droppie84 Geplaatst 5 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2011 De w8 motor heeft idd 3 kettingen voor de aandrijving van de nokkenassen, 1 dubbelrijige vanaf de krukas die naar een tussen tandwiel gaat, vanaf dit tandwiel gaan er naar iedere cilinderbank een aparte ketting. De kettingen zitten aan de achterkant van het blok gemonteerd. De oliepomp heeft zoals bij andere motoren een apart klein kettinkje. De riem die ik bedoel zit aan de voorkant van de motor (niet de multie riem die de waterpomp, stuurbekr, airco pomp aandrijft) de getande riem zit achter een, bijna niet zichtbare, plastic zwarte kap achter de krukaspoulie.De riem en de rekbout kosten 30 euro, alleen in de werkplaats komt er waarschijnlijk een paar honderd euro arbeidskosten bij. gr Rob Beste Rob ik heb het een en ander geprobeerd maar het komt er toch op neer dat de kettingen en de hele zooi vervangen moeten worden. Ik ga alles ook laten maken kosten rond de €4000. mijn w8 heeft bij 145000 km de volgende reparaties gehad: -een grote beurt heeft gehad -nieuwe banden voor en achter -auto is geheel gepolijst -krukaspoelie is vervangen -getande riem krukas -- balansas vervangen -nieuwe accu gemonteerd -nieuwe remschijven en blokken -draagrubbers voor vervangen -nieuwe waterpomp en nu dus bij 150000 de kettingen a €4000 Ik heb gisteren besloten om toch een auto op de zaak te gaan rijden, dus ik ga mijn w8 na de reparatie op internet zetten. Wie deze w8 gaat overnemen heeft er 1 waar je de waarschijnlijk de komende jaren zonder gezeur nog veel rijplezier van gaat hebben. Groet Dustin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JJVT Geplaatst 15 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 ... en ben heel gevoelig voor elk trillingkje, piepje, roffeltje en andere geluiden die niet in een auto of motor thuis horen. k'vind de 8 een beetje schuren in de bodem bij bepaalde toeren en/of snelheden, kan ook resoneren van banden en wegdek zijn natuurlijk. Join the club, iedere Passat (W8) bezitter lijkt me een liefhebber hier. Het starten alleen al, dat geluid, geweldig en ja loopt hij nog wel mooi rond, ook even vluchtig een blik op de toerenteller, ja gelukkig. En voelde ik nu bij het insturen een trilling in het stuur en schakelde die tiptronic niet te vroeg, normaal altijd bij 30, 50 en 70 km/u en nu reed ik pas 65 km/u! Ja ja ik ken het niet te vlug natuurlijk, maar hoe eerder hoe beter, lekkere zachte roffel, heerlijk glee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JJVT Geplaatst 15 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 help waar zijn alle w8 rijders. t'word tyd voor een praatje en vergelijken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 15 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 zoveel zijn het er niet jan... een stuk of 5 die actiev zijn op dit forum vr grt ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JJVT Geplaatst 15 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 1 morgen ydwer, had de kleine even naar school gebracht, doek even een bakje en een rondje mail alvorens de loods in te gaan. wanneer had je de auto ook alweer ververst, en istie toen gespoeld? de radiator was de volgende morgen alweer dicht, voor nu. hoor van je Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nard Geplaatst 15 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 Was toch het topic "W8 ditjes en datjes voor"???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
droppie84 Geplaatst 15 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 ah ja ik zie het Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bassie Geplaatst 15 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 ja precies.. daar kun je allles in zetten.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 15 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 door mij persoonlijk aangemaakt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 15 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 Op aanvraag tekst verwijdert. Dit is geen verkoop topic Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JJVT Geplaatst 15 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 zoveel zijn het er niet jan...een stuk of 5 die actiev zijn op dit forum vr grt ydwer morgen ydwer, had de kleine even naar school gebracht, doek even een bakje en een rondje mail alvorens de loods in te gaan. wanneer had je de auto ook alweer ververst, en istie toen gespoeld? de radiator was de volgende morgen alweer dicht, voor nu. hoor van je Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JJVT Geplaatst 15 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 Beste mensen mijn w8 ligt helemaal uit elkaar! kosten± €4000de 3 kettingen zijn vervangen, spanrollen alles wat er bij hoort eigenlijk. Ik heb besloten om toch zakelijk te gaan rijden. vandaar dat de w8 helaas een beetje overbodig word. mijn kenteken is 44-ND-KL met het kenteken kun je alle informatie opzoeken. heb ook foto's van de reparatie evt. wil je een W8 die van binnen en van buiten en motorisch helemaal top in orde. Hij is dealer onderhouden die kan evt ook gebeld worden over de staat van de auto. Bij interesse/vragen kun je bellen met: 0628122105 Dustin Dit is geen verkoop topic blijft ie mischien wel rechtstreeks op het forum, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bassie Geplaatst 15 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 Was toch het topic "W8 ditjes en datjes voor"???? ja precies.. daar kun je allles in zetten.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 15 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2011 Beste mensen mijn w8 ligt helemaal uit elkaar! kosten± €4000de 3 kettingen zijn vervangen, spanrollen alles wat er bij hoort eigenlijk. Ik heb besloten om toch zakelijk te gaan rijden. vandaar dat de w8 helaas een beetje overbodig word. mijn kenteken is 44-ND-KL met het kenteken kun je alle informatie opzoeken. heb ook foto's van de reparatie evt. wil je een W8 die van binnen en van buiten en motorisch helemaal top in orde. Hij is dealer onderhouden die kan evt ook gebeld worden over de staat van de auto. Bij interesse/vragen kun je bellen met: 0628122105 Dustin Dit is geen verkoop topic blijft ie mischien wel rechtstreeks op het forum, daar is dit topic voor...viewforum.php?f=123 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
droppie84 Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 ik zie het idd thanks Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 topic samengevoegd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 19 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 maart, 2011 Ik zal toch eerlijk zeggen dat ik mijn beestje best wel mis... mischien...ooit nog Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wheeler Geplaatst 19 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 maart, 2011 Ik zal toch eerlijk zeggen dat ik mijn beestje best wel mis...mischien...ooit nog tja.. verkoop hem dan ook niet! gekke grunninger... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marcel B. Geplaatst 27 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2011 Zo, eindelijk eens tijd gehad om heel het topic door te lezen. Ben wel wat nieuwe dingen tegengekomen, dus het was een goed besteed uurtje. Daarnaast heb ik de meest interessante informatie in een wordbestand geplaatst om ze makkelijk terug te vinden. Misschien dat nog niet iedereen mijn topic over de aantallen w8 gelezen heeft, dus hierbij een link: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=39605 Daarnaast heb ik nog een leuk boekwerkje gevonden over de W8 motor: http://www.detwiler.nl/images/PDF_Files ... engine.pdf Marcel B. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 27 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2011 Marcel, volgens mij gebruik je twee keer dezelfde link. Vooral over die W8 motor wil ik graag hebben. Paul. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marcel B. Geplaatst 27 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2011 Je hebt gelijk, Paul! Ik heb nu de goede link. Veel leesplezier! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 1 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2011 Moi Marcel, Het is mij ff voorbij gegaan of jij zelf een W8 rijd?.. Maar voor de niet weter kenner is dit een leuke link Houd dit topic dan ook een beetje onder de w8 en mede passat rijders up to date grt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marcel B. Geplaatst 1 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2011 Ha Ydwer, ja hoor, ik rij een W8: viewtopic.php?f=104&t=39218 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 18 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2011 Sinds vrijdag loopt mijn W8 behoorlijk onregelmatig. Even uitgelezen en hij geeft foutcode 16406. foutcode: 16406 P0022 nl Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 2 timing teveel verlaat du Bank 2, Nockenwellenverstellung Soll nicht erreicht en Camshaft Position Actuator A Bank 2 Timing Over-Retard Extra info bij de foutcodes. Intermittent Mogelijke verschijnselen: Storingslampje (MIL) brandt Mogelijke oorzaken: Bedrading en/of aansluitingen Nokkenas-Positie-Sensor defect Nokkenas-Positie-Sensor niet goed bevestigd Mogelijke oplossingen: Check bedrading en/of aansluitingen Check timing Check Nokkenas-Positie-Sensor Check bevestiging Nokkenas-Positie-Sensor Dealer naar laten kijken en die komt om een prijs van ongeveer 4000 euro Vervangen van nokkenassen, onderhoudsbeurt (olie) en ook meteen die van bank 1 vervangen want de motor moet er helemaal uit. Iemand een anternatief, e-shock? Heb ook maar even in Duitsland bij VW dealer een offerte aanvraag gedaan, nog geen reactie. Paul. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niwdecire Geplaatst 22 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 22 mei, 2011 Sinds vrijdag loopt mijn W8 behoorlijk onregelmatig. Even uitgelezen en hij geeft foutcode 16406. foutcode: 16406 P0022 nl Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 2 timing teveel verlaat du Bank 2, Nockenwellenverstellung Soll nicht erreicht en Camshaft Position Actuator A Bank 2 Timing Over-Retard Extra info bij de foutcodes. Intermittent Mogelijke verschijnselen: Storingslampje (MIL) brandt Mogelijke oorzaken: Bedrading en/of aansluitingen Nokkenas-Positie-Sensor defect Nokkenas-Positie-Sensor niet goed bevestigd Mogelijke oplossingen: Check bedrading en/of aansluitingen Check timing Check Nokkenas-Positie-Sensor Check bevestiging Nokkenas-Positie-Sensor Dealer naar laten kijken en die komt om een prijs van ongeveer 4000 euro Vervangen van nokkenassen, onderhoudsbeurt (olie) en ook meteen die van bank 1 vervangen want de motor moet er helemaal uit. Iemand een anternatief, e-shock? Heb ook maar even in Duitsland bij VW dealer een offerte aanvraag gedaan, nog geen reactie. Paul. Oeps dat klinkt niet zo mooi , ik hoop voor je dat het niet zo duur is. Hopelijk heeft de dealer in duitsland een andere diagnose. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten