beetle73 Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Hallo iedereen, Ben al geruime tijd op zoek naar een passat,nu ben ik er 1 tegengekomen met een 2.0 liter benzine motor met 116 pk. Zijn deze motoren betrouwbaar of heeft deze motor kwaaltjes???? En bij welke stand moet de distributie riem vervangen worden? Ik hoop dat iemand mij hier andwoord op kan geven. Alvast bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thomas Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Hallo, In dit topic kun je alle zwakheden van de verschillende Passats vinden. http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=141&t=26908 o.a.: 3BG, 2.0 20V (motorcode ALT) - hydraulische nokkenasverstelling defect, soms ratelend geluid tijdens starten. Distributie is geloof ik tot bj2004 elke 90.000km en na bj2004 elke 120.000km (correct me if i'm wrong) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gert-Jan Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Staan bekend om hun behoorlijk olieverbruik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RichardBron Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Motor is wel betrouwbaar en heeft weinig kwaaltjes, als je de zoekfunctie gebruikt kun je van alles vinden over deze motor. Distributieriem behoort vervangen te worden bij 90.000km Het is op dit forum gebruikelijk dat je je even voorstelt in "Ik ben en ik rij" Dit word altijd zeer gewaardeerd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beetle73 Geplaatst 28 december, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Het betreft hier geen 20 klepper. En het olie verbruik is dan ook op te lossen?? gr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rvarkelen Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Olieverbruik is niet zomaar op te lossen, dat betekend een (kleine) revisie waarbij zuiger/schraapveren worden vervangen, mij is verteld dat de combinatie van materialen niet helemaal optimaal is waardoor de huidige veren nooit goed "inslijten" in het motorblok. Mijn 2.0, ook uit 2001, verbruikt ook olie; ik moet er ongeveer een liter per 5000km bij gooien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beetle73 Geplaatst 28 december, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 ok, Maar om hier achter te komen zal de enige optie wel km's maken zijn....?? gr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thomas Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Inderdaad. Of je dealer moet een hele lange proefrit van 5000km goed vinden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beetle73 Geplaatst 28 december, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Hahahahha ja en dan ook nog vragen om benzine geld........ Maar nu moet ik een keuze gaan maken........morgenvroeg de auto bekijken en proefrijden of overlaten gaan... ivm kans op olie verbruik,,,!! Iedereen bedankt die gereageert heeft... gr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Twanzel Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Kijk ook even goed of je uitlaat zwart ziet, en kijk in de vakjes achterin of de vorige eigenaar olie meenam, dus: -kannetje olie en of trechters. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel986 Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Enige minpunt is idd olie verbruik, maar als het 1 liter op 5000 km zou zijn zou ik er me niet druk om maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beetle73 Geplaatst 28 december, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Hallo, Ok, zal er op letten . En inderdaad de uitlaat pijp moet niet als een diesel geroet zijn. ( tenminste zo stel ik me dat voor) Maar door het olie verbruik krijgt de motor dan ook een verhoogde carterdruk..wat ik mischien wel kan controleren door peilstok tijdens een draaiende motor eruit te trekken. gr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sander101 Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Mijn uitlaat is ook zwart dat krijg je na 6 jaar en 180dkm. Ik heb een 1.8T ook een leuke motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
GJ&H Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 verbruikt zo'n 2 liter niet veel benzine? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ahp78 Geplaatst 28 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2009 Heb er zelf ook een gereden en vond het een erg fijne bak. Olieverbruik vond ik niet bijster bijzonder. Verder niet erg veel aan gehad moet ik zeggen en rond de 210.000 heb ik hem maar weg gedaan. Was een fijn ding. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Klays Geplaatst 29 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2009 Mijn 2.0 20V rijd ik sinds maart dit jaar en ben er heel tevreden over! Ondanks ik vrij veel korte ritjes maak, valt 't olieverbruik mij mee: 1 liter per 10.000 km. Ook volgens de dealer is dit niet verkeerd. Kwestie van bijhouden. Het verbruik valt mij ook mee. 1 op 12 bij lekker doorrijden en 1 op 14 tijdens langere ritten (ja, er zijn zuiniger auto's, maar rijden die ook zo lekker? ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beetle73 Geplaatst 30 december, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2009 Ok dat klinkt wel goed..........en inderdaad rijden deze zuinige autotjes zo lekker als de iets meer nemende passat..hahah Maar ik had pech want ik ging gisteren heen om een passat te bekijken..was ik in dat dorp aangekomen,kwam ik de passat met groene platen tegemoet rijden....werd dus net proef in gereden.......na 20 min gewacht te hebben ben ik bij de garage weggegaan....alle advertenties zijn verwijderd.....dus verkocht...........dus ga ik even lekker verder kijken.... gr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
keek Geplaatst 30 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2009 !Ondanks ik vrij veel korte ritjes maak, valt 't olieverbruik mij mee: 1 liter per 10.000 km. De korte ritjes zorgen juist voor een ogenschijnlijk gering olie-verbruik. Er komt veel vocht bij de olie door de korte ritjes dus op de peilstok zie je gewoon een goed niveau. En door de korte ritjes rij je relatief veel kilometers met koude dikke olie. Met dikke olie is het verbruik minder dan met dunne warme olie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten