Ga naar inhoud

Dhvangel

Members
  • Aantal items

    71
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Dhvangel

Profile Information

  • Plaats
    Tilburg

Overige

  • Vagcom
    Nee...

Dhvangel's Achievements

1

Community reputatie

1

Community Answers

  1. Bleek een loszittende slangklem bij het benzinefilter te zijn. Opgelost!
  2. Bedankt voor jouw reactie. Ga 'm zometeen op de brug zetten en alles eens goed nalopen.
  3. Ik heb een vreemd (...) probleem: als mijn Passat enkele dagen stil heeft gestaan en ik start 'm, dan lekt hij behoorlijk wat benzine wat vanaf de afdekplaat van het benzinefilter naar beneden stroomt. Tank vol of half leeg maakt niet uit. Filter, wat een half jaar geleden is vernieuwd, zit echter goed bevestigd, daar komt het niet vandaan. Als ik dan een stukje ga rijden dan 'verdwijnt' de lekkage. Gebruik ik de Passat dagelijks dan is er geen probleem. Motor loopt mooi rond, pakt goed op en stottert/hapert niet. Wat zou dit kunnen zijn?
  4. Is al opgelost. Bleek een tapeind iets verbogen te zijn. Nieuwe pakking ligt erop, zo dadelijk het deksel er weer op en we zijn weer klaar.
  5. Ola, ik ben bezig met het vervangen van de kleppendekselpakking van mijn 1.8T (APU). Nu stuit ik op het volgende probleem: alle bouten etc. zijn verwijderd en het deksel ligt 'los'. Maar als ik het wil verwijderen lukt dat niet. Ik kan het slechts een stukje omhoog bewegen en dan lijkt het ergens op te blokkeren. Ik heb rondom gekeken waar die blokkade zou kunnen zijn maar ik kan niks ontdekken. Iemand hiermee bekend en wat de oplossing kan zijn? greetz, Frank
  6. Tja Bert, wat te kiezen als brandstof, BP Ultimate of toch V-power? Op internet lees je allerlei meningen over deze premium brandstoffen. Grofweg verdeeld in twee 'kampen': "grote onzin, je bent een dief van je portemonnee" en "de toegevoegde additieven zijn wel degelijk werkzaam etc. ". Ik ben geneigd me bij het laatste 'kamp' te rekenen, alleen al vanwege het feit dat het blok van mijn Passat na bijna 15 jaar en 178.000 km nog steeds prima functioneert. Dat terwijl ik de laatste jaren voornamelijk korte stukjes rijd. Ik wil i.i.g. een brandstof die zorgt voor een, relatief, inwendig schoon blok. V-power is als ik het goed begrepen heb 97, BP Ultimate 98. Maakt dat verschil v.w.b. goed oppakken, rustige loop etc.?
  7. Matthijs en Bert, bedankt voor jullie reactie! Matthijs, een flush heb ik ook overwogen gezien de leeftijd en de km-stand. Ik heb echter van het begin af aan (nieuw gekocht) topkwaliteit / volsynthetische 5w30 longlife olie gebruikt, maar me wel gehouden aan de reguliere (dus niet longlife-)verversingstermijnen! Daarnaast heb ik altijd Shell getankt: vanaf het moment dat het beschikbaar was V-power. Gezien de additieven in zowel de gebruikte olie als de benzine gok ik er derhalve op dat het inwendig wel goed zit met het blok, wat trouwens nog geheel standaard is. Maar ik weet dat dat een aanname is... Zowel Den Bosch als, met name, Gilze is niet ver bij mij vandaan. Bedankt voor die tip Bert! Ik heb gezien dat de zwarte, matte lak van de as tussen de achterwielen op de verstevigings-hoekstukken af begint te bladderen en lichte roestvorming vertoont. Hoe is dat het beste (lees: duurzaam) te behandelen?
  8. Ola, binnenkort ga ik m'n Passat (1.8T, APU, 178.000, 10-'99 dus binnenkort 15!) voor 't eerst zelf een beurt(je) geven. Hij is nu onderhand een beetje te oud om 'm maar weer naar de garage te brengen, hoewel ik daar goede ervaringen mee heb (Tilburg-Bastianen Breda). Heb er laatst al een nieuw luchtfilter in geplaatst en wil nu de olie verversen incl. filter (het grotere filter natuurlijk). Bougies hoeven nog niet vervangen te worden. Wie heeft er tips voor mij om dit goed te doen? Heb overigens al vaak bij andere auto's zo'n beurtje gedaan, maar nog niet bij mijn Passat en wil dat het perfect gaat. Overigens, wie zouden jullie kunnen aanbevelen voor het vervangen van de distributieriem?
  9. Ben net gebeld door Van Mossel n.a.v. een enquête die ik had ingevuld. Deze was mij via mail toegezonden, je weet wel, zo'n klanttevredenheidsonderzoek. Men zei dat de pomp, die ze bij Pon besteld hadden, 'toch echt € 485,- ex. BTW kostte'. Ik gaf aan dat er pompen verkrijgbaar zijn van gerenommeerde merken die de helft kosten, en dat er dan nog teveel aan 'onderzoeks'- en arbeidskosten berekend zijn. Op deze wijze jaag je mensen weg bij de dealer, toch? De goede man zei dat hij 'begreep' wat ik zei (wat moet-ie anders zeggen?), maar dat zaken als 'originele onderdelen' en 'garantie' toch ook heel belangrijk zijn. Ik zei toen dat dat klopt, maar dat je hoe dan ook het prijsverschil van honderden euro's tussen bv. zelf doen en de dealer niet kunt verklaren. Echt veel had de man niet meer te zeggen. Ja, een 'korting' op een volgende beurt. Zei dat ik daar nog wel even over na zou denken. Het is denk ik crisis in de autowereld. Ik kan me zomaar voorstellen dat men bij Pon/de dealers redeneert: "ok, de klanten die nog komen berekenen we het volle pond, verdienen we tenminste nog iets". Maar niet meer over mijn rug.
  10. Hij is inmiddels gerepareerd. Ik heb overigens gebruik gemaakt van de 'mobiliteitsgarantie' van VW. Het afslepen en de huurauto (excl. uiteraard brandstofgebruik) voor max. drie dagen vallen hieronder en zijn dus kosteloos. Maar.....ik ben destijds verkast van de ene naar de andere dealer. Ik heb de auto gekocht bij Van Mossel in Tilburg (beter gezegd bij diens voorganger, Bongers), maar na enkele zeer slechte ervaringen met Van Mossel ben ik overgestapt naar Van Tilburg-Bastianen (TB) in Breda. Gewoon een goede dealer, die je bv. nooit wat probeert aan te smeren. Sterker, heb 't meegemaakt dat ikzelf aangaf dat het een en ander wellicht vervangen moest worden, om vervolgens te horen dat 'vervanging echt nog niet nodig is, kun je gerust nog een jaar mee rijden'. Verder onverwacht korting krijgen etc. Dat soort dingen. Maar goed, de mobiliteitsgarantie: bel je, dan krijg je een of andere juffrouw aan de lijn. Ik gaf haar duidelijk aan dat ik NIET wilde dat de auto naar Van Mossel zou gaan, maar naar TB. Je raadt 't al. Wie kwam de Passat afslepen, juist, Van Mossel. Had te maken met 'harde afspraken'. Ik kan me voorstellen dat ze als je stilstaat in Maastricht en vraagt om de auto naar Groningen te brengen ze daar niet in meegaan. Maar Tilburg-Breda, sjonge, wat een afstand... Als je het over service hebt, dan zou VW wat dit betreft nog eens goed moeten kijken naar die mobiliteitsgarantie.
  11. M'n Passat is naar de garage gesleept, en net belde men met de diagnose: kapotte brandstofpomp. Kosten voor vervanging: 715 Euro!!!!!!!!! Ik dacht 'what the f....!' Is dit een normale prijs!?
  12. Dhvangel

    1.8T start niet

    Ola, m'n Passat (1.8T APU, Variant, 1999, 170.800 km) heeft me pot@%#^!$ bijna 14 jaar niet in de steek gelaten, maar vandaag...jawel, hij start niet meer. Hij 'draait wel rond' maar slaat niet aan. Monteur erbij van een VW-dealer, maar die kon het zo 1-2-3 niet vinden. De motor krijgt wel brandstof, althans, de brandstofgalerij; dat is gecontroleerd door de aanvoerslang boven de galerij ff los te draaien. Benzine genoeg zo te zien. Vervolgens getracht m.b.v. een powerpack te starten, ook niks. Iemand een idee?
  13. Bedankt Alle, heb een offerte aangevraagd. Ben benieuwd.
  14. Bedankt Steven, Alle, de zitting heeft geen verwarming. De gehele stoel moet ff aangepakt worden. Is het dan financieel nog aantrekkelijk om bij de dealer verse vulling te halen? greetz Frank
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden