Ga naar inhoud
  • 0

Sissend geluid bij drempels


ridouan

Vraag

De laatste tijd heb ik nogal last van gesis als de auto over drempels rijdt. Het geluid lijkt te komen vanaf de ophanging zowel voor als achter. Men zegt dat gasschokdempers niet kunnen lekken, maar als 't de dempers niet zijn, wat zou 't wel kunnen zijn, aangezien het klinkt als een gaslek (psssssssst, maar dan korter :)) ?

 

Ik heb even de 'veertest' uitgevoerd (indrukken en tellen), achter ong. 2 keer en voor ook bijna 2 keer...

 

PS: Excuses als dit al 's de revu gepasseerd is, kon niets vinden met zoekfunctie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn dempers hoor ik ook bij verkeersdrempels, maar volgens mij is dat gewoon de olie die door de poortjes van je demper stroomt. Als een pakking van je demper lekt (lucht of spiraalveer, maakt niet uit), dan loopt er olie langs je demper poot. Eenvoudig te checken. Maar omdat je aangeeft dat je het zowel voor als achter hoort, lijkt het mij gewoon de olie die bij de schok (drempel) door de poortjes wordt geperst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je het gas hoort stromen, wil dat niet per definitie zeggen dat dat richting de vrijheid is :wink:

Binnenin de demper loopt het gas langs nauwe kleppen, dat kan ook bijgeluiden produceren. Als je het idee hebt dat dat geluid er eerder niet was zou het misschien wel op defecte dempers kunnen wijzen maar dan brengt alleen testen 100% zekerheid. (Testen is meestal gratis bij een kwikfit o.i.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ijzer smeden als 't heet is, ik dus meteen naar de kwik-fit (d'r zit er 1 tegenover m'n werk, 100 meter), is hun schokdempertester kaput :roll:

 

Altijd een beetje moeilijk te zeggen met dingen die heel geleidelijk veranderen, maar ik heb wel 't idee dat in den beginne (toen ik 'm kocht tenminste :)) dit geluid er niet was. Ook 't veren was volgens mij iets harder. Ach ja, ik moet a.s. zaterdag toch naar de dealer, kunnen ze meteen hier ook naar kijken. Keep u posted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden