Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

You must be an Engineer.....

 

Service engineer om precies te zijn :mrgreen:

Doe vooral wat dingetjes met schakelaars en automaten tot 6300A :wink:

 

 

Ik is wel een Service Engineer maar meer met dit soort dingen; https://www.google.nl/search?q=Wartsila ... 66&bih=653

 

Schroeven en thrusters dus en dan met name de mechanische kant. Elektronisch heb ik geen kaas van gegeten. Helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Afgelopen maandag m'n nieuwe schijven er weer af gehaald. Dammit....

Wilde zaterdag eens fatsoenlijk remmen vanaf een 160per uur, en we rammelde zowat de auto uit! Had het al eerder een lichte trilling opgemerkt maar dit was de druppel. Gelukkig had ik de oude schijven en blokken nog dus die er maar zolang weer op gezet.

Schijven ter controle teruggebracht en daaruit bleek dat er ééntje een slingering had van 0,06mm. Blijkbaar was 0,04mm de limiet.

Ze zijn inmiddels nageslepen en weer gebalanceerd. Ik heb ze ook weer terug, en ga ze zaterdag weer monteren. Hopelijk zaterdag ook de spoilers op de achterklep monteren......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen maandag m'n nieuwe schijven er weer af gehaald. Dammit....

Wilde zaterdag eens fatsoenlijk remmen vanaf een 160per uur, en we rammelde zowat de auto uit! Had het al eerder een lichte trilling opgemerkt maar dit was de druppel. Gelukkig had ik de oude schijven en blokken nog dus die er maar zolang weer op gezet.

Schijven ter controle teruggebracht en daaruit bleek dat er ééntje een slingering had van 0,06mm. Blijkbaar was 0,04mm de limiet.

Ze zijn inmiddels nageslepen en weer gebalanceerd. Ik heb ze ook weer terug, en ga ze zaterdag weer monteren. Hopelijk zaterdag ook de spoilers op de achterklep monteren......

 

Had je niet gewoon recht op nieuwe schijven binnen de garantieperiode? Ik heb dat een keertje meegemaakt bij de VW dealer en die hebben dat gewoon supernetjes en kosteloos opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

De storing van het thermostaathuis is toch weer terug gekomen :angry:

Ad maar even een ap gestuurd hij had nog een gereviseerde thermostaathuis liggen.

Ik ben gisteren maar even naar hem toe gereden om hem te wisselen, hij had al gezegd dat ie zelf druk bezig was op t'land.

Dus ben ik zelf maar gaan sleutelen (de vorige keer goed opgelet) en met toch nog een paar aanwijzingen van ad is het gelukt.

Het thermostaathuis zit er in en de storing heb ik gereset.

Ad nog bedankt dat ik bij jou mocht sleutelen en je vrouw bedankt voor het eten.

Daar na naar huis gereden en geen storing en lekkage gezien dus voorlopig goed in elkaar gezet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga het defecte thermostaathuis is uit elkaar halen om te kijken wat er aan de hand is.

De volgende gereviseerde krijgen een nieuw element van een golf.

Deze zijn hetzelfde als van een W8 alleen het huis is anders.

dat klinkt goed voor een volgende slachtoffer :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eindelijk de codes laten wissen. P1411 en P0022

Die P0022 duidt op secndaire lucht. Dat zou wel kunnen want de (harde) slang van m'n rembekrachtiger is kapot en een nieuwe is al binnen. Denk dat ik 'm nog wel een keer moet wissen dus. Maar die P1411 linkt aan de nokkenasverstellers? Die vind ik minder fijn... Maar even afkijken wat ie gaat doen.

 

Remmen zijn inmiddels gedaan. Klauwen zijn mooi rood van buiten en schoon van binnen. Stalen blauwe remleidingen aan de voorzijde, de achterste paste weer niet. Nu zijn ze weer te kort..... Grmpf... En die had ik al om laten ruilen omdat de eerste de verkeerde fittingen hadden. Dus voorlopig weer de oude terug erop.

Uiteraard zelf geprobeerd om alles netjes te ontluchten maar dat was effe niet goed gegaan. Netjes met de langste leiding begonnen etc. dus wel remmen maar pedaal helemaal onderin. Lucht. En natuurlijk geen tijd meer om het alsnog goed te doen. Ik moest naar Bremerhaven. Dus heeft vrouwlief vanmiddag de W8 richting m'n maatje bij PTC Zaltbommel gestuurd en aldaar de boel alsnog goed laten ontluchten. Was zo gepiept en het remt weer toppie nu. Nog even wat rustig inremmen aangezien de slijtlaag al van de blokken was, en dan eens een keer een paar fatsoenlijk stops gaan maken. Had uiteraard al voorzichtig gevoeld vanaf 140 en alles bleef mooi stil. Geen trillingen!

 

Foto's hier;

https://www.facebook.com/groups/3276334 ... 656875370/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nieuwe vacuumslang gemonteerd, en natuurlijk ging de dag ervoor het storinglampje weer aan. Van de week maar even laten wissen dus.

Nieuwe paravaanplaten er ook in gemonteerd want die erin zaten waren gescheurd.

 

Is er een OBD stekker met Bluetooth verbinding voor de smart phones beschikbaar waar je zelf de codes mee uit kan lezen? Zo ja, welke is het handigste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga het defecte thermostaathuis is uit elkaar halen om te kijken wat er aan de hand is.

De volgende gereviseerde krijgen een nieuw element van een golf.

Deze zijn hetzelfde als van een W8 alleen het huis is anders.

dat klinkt goed voor een volgende slachtoffer :angel:

:angry: nou ben ik zelf het volgende slachtoffer :angry:

Ben ik 2 weken geleden op vakantie gegaan naar oostenrijk, geen storingen op de heen reis .

Een paar dagen later is de storing er weer :angry:

De hele vakantie is ie er, ga ik gisteren naar huis is de storing weg :shock:

Ik ga toch denk ik het gemodificeerde/gereviseerde thermostaathuis van Ad monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Heb laatst een OBD blue tooth connector van Ebay af geplukt en dat werkt dus. Ik kan m'n codes nu zelf lezen en wissen. Handig want dat scheelt me iedere keer een tripje naar de garage etc.

Had een melding van een 'air bypass' wat door een gescheurde vacuumslang van de rembekrachtiging veroorzaakt werd. Die is nu vernieuwd, de code gewist en lampje blijft netjes uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben door Ad aangestoken wat betreft Forté. Iedere 10K Kms. krijg'ie van mij Forté te drinken. Dan nieuwe olie en filters en blijft'ie netjes lopen.

Kijk maar eens terug in de problemen die ik gehad heb in het begin met de W8. Een shock-treathment/reiniging van Ad, wat Forté, een nieuwe sensor en nieuwe olie verholpen de problemen en hoefde ik geen zes ruggen af te tikken bij de dealer. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden