Ga naar inhoud

2.0 liter benzine motor 2001 goed of niet goed??


beetle73

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ben al geruime tijd op zoek naar een passat,nu ben ik er 1 tegengekomen met een 2.0 liter benzine motor met 116 pk.

 

Zijn deze motoren betrouwbaar of heeft deze motor kwaaltjes????

 

En bij welke stand moet de distributie riem vervangen worden?

 

Ik hoop dat iemand mij hier andwoord op kan geven.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

In dit topic kun je alle zwakheden van de verschillende Passats vinden.

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=141&t=26908

 

o.a.:

3BG, 2.0 20V (motorcode ALT)

- hydraulische nokkenasverstelling defect, soms ratelend geluid tijdens starten.

 

Distributie is geloof ik tot bj2004 elke 90.000km en na bj2004 elke 120.000km (correct me if i'm wrong)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor is wel betrouwbaar en heeft weinig kwaaltjes, als je de zoekfunctie gebruikt kun je van alles vinden over deze motor. Distributieriem behoort vervangen te worden bij 90.000km

 

Het is op dit forum gebruikelijk dat je je even voorstelt in "Ik ben en ik rij" :wink: Dit word altijd zeer gewaardeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olieverbruik is niet zomaar op te lossen, dat betekend een (kleine) revisie waarbij zuiger/schraapveren worden vervangen, mij is verteld dat de combinatie van materialen niet helemaal optimaal is waardoor de huidige veren nooit goed "inslijten" in het motorblok. Mijn 2.0, ook uit 2001, verbruikt ook olie; ik moet er ongeveer een liter per 5000km bij gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ok, zal er op letten .

 

En inderdaad de uitlaat pijp moet niet als een diesel geroet zijn. ( tenminste zo stel ik me dat voor)

 

Maar door het olie verbruik krijgt de motor dan ook een verhoogde carterdruk..wat ik mischien wel kan controleren door peilstok tijdens een draaiende motor eruit te trekken.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2.0 20V rijd ik sinds maart dit jaar en ben er heel tevreden over!

Ondanks ik vrij veel korte ritjes maak, valt 't olieverbruik mij mee: 1 liter per 10.000 km. Ook volgens de dealer is dit niet verkeerd. Kwestie van bijhouden.

Het verbruik valt mij ook mee. 1 op 12 bij lekker doorrijden en 1 op 14 tijdens langere ritten (ja, er zijn zuiniger auto's, maar rijden die ook zo lekker? :mrgreen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat klinkt wel goed..........en inderdaad rijden deze zuinige autotjes zo lekker als de iets meer nemende passat..hahah

 

Maar ik had pech want ik ging gisteren heen om een passat te bekijken..was ik in dat dorp aangekomen,kwam ik de passat met groene platen tegemoet rijden....werd dus net proef in gereden.......na 20 min gewacht te hebben ben ik bij de garage weggegaan....alle advertenties zijn verwijderd.....dus verkocht...........dus ga ik even lekker verder kijken....

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

!

Ondanks ik vrij veel korte ritjes maak, valt 't olieverbruik mij mee: 1 liter per 10.000 km.

De korte ritjes zorgen juist voor een ogenschijnlijk gering olie-verbruik.

Er komt veel vocht bij de olie door de korte ritjes dus op de peilstok zie je gewoon een goed niveau.

En door de korte ritjes rij je relatief veel kilometers met koude dikke olie.

Met dikke olie is het verbruik minder dan met dunne warme olie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden