Ga naar inhoud

lekkage via schuifdak


fastfingereddie

Aanbevolen berichten

Vrienden,

 

Vanochtend een onaangename verassing in den auto: lekkage via het dakraam :| . Blijkt de hele "dakgoot" van het schuifdak vol water te staan. Auto stond wel wat schuin geparkeerd (bergafwaarts, met de neus naar beneden) maar dat mag toch geen probleem zijn. Weet iemand hoe de afwatering loopt van het dakraam bij een W8. Ik zie wel gaatjes in de A stijl. Is dit de afwatering? En waar komen die weer uit de auto?

 

Groeten Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is de afwatering. Als je het portier opendoet (beide kanten) dan zie je vanuit de A stijl een zwart rubbere slang hangen die aan het einde platgedrukt is. Probeer deze voorzichtig open te drukken, er zit een klein gaatje in het midden van het platgedrukte einde dat vaak verstopt zit met vuil. Als dat los gaat komt er een straaltje water uit en loopt de dakrand leeg. Daarna flink naspoelen door wat water in de dakrand te gieten. Knijp daarbij ook nog een paar keer op de onderkant van de slang daar komt bij mij dan vaak nog wat meer vuil uit los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is de afwatering. Als je het portier opendoet (beide kanten) dan zie je vanuit de A stijl een zwart rubbere slang hangen die aan het einde platgedrukt is. Probeer deze voorzichtig open te drukken, er zit een klein gaatje in het midden van het platgedrukte einde dat vaak verstopt zit met vuil. Als dat los gaat komt er een straaltje water uit en loopt de dakrand leeg. Daarna flink naspoelen door wat water in de dakrand te gieten. Knijp daarbij ook nog een paar keer op de onderkant van de slang daar komt bij mij dan vaak nog wat meer vuil uit los.

 

 

Top! Het werkt :D ! Inderdaad, kwam behoorlijk wat water en vuil uit. Dank voor de tip!

 

Gr. Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

hallo liefhebbers,

Ik heb in mijn Passat 3bg 2003 18t een origineel open dak een lekkage in de rechter waterafvoer (voorkant) ik denk zelf dat ik met het door drukken met een draad dat er iets is stuk gegaan maar nu wil ik graag bij de afvoer komen om te kijken wat er aan de hand is alleen hoe doe ik dat, het dashboardkastje al verwijderd maar ik kan nog niets zien. Heeft iemand een oplossing voor mij? voor nood heb ik dat gaatje tijdelijk dicht gekit maar dat is geen oplossing.

Groeten van (balende) leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt een oranje/rood slangetje alleen je komt er niet bij, er zitten te kleine openingen in de stijl :(en met een beetje water door het gaatje te hebben gegooid kwam het via de zijkant naar de bodem, resultaat vloerbedekking nat :evil: dus ik denk slang lek of er afgeschoten.Zelf zit ik te denken of nu de rechter portier moet demonteren om bij het afvoer slangetje te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...

Omdat mn water lekkage bij de voetsteun nog niet is opgelost kwam vdub met een tip de afvoer van het schuifdak te controleren of het slangetje miss is los geschoten.

Met de zoek functie kwam ik deze topic tegen van een aantal jaar geleden.

Het verhaal klopt alleen heb ik de bestuurders kant open word hier gepraat over de passagierskant.

 

Iemand enig idee hoe ik boven bij het slangetje kan komen waar het mogelijk los zit?

Heb de a style los maar volgens mij moet het dakhemel er deels uit.

 

 

 

Groet STA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik de afvoer schoonmaken, is het makkelijk eruit te halen?

Heb er nu een paar keer ingeknepen tot de meeste drap eruit kwam daarna weer getest met water en het water loopt nog steeds de auto in

 

 

Groet STA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee denk ik!

post-23215-0-86167200-1471520649_thumb.jpeg

 

Zwarte slangetje is uit de tuinbouw en is oorspronkelijk 70/80 cm lang! Maar kent meerdere concurrenten.

En de spuit lijkt me duidelijk! Menig professionele junk heb die in de la liggen! Oh en schilders, die hebben ze ook wel eens, of artsen, die zijn er ook handig mee!

 

Of een stukkie electra draad? VD in volksmond!

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden