Ga naar inhoud
  • 0

Ruilmotor of reparatie?


ruilmotor

Vraag

Bij 260.000 KM gaf mijn 125 PK diesel motor problemen. ANWB dacht aan verkeerd inspuitmoment, maar dealer gaf aan dat pistonhouder kapot was en zoveel schade had veroorzaakt dat de motor vervangen diende te worden. In overleg met dealer er een ruilmotor in laten leggen. Oude motor konden ze me niet teruggeven omdat deze niets waard was en al in de container bij de oude metalen lag.... Na 70.000 KM was de kop van mijn ruilmotor kapot en moest dus vervangen worden.

 

Ik vraag me nu af of de dealer er wel een ruilmotor ingelegd heeft. Heeft hij de originele motor niet gewoon gerepareerd? Is dit na te gaan?

 

Heeft een motor een serienummer net als het chassis, en zo ja hoe en bij wie is na te gaan of de motor welke nu in mijn auto ligt wel is niet de originele is?

 

Ben benieuwd naar jullie reactie...

 

 

Bedankt alvast

 

 

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

125pk diesel bestaat niet in een Passat.. over welke auto gaat het?

 

Oude motor konden ze me niet teruggeven omdat deze niets waard was en al in de container bij de oude metalen lag....

Doen ze dat altijd voordat de klant akkoord geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

AJM(of ATJ) is je motorcode, helaas gaat bij elke AJM vroeg of laat de fabriekskoppakking eruit bij die eerste generatie PD(pompverstuivers).

 

Verder echt gekke problemen(op misschien 1 enkele na) hebben ze niet met die motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden