Ga naar inhoud

IJsland Grijs...maar welke bekleding...?


Carpcore

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

Kleuren en combinaties zijn en blijven heel persoonlijk ( en dat is soms maar goed ook...), maar soms is een beetje hulp niet verkeerd.

Zo ook nu: Ik ga deze week een nieuwe VW Passat Variant Comfortline bestellen. Helemaal super, want ik rijd al jaren Passat met veel plezier. Echter;

Ik zit een beetje te twijfelen over de kleur bekleding.

 

Zoals gezegd heb ik min of meer voor de kleur IJslandgrijs pareleffekt als exterieur gekozen.

Nu wilde ik wel eens een lichter interieur kiezen en heb dan de keuze uit Classic Grey of Latte Machiatto.

 

Het is vervolgens heel lastig om deze combinatie bij een dealer te bekijken, want bijna alles is zwart interieur wat de klok slaat. Grotendeels ook wel begrijpelijk.

 

Ik was benieuwd of er leden zijn die, al is het uiteraard voor ieder een persoonlijke smaak, mij misschien wat op weg kunnen helpen. Misschien eigen ervaring of foto's?

 

Of misschien moet het toch weer zwart worden....?

 

 

Alvast dank voor de reacties.

 

Gr. Rien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rien,

 

Welkom op dit forum.

 

Mijn Passat Variant heeft dezelfde kleur. Welliswaar had ik anderhalf jaar geleden Blue Graphite besteld, maar die kleur ging er na de bestelling helaas uit. Maar IJsland Grijs kan ik ook pruimen; vooral met chroom en in de schemering een prachtige kleur.

 

Persoonlijk zou ik bij de interieurkleur niet voor Latte Machiatto gaan; volgens mij kleurt die beter bij echt donkere exterieurlakken. \Ik wilde graag zwarte stoelen bij een two-tone dashboard; door voor Classic Grey met achteraf lederbekleding te gaan is dat gelukt 8-)

 

IMGP2619.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi plaatsgenoot. ;)

 

Persoonlijk vind ik een lichte kleur bij grijs niet zo heel erg mooi staan. Als ik mij niet vergis is het ijslandgrijs niet zo heel donkergrijs en als je er dan een licht interieur bijneemt wordt de auto zo 'flets'. Maar zoals je al aangeeft ; dat blijft heel persoonlijk.

 

Succes met je lastige keuze :thumb:

 

PS : Je besteld bij Ames Zwijndrecht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@El Ix,

dat is een mooi interieur. Ik vind dat 2-tone idd ook zo mooi, maar ben bang dat met ook nog eens lichte stoelen het erg besmettelijk gaat worden. Jouw oplossing is geen slechte. Je hebt donkere stoelen. Dan zou ik eigenlijk zwarte stoelen moeten laten plaatsen, maar dat zal een volksverhuizing worden bij de dealer en is de zijkant van de stoelen ook weer zwart ( het valt niet mee.....)

 

@Plaatsgenoot.

Ook dank voor je reactie. De Ijslandgrijs is best donker te noemen, vandaar dat ik nu eens een licht contrast wilde aan de binnenkant. Voorheen had ik zwart interieur en lichte lakkleuren. Het flets zal denk ik meevallen. Ben ik op zich niet zo bang voor.

Maar die lichte stoelen hè....

PS. Het wordt Ames Ridderkerk...... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel Blue Graphite en een grijs comfortline interieur en ben daar erg tevreden mee. Het is uiteraard persoonlijk, maar ik vind een licht interieur juist mooi staan. Daarnaast warmt een licht interieur niet zo sterk op in de zomer als een zwart interieur. (Nu kan je wel zeggen "Ik heb toch Airco.", maar met een grijs interieur vraag je gewoon minder van de airco en zal hij het zomers iets makkelijker hebben.)

 

Indien je kiest om na levering nog een lederen interieur te plaasten, dan heb je zelfs meer keuze uit kleuren dan af-fabriek en is het nog eens goedkoper ook! Je zou eens kunnen vragen uit welke kleuren je kan kiezen aan de dealer. Hij zal het mogelijk moeten navragen, want zo vaak wordt deze optie volgens mij niet besteld. En aftermarket is ook nog eens goedkoper in de bijtelling, de catalogusprijs neemt immers niet toe!

 

Zelfs vraag ik me af of latte-machiatto wel leverbaar is icm een grijze kleur lak. Niet alle combinaties zijn leverbaar, dat is zo te controleren in de car-configurator. Succes met het bepalen van je configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bm-er,

 

Dank voor je info. Ik ben er inmiddels geloof ik wel uit dat het geen Latte gaat worden.

Volgens configurator kan het allemaal wel gecombineerd worden.

Dus blijft over:

veilig: zwart

gewaagd: classic grey

 

Ik had op zeker nu voor classic grey gegaan als de stoelzittingen zwart hadden geweest ( zoals die foto van El Ix, maar dan in stof ), nu nog even twijfelen.

Zou je licht interieur speciaal kunnen laten behandelen zodat eventuele vlekken ( en dat is onvermijdbaar ) makkelijker te reinigen zijn?

 

Ben er bijna ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan geloof ik dat ik toch maar voor Classic Grey ga en eventueel achteraf, als ik dat wil, de zitvlakken en leuningen door donkere stof of leder laat vervangen. Is wel apart.

 

@Menno

Alvast dank voor de after cleaning service mocht het nodig zijn ;-)

 

Thx zover voor de adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga in 2010 een Passat Highline in ijslandgrijs bestellen en ik ga voor corn silk (dus beige). Die heb je in twee varianten: met lichte vloermatten en met zwarte vloermatten. Ik ga voor zwarte vloermatten, want lichte zullen erg snel vies worden. Is dit niks voor jou? Ik denk dat het met vlekken wel mee valt, leer is toch goed schoon te maken. Als je voor leer achteraf gaat, zou ik zelf voor truffel gaan, van de Golf en dan met een geheel zwart dashboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je licht interieur speciaal kunnen laten behandelen zodat eventuele vlekken ( en dat is onvermijdbaar ) makkelijker te reinigen zijn?

 

Volgens mij is een auto interieur af fabriek al voorzien van een bescherming, denk aan iets als scotchgard. Juist nadat een interieur gereinigd is met een stoomcleaner oid wordt het daarna juist sneller vuil dan voorheen omdat de berschermende laag is aangetast. Naderhand zelf aanbrengen bij een nieuwe auto lijkt mij derhalve overbodig.

 

BlobServlet?locale=en_US&lmd=1192722099000&assetId=1114296645477&assetType=MMM_Image&blobAttribute=ImageFile

 

Scotchgard™ Auto Interior Fabric Protector

Durable Protection

 

•Helps protect against spills and stains such as coffee, juice and ketchup.

•Won’t change the look or feel of typical automotive upholstery.

•Keeps upholstery cleaner and looking newer longer.

•Ideal for use in cars, trucks, boats, and RV’s.

 

http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/e ... Protector/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga in 2010 een Passat Highline in ijslandgrijs bestellen en ik ga voor corn silk (dus beige). Die heb je in twee varianten: met lichte vloermatten en met zwarte vloermatten. Ik ga voor zwarte vloermatten, want lichte zullen erg snel vies worden. Is dit niks voor jou? Ik denk dat het met vlekken wel mee valt, leer is toch goed schoon te maken. Als je voor leer achteraf gaat, zou ik zelf voor truffel gaan, van de Golf en dan met een geheel zwart dashboard.

 

Corn Silk is dus weer alleen leverbaar icm met een lederen interieur, dat is wel erg jammer. Dat ziet er zo lekker chique uit 8-). Zou ik die keuze hebben, dan zouden er dus ook lichte vloerbedekking in komen, dan is het namelijk helemaal af. Evt mooie (dure) velours matten er in ipv die standaard el-cheapo matten waar ze je mee 'wegsturen', en dan ook in een tint die iets donkerder is dan de vloerbedekking zelf en dan is het wat mij betreft helemaal af. 8-)

Verder is volgens mij truffel alleen leverbaar in de CC.

EDIT: Verkeerd gelezen, je hebt het over truffel als kleur leer die achteraf geplaatst wordt. Opmerking over de CC is dan niet relevant. Kan je misschien melden welke kleuren leer er achteraf te leveren zijn?

 

Leuk dromen over al die lichte interieurs, maar als je (kotsende) en vuilmakende kinderen achterin hebt is dat natuurlijk geen doen. Of je moet voor een lederen interieur gaan, dat is weer makkelijker te reinigen. En laat dat dan weer achteraf inbouwen en je bent helemaal clever. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kogel is door de auto, euh ik bedoel kerk.....

 

Het wordt IJsland Grijs aan de buitenzijde en Classic Grey (Verona stof) aan de binnenzijde.

Eventueel achteraf leder is een optie, dat ga ik op m'n gemakkie eens bekijken.

Dank in ieder geval voor zover voor jullie bijdrage/tips.

Als in januari(?)2010 de auto afgeleverd wordt, maak ik paar foto's voor op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden