Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

De w8 motor heeft idd 3 kettingen voor de aandrijving van de nokkenassen, 1 dubbelrijige vanaf de krukas die naar een tussen tandwiel gaat, vanaf dit tandwiel gaan er naar iedere cilinderbank een aparte ketting. De kettingen zitten aan de achterkant van het blok gemonteerd. De oliepomp heeft zoals bij andere motoren een apart klein kettinkje. De riem die ik bedoel zit aan de voorkant van de motor (niet de multie riem die de waterpomp, stuurbekr, airco pomp aandrijft) de getande riem zit achter een, bijna niet zichtbare, plastic zwarte kap achter de krukaspoulie.

De riem en de rekbout kosten 30 euro, alleen in de werkplaats komt er waarschijnlijk een paar honderd euro arbeidskosten bij.

 

gr Rob

 

Beste Rob ik heb het een en ander geprobeerd maar het komt er toch op neer dat de kettingen en de hele zooi vervangen moeten worden. Ik ga alles ook laten maken kosten rond de €4000.

 

mijn w8 heeft bij 145000 km de volgende reparaties gehad:

 

-een grote beurt heeft gehad

-nieuwe banden voor en achter

-auto is geheel gepolijst

-krukaspoelie is vervangen

-getande riem krukas -- balansas vervangen

-nieuwe accu gemonteerd

-nieuwe remschijven en blokken

-draagrubbers voor vervangen

-nieuwe waterpomp

en nu dus bij 150000 de kettingen a €4000

 

Ik heb gisteren besloten om toch een auto op de zaak te gaan rijden, dus ik ga mijn w8 na de reparatie op internet zetten.

Wie deze w8 gaat overnemen heeft er 1 waar je de waarschijnlijk de komende jaren zonder gezeur nog veel rijplezier van gaat hebben.

Groet Dustin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
... en ben heel gevoelig voor elk trillingkje, piepje, roffeltje en andere geluiden die niet in een auto of motor thuis horen.

 

k'vind de 8 een beetje schuren in de bodem bij bepaalde toeren en/of snelheden, kan ook resoneren van banden en wegdek zijn natuurlijk.

 

Join the club, iedere Passat (W8) bezitter lijkt me een liefhebber hier.

Het starten alleen al, dat geluid, geweldig en ja loopt hij nog wel mooi rond, ook even vluchtig een blik op de toerenteller, ja gelukkig. En voelde ik nu bij het insturen een trilling in het stuur en schakelde die tiptronic niet te vroeg, normaal altijd bij 30, 50 en 70 km/u en nu reed ik pas 65 km/u!

 

Ja ja ik ken het :D

niet te vlug natuurlijk, maar hoe eerder hoe beter, lekkere zachte roffel, heerlijk glee

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 :) morgen ydwer, had de kleine even naar school gebracht, doek even een bakje en een rondje mail alvorens de loods in te gaan.

wanneer had je de auto ook alweer ververst, en istie toen gespoeld?

de radiator was de volgende morgen alweer dicht, voor nu.

 

 

hoor van je

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoveel zijn het er niet jan...

een stuk of 5 die actiev zijn op dit forum :wink:

 

vr grt ydwer

morgen ydwer, had de kleine even naar school gebracht, doek even een bakje en een rondje mail alvorens de loods in te gaan.

wanneer had je de auto ook alweer ververst, en istie toen gespoeld?

de radiator was de volgende morgen alweer dicht, voor nu.

 

 

hoor van je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen mijn w8 ligt helemaal uit elkaar! kosten± €4000

de 3 kettingen zijn vervangen, spanrollen alles wat er bij hoort eigenlijk.

Ik heb besloten om toch zakelijk te gaan rijden. vandaar dat de w8 helaas een beetje overbodig word.

mijn kenteken is 44-ND-KL

met het kenteken kun je alle informatie opzoeken.

heb ook foto's van de reparatie evt.

wil je een W8 die van binnen en van buiten en motorisch helemaal top in orde.

Hij is dealer onderhouden die kan evt ook gebeld worden over de staat van de auto.

Bij interesse/vragen kun je bellen met: 0628122105 Dustin

 

 

Dit is geen verkoop topic :wink:

blijft ie mischien wel rechtstreeks op het forum,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen mijn w8 ligt helemaal uit elkaar! kosten± €4000

de 3 kettingen zijn vervangen, spanrollen alles wat er bij hoort eigenlijk.

Ik heb besloten om toch zakelijk te gaan rijden. vandaar dat de w8 helaas een beetje overbodig word.

mijn kenteken is 44-ND-KL

met het kenteken kun je alle informatie opzoeken.

heb ook foto's van de reparatie evt.

wil je een W8 die van binnen en van buiten en motorisch helemaal top in orde.

Hij is dealer onderhouden die kan evt ook gebeld worden over de staat van de auto.

Bij interesse/vragen kun je bellen met: 0628122105 Dustin

 

 

Dit is geen verkoop topic :wink:

blijft ie mischien wel rechtstreeks op het forum,

 

 

daar is dit topic voor...viewforum.php?f=123

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Zo, eindelijk eens tijd gehad om heel het topic door te lezen. Ben wel wat nieuwe dingen tegengekomen, dus het was een goed besteed uurtje. Daarnaast heb ik de meest interessante informatie in een wordbestand geplaatst om ze makkelijk terug te vinden.

 

Misschien dat nog niet iedereen mijn topic over de aantallen w8 gelezen heeft, dus hierbij een link:

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=39605

 

Daarnaast heb ik nog een leuk boekwerkje gevonden over de W8 motor:

http://www.detwiler.nl/images/PDF_Files ... engine.pdf

Marcel B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Sinds vrijdag loopt mijn W8 behoorlijk onregelmatig. Even uitgelezen en hij geeft foutcode 16406.

 

foutcode: 16406 P0022

nl Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 2 timing teveel verlaat

du Bank 2, Nockenwellenverstellung Soll nicht erreicht

en Camshaft Position Actuator A Bank 2 Timing Over-Retard

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

Mogelijke verschijnselen:

Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen

Nokkenas-Positie-Sensor defect

Nokkenas-Positie-Sensor niet goed bevestigd

Mogelijke oplossingen:

Check bedrading en/of aansluitingen

Check timing

Check Nokkenas-Positie-Sensor

Check bevestiging Nokkenas-Positie-Sensor

 

Dealer naar laten kijken en die komt om een prijs van ongeveer 4000 euro :shock:

Vervangen van nokkenassen, onderhoudsbeurt (olie) en ook meteen die van bank 1 vervangen want de motor moet er helemaal uit.

 

Iemand een anternatief, e-shock?

 

Heb ook maar even in Duitsland bij VW dealer een offerte aanvraag gedaan, nog geen reactie.

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vrijdag loopt mijn W8 behoorlijk onregelmatig. Even uitgelezen en hij geeft foutcode 16406.

 

foutcode: 16406 P0022

nl Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 2 timing teveel verlaat

du Bank 2, Nockenwellenverstellung Soll nicht erreicht

en Camshaft Position Actuator A Bank 2 Timing Over-Retard

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

Mogelijke verschijnselen:

Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen

Nokkenas-Positie-Sensor defect

Nokkenas-Positie-Sensor niet goed bevestigd

Mogelijke oplossingen:

Check bedrading en/of aansluitingen

Check timing

Check Nokkenas-Positie-Sensor

Check bevestiging Nokkenas-Positie-Sensor

 

Dealer naar laten kijken en die komt om een prijs van ongeveer 4000 euro :shock:

Vervangen van nokkenassen, onderhoudsbeurt (olie) en ook meteen die van bank 1 vervangen want de motor moet er helemaal uit.

 

Iemand een anternatief, e-shock?

 

Heb ook maar even in Duitsland bij VW dealer een offerte aanvraag gedaan, nog geen reactie.

 

Paul.

Oeps dat klinkt niet zo mooi :( , ik hoop voor je dat het niet zo duur is.

Hopelijk heeft de dealer in duitsland een andere diagnose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden