Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Vandaag nog ff bij de uitlaatspecialist geweest voor twee nieuwe flexibele tussenstukken, en andere gat die iets verder aan de pijp zat te dichten, was bij de g3uitlaatspecialist.nl geweest , totaal aan kosten €230 en de operatie duurde ongeveer 3 uur, service was top en ik mocht meekijken, en de lekker geluid is weer terug

7b5bf6627da7274bdb845928d9677205.jpg46e0d1b7929d43176b07bb880e30c6ef.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar naar de laatste foto. Die oude is een stuk langer dan die nieuwe.

Ik had ook 2 universele besteld maar die heb ik heel snel vervangen door originele. Ik moest heel het uitlaatsysteem naar voren trekken om de pijpen fatsoenlink in de mofklemmen te krijgen. Dat haalde niks uit want alles hing toen onder spanning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen de kopse kanten van de pijpen zit een paar cm ruimte. Daarom zijn de originele moffen langer. Om de pinpen goed te koppelen met imitatie kortere moffen moet je de boel naar elkaar toe trekken en dan vast draaien.

Je kan de bouten van de moffen losdraaien en kinken of de pijlen uir de moffen glijden. Dan stond er dus spanning op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Er is mij verteld dat er hier een w8 goeroe rondloopt.

Er rateld iets onder mijn motorkap,dit is duidelijk te horen in de cabine bij 1500 rpm.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

 

Alvast bedankt

 

 

Waar komt het vandaan? Achterkant van het blok zitten de kettingen aan de voorzijde kan het een poelie ofzo zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt aan de achterkant van het blok vandaan. Dus dan zal het wel de kettingen zijn.

Spanners laten vervangen of is revisie de juiste optie?

En enig idee wat de kosten gaan zijn? En bij wie ik dit het beste kan laten doen?

 

Eerst het blok spoelen en schone olie erop wat is de km stand van je blok? En wanneer is er schone olie opgekomen?

 

En lees dit topic eerst maar eens vanaf pagina 1 door, dan zul je zien dat een w8 geen doorsnee motor is.

 

Wat betreft het ratelen kunnen ook je nokkenas verstellers zijn maar dan zou die ook echt slecht moeten gaan lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn niet veel garages die verstand van w8 motoren hebben, de dealer al helemaal niet.

 

Spanners revisieren moet het blok eruit, en de onderdelen zijn zeer prijzig, kom je al gouw op bedragen uit die haast wel boven de gemiddelde waarde van een w8 gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olie is vervangen bij 206000 km,staat nu 214000km op de teller. Weet dat het bijzondere blokken zijn,maarja je bent jong en je wil wat!

 

 

Bij 214xxx zou het best kunnen zijn dat de spanners/ketting gewoon op zijn hoor.

 

 

je kan met vagcom uitlezen wat voor afwijking de ketting heeft :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden