Ga naar inhoud

dan ook maar S6 dagrij in passat 3C


wulfke

Aanbevolen berichten

Nadat ik hier al enkel geslaagde S6 mod's zag voorbijkomen begon het voor mij toch ook te jeuken.

en bij deze heb ik er ook eens werk van gemaakt.

heb dus via een duitse site een set S6 dagrijunits gekocht en een stuurmodule.

Met de stuurmodule die ik heb gekozen heb je dus de functie dat de S6 units gaan dimmen wannneer de dimlichten ontstoken worden.

een extra comming home functie zit ook in de sturing geprogrammeerd. Dus na het uitschakelen van het contact zullen de Units nog 30 seconden verder blijven branden en daarna doven.

 

Na alles een beetje bekeken te hebben ben ik dan gestart met het aanpassen van de grillepanelen. Was knap lastig dat passend maken. ook had ik de info van Mocca CB overgenomen en ook geopteerd om de ophangpunten van de originele mistlichten te gebruiken om de S6 units te monteren.

Daarna heb ik dus een beugel gemaakt op de units te kunnen bevestigen aan die ophangpunten

ziet er ongeveer zo uit

 

DSCN2799.jpg

DSCN2801.jpg

 

en gemonteerd op de units

DSCN2805.jpg

DSCN2806.jpg

 

Bij het monteren van de rechtse unit zit je met de pomp van het ruitenwisser vloeistof reservoir en daarom is het nodig een stuk van de unit weg te nemen. Daarna is de opening gewoon terug dichtgekit

DSCN2802.jpg

 

daarna konden de units gemonteerd worden

(auto is een beetje smerig, nog geen tijd gehad voor een poetsbeurt)

 

DSCN2807.jpg

DSCN2808.jpg

 

het elektrisch aankoppelen zal nog niet voor direct zijn omdat ik nog alles een beetje aan het uitdokteren ben waar ik de signalen vandaan moet halen. ook moet ik nog kabelschoentjes bij de dealer halen om in te kunnen pluggen in de originele fusebox. als het werkende is post ik wel de updatefoto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik vind dit een mooie sjieke mod 8-) keep us posted

 

zal ik doen .

 

nog wat info voor de liefhebbers

 

de set heeft 295 eur gekost incl btw en verzending naar België

de set bevat dan 2 S6 dagrijunits en de stuurmodule "Modul 1.1 Co/Ho Set" (dit met bedrading, connectoren incl.)

4_0.jpg

 

 

het aanpassen van de grillepanelen is knap lastig en je moet er zeker de gedachten bij houden zodat er niet teveel materiaal word weggenomen. je begint het beste met de uitslijpen van de achterzijde en daarna de bovenkant zo dicht mogelijk wegslijpen tot tegen het platte vlak. als je dit hebt gedaan zit je nog met de onderkant waar de unit op rust en die moet ook bijgewerkt worden. beste dat je kan doen is een mal maken van papier of karton en teken daar dan de kromming van de unit op af en knip dan uit. dan leg je de mal op het onderste plat vlak van de rooster (plat vlak waar de unit op rust) en teken dat af met potlood ofzo.

Daar waar de lijn dan is kan je wegslijpen, zo krijg je de beste pastvorm.

 

om de unit te kunnen bevestigen op de originele mistlichtpunten moet er ook een stuk vanuit de bumper worden weggeslepen. omdat de mistlichtbevestiging een verbinding heeft tussen het onderste deel van de bumper en een deel erboven. ook aan de zijkant van de bumper moet er materiaal worden weggehaald maar let op dat je niet te ver gaat anders is dit niet meer weg te werken met het grillepaneel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wulfke.... Join The Club !!! :D:D:D

 

Netjes gedaan, hoop dat je net zo tevreden bent als ik met mijn Mod!

 

kan ik maar pas over oordelen als het geheel een beetje werkende is. Moet het elektrisch nog een beetje aansluiten

jij kan mij misschien helpen,

 

ik ben even aan het meten geweest voor de pinbezetting van de koplampstekkers omdat op de module dus het + signaal moet komen van het stadslicht zowel links als rechts. ( zo kunnen de drl's ook gebruikt worden als parkeerlicht)

En ook omdat het stadslicht eruit gehaald moet worden wanneer er dagrijlicht gevoerd wordt.

dus ik zoek het stadslicht signaal, zowel de + als de massa omdat het stadlichtlampje vervangen moet worden door weerstanden omdat er anders foutmeldingen ontstaan van de lampcontrole.

 

heb jij de pinbezetting van de koplamp?

kom na het uitmeten even dit resultaat uit,

(NC = not connected)

pin 1 = hoogteregeling koplamp ?? (Zwart/rood)

pin 2 = hoogteregeling koplamp ?? (bruin/wit)

pin 3 = hoogteregeling koplamp ?? (bruin/zwart)

pin 4 = NC

pin 5 = massa dimlicht (bruin)

pin 6 = + dimlicht (geel/zwart)

pin 7 = massa groot licht en stadslicht (bruin/zwart)

pin 8 = + groot licht (wit/zwart)

pin 9 = NC

Pin 10 = + stadslicht ( grijs/zwart)

 

kan iemand deze bovenstaande info bevestigen dat deze ok is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wulfke,

Welkom bij de DRL-club. De inbouw ziet er goed uit. Als het werkt zal de omgeving opkijken. Wacht op je foto's.

Jeroen

 

thx maar bij jou is het nog wat meer apart met de R36 look er bovenop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit.... nu nog licht laten geven!

 

Vind dit 1 van de beste mods voor een 3C

 

idd, de drl's laten zich redelijk passend aansluiten bij de bumper van de 3C er daarom is dit ook een zeer geslaagde mod

maar de "bieg" mod is ook zeker een aanrader hoor :) , heb ze nu allebei :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

pinbezetting van de koplamp?

kom na het uitmeten even dit resultaat uit,

(NC = not connected)

pin 1 = hoogteregeling koplamp ?? (Zwart/rood)

pin 2 = hoogteregeling koplamp ?? (bruin/wit)

pin 3 = hoogteregeling koplamp ?? (bruin/zwart)

pin 4 = NC

pin 5 = massa dimlicht (bruin)

pin 6 = + dimlicht (geel/zwart)

pin 7 = massa groot licht en stadslicht (bruin/zwart)

pin 8 = + groot licht (wit/zwart)

pin 9 = NC

Pin 10 = + stadslicht ( grijs/zwart)

 

kan iemand deze bovenstaande info bevestigen dat deze ok is?

 

iemand gegevens of pinbezetting van de koplamp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen nog wat aan het rondneuzen geweest en toevallig deze gevonden

 

6164_uni-187-188.jpg

6320_uni-187.jpg

slimline_specs.jpg

 

6165_uni-187-188_2.jpg

SlimLine LED daydriving lights

These LED daydriving lights are bent for perfect OE-Look install. Shown above on a Golf 6, on which these lights fit perfectly into the OE-bumper side vents.

 

A great alternative to the S6-daydriving light conversion: OE-Look for less money and easier install. But this LED system has OEM quality and is made under the same strict guidelines for quality.

 

5 LED´s per light, universal, comes in a set of 2 with all install hardware, instructions, harnesses, 2 voltage regulators and fuses. The regulators also allow the lights to automatically dim when the headlights come on (just like the OEM ones work) they also give 2 options for function: Daytime running light with auto dim or just the dim standing light. The choices for operation hookup are amazing.

 

ECE and SAE approval

Measurements: 20cm long, 5cm wide, 2cm high

 

These are universal lighting pieces, they can be installed where ever the installer chooses to mount them and on nearly every model car, not just VW and Audi.

 

Super bright LED´s with individual reflectors per LED gives amazing range in daylight and at night are instant head turners. Metal casing body with heat-sinks and all OEM style connection plugs. Full photo instruction manuals with wiring diagrams and everything you need to install. The LED light is "white" not the cheap looking blue tint LED versions sold elsewhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier van mijn inbouwer ergens een lijste liggen met alle bezettingen en de aansluitingen waarop de drl aangesloten moesten worden, maar kan het begot niet meer vinden.... :angry:

 

Mijn vrouwtje gaat er ook eens achter kijken, ik hoop dat ik ze snel vind zodat je er iets aan kunt hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier van mijn inbouwer ergens een lijste liggen met alle bezettingen en de aansluitingen waarop de drl aangesloten moesten worden, maar kan het begot niet meer vinden.... :angry:

 

Mijn vrouwtje gaat er ook eens achter kijken, ik hoop dat ik ze snel vind zodat je er iets aan kunt hebben...

 

thx Tom, kijk je vrouw eens diep in de ogen en dan komt het wel goed, (of misschien juist niet dan? :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen wat verder geklust en bedrading getrokken en koplampen nog eens uitgemeten.

 

bij de meting kom toch nog altijd uit bij pin 10 dat dit de + is van het stadslicht (zal dan ook wel zo zijn denk ik)

zowel links als rechts enkel links is dit de draad met kleurcode grijs/zwart en rechts is dit dan grijs/rood.

 

enfin,

heb ondertussen de bedrading getrokken naar de drl units en omdat ik de units er niet meer uit wou doen (zitten nu zo perfect gemonteerd, ze kunnen er wel uit maar laat ze toch liever zitten) heb ik de grille moeten demonteren en de rechter wielkast om zo tot bij de rechtse drl te geraken (man wat een weinig plaats heb je daar rechts ivm ruitensproeierresevoir)

--> grille demonteren 6 torx schroeven bovenaan en 2 onderaan en dan gewoon uitklikken (voorzichtig onderaan, zit nog vastgeklikt met 2 clips en zouden kunnen afbreken bij hardhandig gebruik)

 

linkse drl aansluiten ging vlot en daar kan je heel gemakkelijk bij van langs de motorruimte

Een ander deel van de bekabeling moet aan de fusebox binnenin de wagen terechtkomen om daar de + signalen op af te takken. Daarvoor moet de bekabeling door de doorvoer van motorruimte naar interieur van de wagen. hiervoor moet de batterij gedemonteerd worden en ook een deel van de batterijhouder.

de batterij zit vast onderaan op de voet van de batterij met een plaatje dat is vastgeschroefd met een bout (sleutel 13)

als de batterij eruit is kan je gewoon de randen van de batterijhouder eruit klikken en daarmee heb je al voldoende ruimte om tot aan de doorvoer te geraken.

DSCN2809.jpg

 

De stuurunit van de drl's is met behuizing en laat ik in de motorruimte

DSCN2810.jpg

 

na het doorvoeren van de bedrading kom je aan de voetruimte terecht (bestuurderskant)

DSCN2815.jpg

hiervoor kan je best de plaat (waar de stekker zit voor de diagnose) die erboven zit losmaken.

DSCN2811.jpg

--> plaat losmaken: 3 torx vooraan de plaat en de rest is uitklikken (links zit deze in een uitsparing, rechts zit deze over een asje geklikt)

 

dan kan er worden aangesloten in de originele fusebox maar dat is voor later omdat ik de originele pennen nog niet heb om in te klikken in de fusebox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb al eens voorlopig ( bedrading rechtstreeks op batterij en signalen simuleren) het boeltje uitgetest en werkt prima

 

zit dus zo

contact aan --> drl's aan op volle sterkte (en ze schijnen echt fel man)

standlichten aan --> drl's gaan "gedimd" over naar 30% lichtsterkte (wil zeggen met gedimd dat deze zachtjes naar hun 30% gaan en niet ineens van alles naar 30%)

standlichten terug uit --> drl's gaan terug "langzaam" naar volle sterkte

contact uit--> drl's blijven nog 30 sec aan en daarna dimmen ze langzaam naar 0%

parkeerlicht links/rechts aan --> drl links/rechts gaat aan op 30%

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden