Ga naar inhoud
  • 0

Welke winterbanden voor in de sneeuw?


Marco456

Vraag

Ik heb al is op de ANWB site gekeken maar dat kwam ik niet echt uit.

 

Moet er nu wel of geen sneeuw vlokje op je winterbanden staan om mee naar oostenrijk te rijden?

En wat is de minimale profiel dikte, 4 mm?

 

ik heb nu deze voldoen die?

 

Merk Maxxis WinterMaxx

Ik heb nu M+S kanden is dat voldoende zie ook de foto's:

post-4299-1423823935,0094_thumb.jpg

post-4299-1423823934,7438_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De banden moeten in duitsland voorzien zijn van het MS-teken of van een sneeuwvlokje. Verder moeten ze minimaal 4 mm profiel hebben, anders riskeer je een behhorlijke bekeuring. Het is dan ook nog maar de vraag of je verder mag rijden.

Dit is dan ook de reden dat ik vandaag een bijna nieuwe set gekocht heb. Restprofiel van de huidige banden is nog 4,5 en 6,5 mm en met name de 4,5 mm vind ik te weinig in de echte sneeuw.

Jouw banden hebben het keurmerk, alleen het profiel weet ik niet. De banden op zich zijn ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Winterbanden met <4mm profiel hebben geen werking, ze zijn op best nog goed maar niet meer als winterband.

De lamellen in de band zijn niet meer diep genoeg en kunnen zich dus niet meer vast grijpen in de sneeuw of modder.

Vandaar dat geadviseerd worden winterbanden te vervangen bij <4mm.

 

Maxxis zegt mij niets, maar ik ga liever voor een goede merk band ipv 'wabbie babbie' banden.

Goedkoop is duurkoop, het gaat wel om je veiligheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Veiligheid staat bij mij ook voorop. Vooral de sneeuw induiken met het hele gezin in de auto, dan wil ik alleen maar goede winterbanden onder de auto. :wink:

Gelukkig kun je via internet voldoende winterbanden testen vinden, o.a. ANWB en ADAC.

Om dan niet al teveel te betalen voor de best geteste winterbanden is het nogmaals raadzaam om het internet af te struinen en op zoek te gaan naar de winnende winterband bij de goedkoopste bandenboer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden