Ga naar inhoud
  • 0

"Luxe probleem" aangepast: Eindresultaat


RogerPassat

Vraag

Sinds 4 maanden had ik mijn ICE aangepast/aangevuld met een monoblok van Harmon Kardon en een subwoofer van JBL in een orginele kist. Daar ik al meerdere keren ruimte te kort kwam in de kofferbak (bijna onmogelijk) had ik de subwoofer te koop gezet om iets kleiners te plaatsen.

Maar er (zal wel door de recessie zijn) kwamen biedingen binnen waar ik niet akkoord mee ging.

 

Dan maar iets anders geprobeerd, de meeste inbouwmaterialen had ik nog liggen. Als het niets zou klinken kon ik het nog altijd terugplaatsen zoals het was.

De subwoofer is uit de orginele kist gehaald en in de kuip voor het reservewiel gemonteerd. Hierdoor is wel het reservewiel komen te vervallen (opgelost door het geschenk van een vriend: setje met compressor en vulmiddel) daar ik anders een te kleine inhoud voor de woofer kreeg (kist van 77 liter). De inhoud van de kuip bedraagt 82 liter, wat dus aardig overeen komt.

Het reservewiel moest er ook uit vanwege de inbouwdiepte van de woofer van 23 cm.

 

Na het omleggen van de bekabeling is de woofer nu gemonteerd in het deksel van de kuip en hier is een compleet nieuwe vloer over gemonteerd (alles is eenvoudig te verwijderen), zodanig dat er geen trillingen ontstaan en afgewerkt met nieuw vloerbekleding.

 

Totale kosten: +/- 43,00 euro. Daar kan je zelfs in deze tijd lekker voor knutselen.

 

Geluidsresultaat: Nauwelijks verschil met de orginele bekisting. :D:D

 

P.s. voor liefhebbers voor de kist, stuur maar PM-etje.

 

Het resultaat voor en na:

post-2568-1423823694,0858_thumb.jpg

post-2568-1423823694,1483_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nette oplossing zo :D

Ben zelf echter niet zo kapot van een vervanger van het reservewiel, zn opvulset ofzo. Heb reeds meerder malen gezien dat zn set niet goed werkt, maar dat is uiteraard een risico dat je zelf zult moeten inschatten.

 

Ik zou denk ik wel een soort rooster over je sub plaatsen. Het is toch delicaat materiaal en is makkelijk te scheuren door iets wat in je kofferbak ligt. Een keer niet opletten en het is kapot.

Maar nogmaals, een knappe oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het rooster komt inderdaad nog, ik heb alleen nog niets passends en ook moois gevonden. Voorlopig dus maar ff voorzichtig zijn.

Als iemand ideeën heeft, hoor ik het graag

 

Oké, het is een beetje vloeken in de kerk, maar Autostyle heeft diverse universele roosters voor luidsprekers, waaronder ook beugels van verchroomd draadstaal (dus stevig zat). Misschien zit er iets tussen voor je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maak je zelf wat kerel.

 

 

Ik heb het idee gezien om als rooster te dienen: Waarschijnlijk laat ik in een op maat gemaakte ronde gepolijste metalen plaat het VW logo maken en deze komt op pootjes over de sub te liggen.

Idee gisteren op de meeting gezien (speakerkappen voor in de deuren) en mijn zwager heeft vermoedelijk een adres voor het snijden van de plaat.

 

Nog ff kijken wat de kosten zullen zijn, het zou ongeveer 80 euro moeten kosten, maar dat het je wel iets unieks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels is de mal klaar om het rooster te maken, het is zoals al aangegeven het VW-logo geworden. Alleen ga ik hem niet maken uit metaal, maar ik ga zo meteen bij een kunststofbedrijf langs om het rooster uit plexiglas te maken. Zo blijft de speaker zichtbaar en is ie toch beschermd.

Als het plexiglas in de toekomst te zeer beschadigt raakt, wordt dit eventueel nog ge-airbrusht (bliksem).

 

Het rooster komt op pootjes te staan, zodat ie ongeveer 1-2cm boven de rand van de speaker uitsteekt.

Als ie gemonteerd is, volgen de foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat zal heel mooi zijn! Maak er maar 2 ;-)

 

Waarvoor, voor in je grill ? Of voor aan de muur ? :):)

 

 

Update: Inmiddels de mal overgezet op 6mm plexiglas en de pootjes in de kleur van de wooferrand (antraciet hammerite)geverfd. Morgenmiddag zal er wel gezaagd gaan worden. Dan montage en klaar is roger weer. 8-)8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden