Ga naar inhoud
  • 0

resterende kilometers-teller..


AryX

Vraag

Hey allemaal,

 

Ik vind iets raar in mijn Passat.

Ik heb natuurlijk de meter die aangeeft hoeveel km ik nog kan rijden met de huidige brandstof.

Nu ben ik laatst gaan tanken toen die nog maar 20km aangaf. Ik heb toen 49 liter getankt. Nu las ik dat mijn tankinhoud 68 liter is.

geeft ie bij jullie dan ook veel sneller aan dat je moet tanken terwijl er nog ongeveer 20 liter over is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

de resterende afstand wordt mede bepaald door het gemiddelde verbruik op dat moment. Als je bv met een koude motor rijdt, geeft de auto aan dat je nog veel minder km te gaan hebt dan met evenveel brandstof bij een warme motor. Als ik lekker zuinig rijd, gaat het aantal resterende kilometers zelfs steeds verder omhoog, terwijl de tank leger raakt.

 

Als ik mn Passat helemaal aftankt (met de ontluchter ingedrukt) krijg ik er trouwens 58 liter in en dan issie dus écht vol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Snap dan niet waarom ik er maar 49 liter in kreeg en ik doe ook altijd echt tot het uiterste vullen :?

 

als je in de vulopening kijkt, zie aan de linkerkant een zwart palletje. Duw dat maar eens naar binnen, dan hoor je een duidelijk sissend geluid de eerste keer. Dat is namelijk de ontluchtingsnippel van de tank, als je die met de tankslang ingedrukt houdt, past er zomaar 5 tot 6 liter extra bij.

 

zie ook bv : http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=7 ... vol+tanken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb toch andere ervaringen met de grootte van de tank bij mij komt het regelmatig voor dat ik ruim 70 liter en ingeperst krijg ik rij ook heel lang door dat wel als hij aangeeft dat er getankt moet worden het bekende lampje dan kan ik met mijn bolide nog 150 km rijden en normaal gaat er wel 69 liter erin een keer mee gemaakt dat er bijna 71 in ging maar toen was hij ook helemaal leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden