bij de dealer .Dus je hoeft GEEEEEEEEN nieuw regelapp.

Hmmmm, tsjaa waarom zou, zoals in het verhaal op het audiforum, pedro van Hartog Tuning het wel kunnen repareren en ABT het niet. Waarom denk ik daar nou niet eerder aan.

Thanks :mrgreen: !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou ja.. we zien wel.. als Danny van de dealer/Pon gratis een nieuwe ECU of reparatie krijgt(incl de tuning) is alles goed..

Juist! :-) ik ga eerst een kijken wat ze bij van mossel nog gaan doen voor me. en anders krijg ik maandag een telefoon nummer van de meneer bij PON die zorgt voor ABT tuning door heel nederland. (iets hogerop proberen mathijs ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden