Ga naar inhoud
  • 0

trillend lichtbeeld bij stationair toerental


ik

Vraag

wie weet wat je kan doen aan een trillend lichtbeeld (van de koplamp) van een 3bg 130 pk tdi (apr 2002)? ik heb dit aan mijn dealer gevraagd, deze kan er niets aan doen, heeft het doorgespeeld aan PON en die zegt doodleuk: nieuwe koplampen monteren; de latere generatie heeft hier geen last van (dit klopt; door een aanrijding is er al een koplamp vervangen en die trilt niet). daar ik geen zin heb om een goede koplamp weg te gooien, hulp gevraagd. ik irriteer me wel aan dat bibberende lichtbeeld. :x het is over bij verhoogd toerental.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dempertjes zal idd niks uithalen omdat je binnen werk trilt.

 

Als je met je handen er goed bij kan kijk eens of je speling voelt in het binnen werk...

 

Volgens mij moet je bij de 3BG de bumper eraf halen om de lamp los te halen dus das wel wat veel werk alleen om te kijken.

 

Heb je gekeken of je de lampjes goed vast hebt zitten en ook goed om ?

(jah heel stom maar eerst alles uitsluiten voordat je gaat uitwisselen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de complete bumper eraf halen is ook datgene wat mij tegenhoudt om zelf de koplampunit te demonteren en te zoeken zonder dat ik weet of er een oplossing bestaat. er zijn al diverse soorten nieuwe lampen in gegaan (standaart wit, all-weather en nightgide=de beste/mooiste), maar bij allemaal bidderend lichtbeeld bij stationair toerental. zoals al geschreven, bij nieuwe, vervangen koplampunit geen vibratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke dempertjes hebben we het over ?

 

Ik had met mijn 3BG ook trillende koplampen, de modificatie (kunstof plaatje dat boven in de unit wordt gedrukt) was bij mij wel de oplossing. Op de een of andere manier wordt daarmee ook het trillen van het binnenwerk minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet niet wat voor dempertjes, de dealer zegt dat ze hebben geprobeert dmv "dempertjes" het binnenwerk stil te krijgen, maar dat lukte niet. toen hebben ze contact gezocht met PON en die had ook geen oplossingen (behalve vervangen). wat voor modificatie heb je toegepast, hoe moet ik mij dat voorstellen: stukje kunstof er tussen klemmen en klaar? dan werkt toch ook je hoogte-verstelling niet meer omdat je het binnenwerk klem zet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die blokjes passen precies in een gat aan de bovenkant van het koplamphuis, waar ze precies klemmen weten ik niet, maar de hoogteverstelling blijft natuurlijk gewoon werken.

 

Vraag anders de dealer even, misschien bedoelen ze met dempertjes wel die blokjes en was het in jouw geval niet afdoende....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3BG heeft toch dezelfde bumper als de 3B??

Heb bij mijn 3B de units gewoon kunnen demonteren zonder de bumper te demonteren,zit hier zoveel verschil in?

 

De koplampunits van een 3BG zijn uit 1 stuk, dus knipperlichtunit(hoek) zit bij een 3BG aan de rest van de koplamp vast. De bumper, spatschermen en motorkap(en ophangpunten) zijn wezenlijk anders dan bij een 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De "spie" heb ik bij mij ook gemonteerd en het trillen is met ongeveer 99% afgenomen. Het onderdeelnummer is: 3B0 941 042 kost ongeveer € 0.65.

 

Groeten Eric

 

Hi B5-5racer,

 

Kun je uit leggen hoe en waar je die spie precies hebt gemonteerd, misschien heb je er wat foto's van of kun je die nog maken. Zouden veel passat rijders blij mee zijn denk ik!!!!!!Want het is een kwaal van de Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn auto trillen de koplampen bij stationair lopende motor (harder) wanneer ik de rempedaal indruk. Eigenlijk trillen de koplampen dan niet maar fluctueert de intensiteit van het licht. Heeft dat niet te maken met de condensator of een te "zuinig" afgestelde stationair stand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb spie/blokjes laten monteren bij beurt, geen effect. (ben diep triest).

zal er dus mee moeten leren leven, nieuwe koplamp kopen of hopen dat er iemand tegen aan rijdt. beide laatste opties vallen voor mij af. :cry:

de levensduur van de H7-night-gide lampen is 1 op 2 (2 lampen in trillende koplamp op 1 lamp in stilstaande)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden