niwdecire Geplaatst 4 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2014 You must be an Engineer..... Service engineer om precies te zijn Doe vooral wat dingetjes met schakelaars en automaten tot 6300A 6300A is ook niet veel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 4 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2014 6300A is ook niet veel Neeuh.. kietelt een beetje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 4 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2014 You must be an Engineer..... Service engineer om precies te zijn Doe vooral wat dingetjes met schakelaars en automaten tot 6300A Ik is wel een Service Engineer maar meer met dit soort dingen; https://www.google.nl/search?q=Wartsila ... 66&bih=653 Schroeven en thrusters dus en dan met name de mechanische kant. Elektronisch heb ik geen kaas van gegeten. Helaas... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 6 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2014 Leo ik heb je een PB gestuurd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 18 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2014 Afgelopen maandag m'n nieuwe schijven er weer af gehaald. Dammit.... Wilde zaterdag eens fatsoenlijk remmen vanaf een 160per uur, en we rammelde zowat de auto uit! Had het al eerder een lichte trilling opgemerkt maar dit was de druppel. Gelukkig had ik de oude schijven en blokken nog dus die er maar zolang weer op gezet. Schijven ter controle teruggebracht en daaruit bleek dat er ééntje een slingering had van 0,06mm. Blijkbaar was 0,04mm de limiet. Ze zijn inmiddels nageslepen en weer gebalanceerd. Ik heb ze ook weer terug, en ga ze zaterdag weer monteren. Hopelijk zaterdag ook de spoilers op de achterklep monteren...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nard Geplaatst 19 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2014 Afgelopen maandag m'n nieuwe schijven er weer af gehaald. Dammit....Wilde zaterdag eens fatsoenlijk remmen vanaf een 160per uur, en we rammelde zowat de auto uit! Had het al eerder een lichte trilling opgemerkt maar dit was de druppel. Gelukkig had ik de oude schijven en blokken nog dus die er maar zolang weer op gezet. Schijven ter controle teruggebracht en daaruit bleek dat er ééntje een slingering had van 0,06mm. Blijkbaar was 0,04mm de limiet. Ze zijn inmiddels nageslepen en weer gebalanceerd. Ik heb ze ook weer terug, en ga ze zaterdag weer monteren. Hopelijk zaterdag ook de spoilers op de achterklep monteren...... Had je niet gewoon recht op nieuwe schijven binnen de garantieperiode? Ik heb dat een keertje meegemaakt bij de VW dealer en die hebben dat gewoon supernetjes en kosteloos opgelost. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 19 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2014 Misschien wel. Ik kan er niet zo'n problem van maken. Ik weet wat ik aan 'm heb en ik wist vantevoren dat het opgelost ging worden. Dat is voor mij genoeg. Het gaat over een paar honderdste. Als het tiendes waren had ie ze zeker seten vernieuwd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niwdecire Geplaatst 13 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2014 De storing van het thermostaathuis is toch weer terug gekomen Ad maar even een ap gestuurd hij had nog een gereviseerde thermostaathuis liggen. Ik ben gisteren maar even naar hem toe gereden om hem te wisselen, hij had al gezegd dat ie zelf druk bezig was op t'land. Dus ben ik zelf maar gaan sleutelen (de vorige keer goed opgelet) en met toch nog een paar aanwijzingen van ad is het gelukt. Het thermostaathuis zit er in en de storing heb ik gereset. Ad nog bedankt dat ik bij jou mocht sleutelen en je vrouw bedankt voor het eten. Daar na naar huis gereden en geen storing en lekkage gezien dus voorlopig goed in elkaar gezet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 13 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2014 En Ad heeft weer een huisje om te repareren neem ik aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niwdecire Geplaatst 13 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2014 En Ad heeft weer een huisje om te repareren neem ik aan? Yep weer een oude voor revisie. Hij zei al de tweede die hij reviseerde ging al beter dan de eerste. en het viel mij ook mee het thermostaathuis te vervangen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 13 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2014 Ga het defecte thermostaathuis is uit elkaar halen om te kijken wat er aan de hand is. De volgende gereviseerde krijgen een nieuw element van een golf. Deze zijn hetzelfde als van een W8 alleen het huis is anders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niwdecire Geplaatst 13 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2014 Ga het defecte thermostaathuis is uit elkaar halen om te kijken wat er aan de hand is.De volgende gereviseerde krijgen een nieuw element van een golf. Deze zijn hetzelfde als van een W8 alleen het huis is anders. dat klinkt goed voor een volgende slachtoffer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 17 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2014 Vandaag eindelijk de codes laten wissen. P1411 en P0022 Die P0022 duidt op secndaire lucht. Dat zou wel kunnen want de (harde) slang van m'n rembekrachtiger is kapot en een nieuwe is al binnen. Denk dat ik 'm nog wel een keer moet wissen dus. Maar die P1411 linkt aan de nokkenasverstellers? Die vind ik minder fijn... Maar even afkijken wat ie gaat doen. Remmen zijn inmiddels gedaan. Klauwen zijn mooi rood van buiten en schoon van binnen. Stalen blauwe remleidingen aan de voorzijde, de achterste paste weer niet. Nu zijn ze weer te kort..... Grmpf... En die had ik al om laten ruilen omdat de eerste de verkeerde fittingen hadden. Dus voorlopig weer de oude terug erop. Uiteraard zelf geprobeerd om alles netjes te ontluchten maar dat was effe niet goed gegaan. Netjes met de langste leiding begonnen etc. dus wel remmen maar pedaal helemaal onderin. Lucht. En natuurlijk geen tijd meer om het alsnog goed te doen. Ik moest naar Bremerhaven. Dus heeft vrouwlief vanmiddag de W8 richting m'n maatje bij PTC Zaltbommel gestuurd en aldaar de boel alsnog goed laten ontluchten. Was zo gepiept en het remt weer toppie nu. Nog even wat rustig inremmen aangezien de slijtlaag al van de blokken was, en dan eens een keer een paar fatsoenlijk stops gaan maken. Had uiteraard al voorzichtig gevoeld vanaf 140 en alles bleef mooi stil. Geen trillingen! Foto's hier; https://www.facebook.com/groups/3276334 ... 656875370/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 3 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2014 Nieuwe vacuumslang gemonteerd, en natuurlijk ging de dag ervoor het storinglampje weer aan. Van de week maar even laten wissen dus. Nieuwe paravaanplaten er ook in gemonteerd want die erin zaten waren gescheurd. Is er een OBD stekker met Bluetooth verbinding voor de smart phones beschikbaar waar je zelf de codes mee uit kan lezen? Zo ja, welke is het handigste? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 3 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2014 Heb namelijk deze gevonden; http://www.ebay.co.uk/itm/V1-5-ELM327-I ... 3cdb20ec38 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niwdecire Geplaatst 3 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2014 Ga het defecte thermostaathuis is uit elkaar halen om te kijken wat er aan de hand is.De volgende gereviseerde krijgen een nieuw element van een golf. Deze zijn hetzelfde als van een W8 alleen het huis is anders. dat klinkt goed voor een volgende slachtoffer nou ben ik zelf het volgende slachtoffer Ben ik 2 weken geleden op vakantie gegaan naar oostenrijk, geen storingen op de heen reis . Een paar dagen later is de storing er weer De hele vakantie is ie er, ga ik gisteren naar huis is de storing weg Ik ga toch denk ik het gemodificeerde/gereviseerde thermostaathuis van Ad monteren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 3 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2014 Ik had na vernieuwen van de vacuumslang ook gehoopt dat de storing zou verdwijnen maar mooi niet... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 21 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2014 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat w8 ie Geplaatst 9 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2014 Ik wilde mijn motorblok een beurt geven,met eerst in de oude olie 4 flesjes forte motorflush ,daarna met nieuwe olie met filter en met 2 flesjes forte top end treatment en 2 tubes seal conditioner,heeft iemand daar ervaring mee of suggesties,laat maar weten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 10 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2014 Ik gebruik altijd 2 flesjes Forte motorflush, normaal is 1 flesje voor 5 ltr olie. De rest heb ik nog nooit gebruikt. Gebruik gewoon goede olie ipv allehande dopes, vooral als er geen reden voor is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 10 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2014 Heb laatst een OBD blue tooth connector van Ebay af geplukt en dat werkt dus. Ik kan m'n codes nu zelf lezen en wissen. Handig want dat scheelt me iedere keer een tripje naar de garage etc. Had een melding van een 'air bypass' wat door een gescheurde vacuumslang van de rembekrachtiging veroorzaakt werd. Die is nu vernieuwd, de code gewist en lampje blijft netjes uit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat w8 ie Geplaatst 11 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 september, 2014 Hoi ad, forte schrijft voor 400 ml per 2liter olie ,dus 8 liter olie en helaas 4 flesjes forte, en daarna doe ik castrol edge 5w30 longlife volsynthetisch met de juiste specificatie voor vw ,goed plan of zeg jij toch niet te veel forte? Ik hoor het wel,BVD Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 12 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 12 september, 2014 Ook ik ben door Ad aangestoken wat betreft Forté. Iedere 10K Kms. krijg'ie van mij Forté te drinken. Dan nieuwe olie en filters en blijft'ie netjes lopen. Kijk maar eens terug in de problemen die ik gehad heb in het begin met de W8. Een shock-treathment/reiniging van Ad, wat Forté, een nieuwe sensor en nieuwe olie verholpen de problemen en hoefde ik geen zes ruggen af te tikken bij de dealer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 17 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2014 Welke sensor was dat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 18 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2014 Ik geloof dat Ad dit een "Hal-sensor" noemde. Het was iig één van de 4 sensoren welke de snelheid van de krukas meet, aan de achterkant van de cilinderkop (dicht tegen de firewall aan) . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten