Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Sinds vrijdag loopt mijn W8 behoorlijk onregelmatig. Even uitgelezen en hij geeft foutcode 16406.

 

foutcode: 16406 P0022

nl Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 2 timing teveel verlaat

du Bank 2, Nockenwellenverstellung Soll nicht erreicht

en Camshaft Position Actuator A Bank 2 Timing Over-Retard

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

Mogelijke verschijnselen:

Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen

Nokkenas-Positie-Sensor defect

Nokkenas-Positie-Sensor niet goed bevestigd

Mogelijke oplossingen:

Check bedrading en/of aansluitingen

Check timing

Check Nokkenas-Positie-Sensor

Check bevestiging Nokkenas-Positie-Sensor

 

Dealer naar laten kijken en die komt om een prijs van ongeveer 4000 euro :shock:

Vervangen van nokkenassen, onderhoudsbeurt (olie) en ook meteen die van bank 1 vervangen want de motor moet er helemaal uit.

 

Iemand een anternatief, e-shock?

 

Heb ook maar even in Duitsland bij VW dealer een offerte aanvraag gedaan, nog geen reactie.

 

Paul.

 

Eerst even rustig blijven en daarna het probleem oplossen.

Ten eerste Nokkenassen :?: lijkt mij niet.

Ik denk dat er een pulsspoel blijft hangen.

Kan ook zijn dat er een halsensor stuk is (heb ik ook gehad)

Wat te doen is ten eerste de E-shock toepassen, dan de motor spoelen met Forté en nieuwe olie erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E-shock is idd de eerste en de beste optie om te proberen!dit heeft mijn probleem toen met onrustig en niet lekker lopen van het blok verholpen!.

Mocht je niet weten hoe de E-shock toe te passen kun je altijd contact met mij op nemen via pb

Ik zal je dan wel helpen,anders kun je AD Driesen ook vragen voor hulp(die zal als W8 freak jouw ongetwijfeld helpen! :mrgreen: .

 

Met vr grt,

 

ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ad heeft inderdaad hulp aangeboden en daar ben ik blij om, maar het is in Limburg en dat is wel een stukje weg.

Ik weet nog niet goed wat te doen, ik heb een offerte van VW uit Duitsland en een van VW in NL.

En Dustin heeft recent zelfde reparatie bij een Mazdadealer laten uitvoeren waar hij zeer tevreden over is.

Ik was nogal verbaasd, een W8 in onderhoud bij Mazda, maar nogmaals hij is zeer te spreken.

Probleem is een beetje dat ik dit jaar naar Spanje ga en een 1500 kg zware caravan moet trekken het laatste stuk. (ja ja lagguh he een W8 voor een caravan).

Wil dus wel dat hij het goed doet en niet dat ik in Spanje kan gaan uitleggen dat de nokkenasverstellers vervangen moeten worden.

 

M.a.w. ik ben er nog niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vandaag een nieuwe oliekering geplaatst bij de rechter uitgaande as van het diffrentieel.

Het moest toch een keer gebeuren.

De keering was snel vervangen, maar de olie vuldop heeft een tijd geduurd om deze los te

krijgen. Het probleem is dat je er bijna niet bij kunt komen, het subframe zit behoorlijk in de weg.

Maar zelf wat gereedschap in elkaar geknutselt is het toch gelukt, wat zat deze vuldop toch vast :evil:

Klus is geklaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was maar een idee. Ik heb van mijn andere auto ook een auto ook een overzicht gemaakt van de in Nederland rijdende auto's en dat is toch wel leuk om het bij te houden.

 

http://www.heartbeatforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=19222

 

Ik heb al geprobeerd om een overzicht te krijgen via de geeigende kanalen, maar dit gaat minimaal € 500 kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, geen animo om iets te doen met de W8. Had me toch iets meer voorgesteld van dit forum.

Ik weet niet precies wat je ermee bedoelt :?:

Voor mij betekent het forum informatie uitwisselen en elkaar helpen als het mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Info-uitwisseling en helpen is natuurlijk het eerste doel! Wat ik bedoel is dat er kennelijk geen behoefte is aan een overzicht van de in Nederland rijdende W8's en een mogelijke meeting van de eigenaren. Omdat ik nog maar een paar maanden hier te vinden ben heb ik dit mogelijk gemist, alhoewel ik veel gelezen heb op het forum.

 

Voor de rest geen probleem, hoor. Zo is het ook prima :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Info-uitwisseling en helpen is natuurlijk het eerste doel! Wat ik bedoel is dat er kennelijk geen behoefte is aan een overzicht van de in Nederland rijdende W8's en een mogelijke meeting van de eigenaren. Omdat ik nog maar een paar maanden hier te vinden ben heb ik dit mogelijk gemist, alhoewel ik veel gelezen heb op het forum.

 

Voor de rest geen probleem, hoor. Zo is het ook prima :thumb:

Ben je zelf een W8 rijder :mrgreen:

 

Passat Variant 3BG 4.0 W8 Quattro, ReflexSilverMetallic, Juni 2004, Full Options m.u.v. MFL en MS,

Gekocht Mei 2009.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ad heeft inderdaad hulp aangeboden en daar ben ik blij om, maar het is in Limburg en dat is wel een stukje weg.

Ik weet nog niet goed wat te doen, ik heb een offerte van VW uit Duitsland en een van VW in NL.

En Dustin heeft recent zelfde reparatie bij een Mazdadealer laten uitvoeren waar hij zeer tevreden over is.

Ik was nogal verbaasd, een W8 in onderhoud bij Mazda, maar nogmaals hij is zeer te spreken.

Probleem is een beetje dat ik dit jaar naar Spanje ga en een 1500 kg zware caravan moet trekken het laatste stuk. (ja ja lagguh he een W8 voor een caravan).

Wil dus wel dat hij het goed doet en niet dat ik in Spanje kan gaan uitleggen dat de nokkenasverstellers vervangen moeten worden.

 

M.a.w. ik ben er nog niet uit.

 

Heb je al een oplossing gevonden :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het w8 blok uit elkaar gehaald om te achterhalen waarom het blok kapot gelopen is.

Er zat een gat in zuiger 8, niet gebeurt door olie gebrek of oververhitting.

Ik haalde het onderblok uit elkaar en wat schets mijn verbazing: kwam ik daar 1 paspen tegen van het

inlaatspruitstuk. Na nader onderzoek blijkt dat de paspen in het blok moet zijn gevallen tijdens demontage van het

inlaatspruitstuk. De afdrukken van de paspen stonden in de cilinderkop en inlaatklep.Ik heb die bij mijn eigen motor toen vastgelijmt en boven gedeelte iets opgeboord zodat deze paspennen altijd in het onderste gedeelte blijven zitten zodat

deze nooit in het blok kunnen vallen.

Hier heeft toch iemand een ongelooflijke fout gemaakt die spijtig genoeg een W8 motor om zeep heeft geholpen.

Gelukkig zijn er nog vele onderdelen te gebruiken, en ik moet zeggen dat het technisch gezien een mooi blok is.

post-4084-1423826125,102_thumb.jpg

post-4084-1423826125,3677_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het w8 blok uit elkaar gehaald om te achterhalen waarom het blok kapot gelopen is.

 

 

Hier heeft toch iemand een ongelooflijke fout gemaakt die spijtig genoeg een W8 motor om zeep heeft geholpen.

Holy crap!

 

De technische onkunde van mechanici :shock:

Ik kwam ooit een baco tegen onder de motorkap van de 2.0 16V Coupe die fijn tegen een riem geklemd zat, gek dat het kreng niet normaal wou lopen. Achteraf bleek dit afkomstig van e.o.a. uber jan LUL die ervaring op kon doen met dit zeldzame motorblok ondanks dat ik nadrukkelijk had aangegeven dat ik niet zou betalen als een kleuter aan de auto zou gaan sleutelen.... :angry:

 

Als je dat soort onkunde ziet slaat je hart vanzelf 100 slagen over, pffffffff. Hoe maandagmorgen of vrijdagmiddag moet je uberhaupt zijn dat ze zooi achterlaten op plekken waar het niet hoort :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit shit shit man, wat een oetlul is daarmee bezig geweest :angry: maar een paar maanden geleden heb ik zelf de remschijven voor vervangen en daarvoor waren de remschijven afgedraaid maar helaas ook verkeerd gemonteerd :evil: en dat was ook gebeurd in de garage. Je mag toch verwachten dat daar (experts) nou ja werken.

 

Enne ja ook ik rij W8 variant blauw metallic en dat sinds vorig jaar oktober enne ik ben terug van vakantie hing 1350 KG aan de haak :P Dat is lol man was in zuid Frankrijk van de Alpen tot in de Dordogne.

 

Groet en sterkte met het weer in elkaar zetten. Rein

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ja dat had ik kunnen zijn als het kenteken begon met 56-??-?? Ben daar wel geweest, enne die domeinen toch die ondermijnen het hele dealer netwerk!!! WHHHAAAAAAA :mrgreen:

 

Maar er zat ook niks bij he geen sleutels en papieren dus er komt nog wel iets bij maar klopt tis mooi goedkoop kopen zo!

 

En ja ze hebben soms ook machtig mooie andere speeltjes :D:P:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden